Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~ HEINÄHATTUJEN VIIKKO 12 ~~~~

16.03.2009 |

Hyvää alkanuttaa viikkoa kaikille!

Eilen alkoi jumalaton selkäsärky vaivata, nyt onneks jo vähän helpottanut. Esikoisen odotusajasta muistan päällimmäisenä raskauden viimeisen kolmanneksen kivut ja säryt, toivottavasti nyt ei tule samanlaista...

Töissä olo ottaa päähän nyt ihan täysillä, yhtään ei huvittaisi... Tuntuu, että työt kasaantuu ja mitään ei ehdi tekemään. Eikä asiaa yhtään helpota nyt meneillään oleva 8 päivän työputki, 4. päivä vasta menossa...

Blaah, en viitsi enempää valittaa jotten pilaa muiden fiiliksiä valituksellani. Onneks ulkona sentään paistaa aurinko, jotain positiivista tähänkin päivään :)

Nasqu ja poju rv 22+3 ja tyttö 06/06

Kommentit (38)

1/38 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on kyl niin "karvinen olo" -VIHAAN MAANANTAITA!! Tai yleensäkin tätä päivää.

Monta päivää taas ollu alaselkä kipeenä ja sattunu vähä joka paikkaan,mut tänään on sit viel tullu semmonen vihlova/kokoaikainen kipu vasemmalle puolelle mahaan,siis oikeestaan koko vasen puoli mahasta on kipeenä.Aluksi aattelin et oisko jotai ihme liitoskipuja,mut ku ne tuntuu koko mahassa eikä tuol alhaalla.Osaako kukaan kertoa mitä noi vois olla.

Olen yrittäny saaha neuvolaan yhteyttä et voisin kysyä et pitääkö tulla näyttään,mut ei sieltä vastata käsketään vaan jättää soittopyyntö.

Aattelin et josko oisin oottanu enskuun 8 päivään asti ku on lääkärineuvola,mut en kyl ala kituuttaan kolmea viikkoa tän olon kans et sitte vasta tutkittais et mistä vois johtua.Kaveri kyl liikkuu iha kivasti tuol mahassa,et ainaki viel hengissä on.Toi kotidobbleri on vähä paska juttu sen takia et ku sil tulee kuunneltua aika paljon vauvan sykettä(sit huolestuu iha turhasta).No,nyt oon sit kuunnellu monta kertaa pidemmän aikaa putkeen,ku vauvan syke hidastuu välillä aika rajusti,mut on vaan vähä aikaa tosi hidas syke.Mies sano et voisko olla vaan et jos vauva jotenki puristaa napanuoraa tai et jää johonki puristuksiin hetkellisesti,et voisko siitä johtua sykkeen hidastuminen.

Jooh,empä tiiä.....taidan lähteä sohvalle levähtään ku kaks vanhinta on pihalla ja nuorin päikkäreillä.Pääki on niin kipeä et seki vetää hermot kireeks....

Hohhoijjaa,anteeksi tämä valitus heti maanantaina.....mut tuntuu vaan et tää raskaus on ollu alusta asti yks sairaustapaus.....aina jossaki päin kipuja ja supisteluja...

-Johanna & masukki 23+5-

Vierailija
2/38 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytii viime viikolla kela-neuvolassa, saatii liput ja laput mukaan, täytin ne ja vietii samantien kelalle.Onpahan sitten hoidettu, kelassa kun tuntuu aina kestävän.Itselleni ei ole niin väliä kumman vuoden äitiyspakkaus sieltä tulee.

Sydänäänet kuulu ja sokerirasituskokeesee kehotti varaamaan aikaa(raskauden alussa kerroin kyllä aika jyrkästi kantani siihen menemisestä, mutta pakko se kaiketi sit on).Painoo on tullu liikaa, tähän mennessä tollanen 8kg.Katselin vanjoha neuvolakortteja, nuorimmasta(pojasta) painoin vasta 32vkolla saman verran kun nyt ja lähtöpaino oli sama, siitä koko raskaudesta ei tullutkaan kun 12kg, tytöstä(esikoinen) taas aikanaan tuli parisenkymmentä ja tyttöö mä nytkin meille veikkaan.

Tänä aamuna musta tuntu että vauva paino jotain hermoa tms oikealle puolelle, meinannut oikealla jalalla astuminen ollenkaan luonnistua.Oli sitten kiva klenkata tarhalta kotio kun olin saanut pojan eskariin.Että se siitä aamusesta kävelylenkistä..

Joku kyseli viime viikolla vaunuista (en muista nyt nikkiä).Me ollaan ostettu jo, meille noi merkit on oikeestaan ihan utopiaa, enkä halunnu omaisuuksia maksaakkaa.Ostettiin ABC:t, vaunuista on varmaan yhtä verran mielipiteitä kun on käyttäjiäkin :)

Massuasukki liikkuukin ihan kivasti, maha pomppii ja möyryää koko ajan.Yöt mahassa nukutaan, mutta itse en nuku.Ekan kerran herään puoli kaksitoista ja siitä eteenpäin 1-2h välein.Päivisin väsyttää sitten ihan huolella.

