Nimestä..
Kommentit (11)
haluttas tosiaan vähä erikoisempi nimi,ei niin yleinen ja katoinki ton Aada nimen väestörekisteristä,et on kyl paljon kastettu vuosina 2000-07.On kyl sekin nätti nimi,ainut et on niiin yleinen tökkii=(..
Neve on niin paljon outo nimi, etten nimen kuultuani teitäisi onko lapsi tyttö vai poika ja se kyllä häiritsee minua. En osaisi omalleni antaa kyllä, mutta jos se teistä on hyvä, ja sen lapsellenne antavat, niin siihen varmasti sukulaisetkin tottuvat, vaikka alkuun oudoksuttaiskin!
Ja kyllä se ihan selkeästi minusta on tytön nimi. Ei kannata liikaa miettiä mitä muut ajattelevat, annatte sen nimen mikä kauneimmalta tuntuu, kyllä ne sukulaiset siihen tottuu. Voittehan laittaa toiseksi nimeksi jonkun perinteisemmän, vaikka suvussa kulkevan nimen :)
Mutta jos nyt kuitenkin käy niin että sekä Neve että Aada jää pois laskuista niin ehdotan teille vielä pari nimeä, jotka voisivat olla myös vähän erikoisempia, ei niin yleisiä:
Neela
Nelia
Saaga
Beea
Mila
Iisa
Erin
Lumia
Mona
Aava
Elle(n)
Isla
Jade
Antakaa ihmeessä! On ehdottomasti kauniimpi kuin Aada tai Vilja.
Muita samantyylisiä, jos vielä mietityttää...
Nelma
Nelle
Nella
Ava
Aava
Agda
Aina
Eevi
Evelia
Adele
Adela
anttuuna,Nelli-Kaneli ja öppis kiitoksia mielipiteistä=)!Kommenttia ehdotetuista nimistä:Neela-tätä ehdotin jo aiemmin miehelle,ei käynyt,Nelia-mielummin toi edellinen,Saaga_itse en oikein pidä,Mila-ei,Iisa-ihana,mutta käytössä lähipiirissä,Erin-meidän 6v neidin kolmas nimi,Aava-aivan ihana ja tätä oon miehelle ehottanut,mut ei käynyt=(!Sama myös Jade nimestä mies ei tykännyt.Kyllä kuulkaas osaa olla vaikeaa;)Meille tämä lapsi on siis viides,neljäs tyttö=)ja muutenkin suvussa paljon tyttöjä niin rupee kaikki nimet oleen jo käytössä=)..mutta vielä saa laittaa kommenttia Neve nimestä.Mulle itelle kyllä kans tulee selvästi tytön nimi tästä mieleen.Kiva kuulla mitä mietteitä tämä nimi herättää,KIITOS!
Neve ei oikein minun korvaani kuulosta hyvältä - tulee mieleen englannin sana: never. Ja tulisko siitä sitten lemppari Eve?! Mutta laittakaa ihmeessä tämä nimi tytöllenne, jos ite siitä pidätte =)
Nätti nimi, antakaa ihmeessä. :) Tyttö minullekin tulee Nevestä mieleen, ja on minusta talvinen nimi.
ja kiitoksia taas mielipiteistä!!saas ny sit nähä päädytäänkö tohon Neve nimeen=)tuntuu et kaikki nimet on jo kahlattu läpi,niin kirjat ku nettikin,samat nimet pyörii vaan=)toi on kyl sellanen nimi mistä molemmat tykätään!ja mielipiteitä edelleenkin otetaan vastaan=))
Hirmusti parempi kuin Aada, joka sekin on ihan kaunis, mutta niin suosittu, että nimi on ainakin omasta mielestäni jo kulahtanut sen vuoksi!
Siis nimestä Neve.Mitä mieltä ootte?Onko ihan kauhee vai voisko ihan toimiakin?Ristiäiset lähestyy ja tytölle pitäs nimi saada.Aluks mies ei pitänyt Neve nimeä edes ehdolla,mut nyt nimi on noussu uudelleen esille.Mieskin jo siihen nimeen on lämmennyt=).Tytöstä piti alun perin tulla Vilja,mut nyt se nimi on minun takia "hylätty"..ainakin etunimeksi..toinen mikä on etunimeks ehdolla on Aada,mutta on niin kovin yleinen!!aaarrgghhh..!Olisi kiva kuulla mitä mieltä olette tosta Neve nimestä.Tosin jos tohon nimeen päädyttäis,sukulaiset vois olla aluks aika "järkyttyneitä"..veikkasin et ovat sitä mieltä et toi ei edes nimi ole..vanhemmat ihmiset ainakin;)mutta kertokaas mielipiteitä=)