Lihoitko vai laihduitko lapsen saannin jälkeen? Imetitkö ja kuinka kauan?
Poikamme on nyt 10 kk ja painan 2,5 kg vähemmän kuin ennen raskautta ja mahdun S (36) -kokoisiin housuihin, joihin en enää ikinä uskonut mahtuvani. Siistiä! Imettänyt olen alusta asti kertaakaan ei olla korvikkeita annettu. Herkuttelen joka päivä suklaalla, karkilla, jäätelöllä yms. kunnon ruuan lisäksi. Käyn myös lähes päivittän n. tunnin vaunulenkillä.
Kommentit (27)
Ekaa imetin 13kk
Ja toista 9kk
Nyt 5 vuotta imetyksen lopettamisesta ja oon aika lailla samoissa mistä alotin :)
Ennen esikoista painoin 53kg,viimesilläni painoin 72kg joista melkein 10kg jäi synnärille!Imetin kk ja kaksi kuukautta synnytyksesta painoin taas sen 53 kg..taas meni puoli vuotta ja painoin enään 50kg.
Kun aloin kuopusta odottamaan niin painoin sen 50 kg,viimesilläni 69kg josta taas melkein 8kg jäi synnärille,imetin saiarstelujen takia vain kaksi viikkoa kun kuopus oli 2kk painoin 54kg,siitä kk päästä 50 kg ja taas kk niin olinkin jo 48kg ja se paino on pysynyt!
Ennen odotuksia BMI oli 21, imetysten loputtua 18. Imetysten jälkeen paino on aina noussut takaisin alkuperäisiin lukemiin. Kaikkia viittä imetin reilusti yli vuoden.
Ennen raskautta painoin 65kg ja viimeisilläni 85kg. 7kg jäi synnärille ja 3kg tippui pian sen jälkeen. 10 kiloa ylipainoa pysyi täysimetyksestä huolimatta siihen asti kun vauva oli lähes 6kk (ja lopetin täysimetyksen) jonka jälkeen paino putosi 59 kiloon ilman, että muutin ruokavalioani tai liikkumistani mihinkään. Uskon, että hormonaaliset muutokset vaikuttivat tuohon. Muuta selitystä en keksi sillä ruokahaluni ei pudonnut ja voin sanoa syöneeni koko imetyksen ajan melkoisia määriä. Imetin lasta 1v4kk ja vieläkin lapsen ollessa jo lähemmäs pari vuotias paino on pysynyt samoissa lukemissa. Tosin nyt olen alkanut jo vähän tarkkailemaan syömisiäni ja aloittanut taas liikunnan.
ennen esikoista painoin 67,5kg, vuosi esikoisen syntymästä paino oli 62,5kg, ennen kuopusta painoin 65,5kg ja nyt 9kk synnytyksestä painoa on 65kg. Ensimmäistä imetin1,5 vuotta ja tätä toista imetän edelleen, mutta taitaa vieroittaa itse itsensä lopullisesti aika piakkoin... Minä myös syön makeaa päivittäin, varsinkin suklaata... mutta vastapainoksi sitten joka toinen päivä 45min. hikiliikuntaa kunnon tehoilla ja sykkeellä.
Imetyksen aikana ei enää lisä kiloja tullut. Imetin vuoden tiheään tahtiin ja mitään korvikkeita ei annettu. Koiraa ulkoilutin 3 kertaa päivässä vaunujen kanssa tai ilman ja ihan pitkiä lenkejä tehtiin. Söin suklaata ja karkkia, mutta en mitään suuria määriä.