Jaahas, siinä olikin omaa napaa aika paljon.Mites teillä muilla sujuu?Toivottavasti näppiksellä on masussa kaikki hyvin kivuista huolimatta.

Miinnu ja Himpula 22+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan ihan hyvin... juuri tällä hetkellä :) noin neljä viikkoa kestänyt kova flunssa alkaa olla vihdoinkin ohitse ja pääsin välillä kahden viikon sairasloman jälkeen töihin. Työmotivaatiota ei kyllä kamalasti ole ja hommat kasautuu täälläkin ja deadlinet hyppii silmille opiskeluissa ja töissä. Eilen oli minullakin kovaa alamahavihlontaa, selkäkipua ja yleisesti todella vetämätön olo. Pakko oli otta Panadolia illalla, että pystyi olemaan. Aamulla sitten piti herätä huonosti nukutun yön jälkeen jo puoli 5 ja lähteä ajamaan 200 km töihin. Viikko meneekin sitten töissä ja vasta viikonlopuksi pääsen omaan kotiin. No tätä lystiä kesäisi enää vajaa 6 vko, niin sitten pääsis kesälomalle ja mammalomalle siitä suoraan.

Masussa voidaan ilmeisesti hyvin, kun koko päivän on masukki myllännyt ja potkutellut aika runsaasti. Tänään oma vointi ollut myös kohtalaisen hyvä, mitä nyt selkä ei tykkää yhtään 8 tunnin istumisesta.

Minäkin tänään varasin ajan sokerirasitukseen ja kamalan määrän olen täytellyt kaikennäköisiä papereita ja lappuja ja lähetellyt niitä sitten eri paikkoihin, kun on 2 virkaa ja opiskelut, niin teettää jonkin verran paperihommaa tää mammalomalle jääminen :(

Pohjois-Pohjanmaalla, missä työskentelen, on kamala räntäsade. Kämpille päästyä ylipirteä koira odottaa lenkkiä... ei auta, kun pukea koiralle kurahaalarit ja itselle kai myös :) ja lähteä lenkille.

No kaikesta huolimatta mukavaa viikon alkua kaikille ja voimia!

Mirable ja masun asukki 23+6

Vierailija
4/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää, töissä ja opiskeluissa.

Mulla vaivaa sama kun monella muullakin, nimittäin totaalinen työmotivaation puuttuminen. Eihän tässä ole hirveeti enää töitä jäljelläkään, mutta tuntuu että mitä vähemmän on töitä jäljellä niin sitä vähemmän edes huvittaa...

Oma vointi on ihan hyvä, ajoittain pientä selkäsärkyä ja väsymystä, hemppa oli viime neuvolassa vaan 105. Ja vielä en ole muka kerennyt apteekkiin rautaa hakemaan. Vauva liikuskelee, aina ei ehdi kovasti kuulostelemaan kun on niin kiirus ja koko ajan menossa, mutta yleensä illalla kun rauhottuu sohvalle tai on menossa nukkumaan, niin liikuskelu alkaa masussa:)

Kelan paperit odottaa täyttämistä, mutta vielä en ole saanut inspiraatiota. Mites se nyt meneekään, kun saa ekalta 3kk palkan, niin pitääkö mun noita kelan lappusia viedä palkanlaskijalle, vai pyydänkö vaan häntä täyttämään jonkun oman lomakkeensa ja toimittamaan kelaan, vai miten? Kyllä mä esikoisesta sain nää asiat silloin hoidettua, mutta yhtään en muista että miten...

Hyviä vointeja kaikille!

NapNap rv 23+6

Vierailija
5/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kans räkätaudissa ja kuumessa. Aivoissa ei liiku muuta ku räkää ku ei tuu mieleen mitää kirjoitettavaakaa. Joku onnellinen pli taudista jo parantunukki.

Mun hemppa mitattin uudelleen eilen ku väsymys on ollu valtava. Se oli noussu 130. Väsymys siis tiesi tätä flunssan tuloa. Yskänlääkkeen joka sopii raskaana olevalle jouduin jo hommaamaan ja luultavasti antibiootin tänää poskiontelotulehdukseen.

Ja niinkun toivoin et aika kuluisi nopeasti ni nyt ku makaa vaa nii se ei liiku mihinkään.

Me mennään 4 D:hen Femedaan 24.4. Maksaa n.165 euroa kelakorv. jälkeen. Sitä odotan innolla. Toivottavasti näkee vauvaa hyvin. Silloin on papusen liikkuma-aika ku mennää vasta illalla et silloin saa sit jumpata.

Tää on aika hassua mut kun siihen asti papunen nukkuu tai on liikkumatta ku aamulla kello soi ja sit välittömästi vaikka mä vielä makoilisin hän alkaa jumpata. Kyllä kai se kuulee sitte sen herätyksen..

Nyt mä meen takas sänkyyn, koittakaa pysyä kunnossa.

Ainii mulle kans maksaa työnantaja 3kk palkan. Taidan soittaa 1.4 palkanlaskijalle ku ilmoitan raskaudesta pomolle. Tai sit hän saa ottaa selville.

Is ja papunen 22+6

Vierailija
6/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kirjoittaan jotain vaikkei asiaa ookkaan....

ON: ei ihmeempiä siellä vaavi mennä melskaa välillä innokkaammin ja välillä taas täytyy oikeen kuulostella että onko kaikki kunnossa!! Niin kävi juuri eilen, mutta nyt kyllä mennä mekastetaan niin että oksat pois!!

Kelasta tuli päätökset viime viikolla ja nyt odottelen malttamattomana paketin saapumista!! Pääsee vähän fiilisteleen!!

Sokeri rasitus ja neuvola on 26 päivä! :I Toivotaan että kaikki kunnossa!!

Mut eipä tässä kummempia kun kohti kevättä hymyssä suin!!

anskur RV 24+3

Vierailija
7/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsistä taas pitkästä aikaa kaikille!

Pikasesti tulin ihmettelemään muutamaa asiaa, josko teiltä kanssa sisarilta sais selvitystä...

Eli asia nro 1:

Eilen illalla huomasin konkreettisesti että oikeesta tissistä tulee märkää, valkoista. Liekkö maitoa siis, eipä tisseistä ole vissiin muutakaan tullut. Tässä jo viikon verran olen ollu huomaavinani , kun käsivarsi on hipaissut tissiä, että ihankuin ois tuntunu märälle, mut mitään ei näkyny. Eilen sit tutkin asiaa lähemmin ja tosiaan huomasin että kun hellästi tissiä puristaa, niin tavaraa tulee....mutta ei vasemmasta tissistä... Sitäpä siis ihmettelen, että onkos tää nyt ihan normaalia tässävaiheessa...

Asia numero 2:

Kelan paperit vein jo...öö... oliko toissaviikolla.

Toimitin sinne palkkatiedot, että tulis laskelma sen mukaan, eikä viimeisen valmistuneen verotuksen mukaan...

No, mun järki sanoo, että kun vie paperit, niin laskelma tehdään sitten sen päivän mukaan kun he paperit saa...siis siitä se 6kk taaksepäin...

Mutta, Kelassa totesivat että kun minä jään virallisesti työttömäksi tän kuun lopussa, eli huhti- ja toukokuun olen ansiosidonnaisella rahalla, niin se pitää ottaa laskelmaan mukaan huomioon...

Mun mielestä se on vähä epistä, voiko ne tehä niin?

Jos tilanne olis toinen, että mä olisin edelleen töissä ja saisin vaikka palkankorotusta kaheks viimiseks kuukaudeks, niin eiköhän Kela siinätapauksessa laskis laskunsa just sen päivän mukaan kun ovat hakemuksen saaneet...

Onko kellään tietoa/kokemusta asiasta? Voiko ne tehdä näin?

Mua jotenkin niin kiukuttaa tää, kun tuntuu että mua yritetään kusettaa...

Olisin tosi kiitollinen jos jotain mielipiteitä/tietoa/kokemusta joku mulle jakais...

ON:

Justiina on ollu kivan innokas potkija, mutta heti kun isi laittaa käden masulle tunnustellakseen, niin neiti päättää lopettaa....ihme epeli =)

Supistuksia ollu nyt viikonverran. Toisena päivänä miltei solkenaan, toisena ei lainkaan. Kivuliaitakin. Viimeyönä heräsin omaan vaikerointiini kun supisti niin kovasti...

Näistä soittelin viimeviikolla jo äitipolille, mutta kehottivat vaan lepäämään, niin helpottaa....ainakin pitäis....en oo kyl ite huomannu mitään eroa lepäänkö vai en. Totesivat vaan siellä polilla että jos tulee säännöllisesti ja on kivuliaita niin sitte tutkitaan tilannetta... Mut sitte kun joku kertois missä sen kivun ja säännöllisyyden raja menee....

Näitä kun kuitenkin tulee parhaimmillaan pitkin päivää....en oo välissä olevaa aikaa laskeskellut, kun en oo halunnu antaa niille niin suurta "roolia" etten vaan miettis niitä. Niin ja kivuliaitakin on... joka kerta joutuu kyllä irvistämään ja henkee haukkomaan....

Nyt sitte tietysti panikoiva luonteeni on saanut siementä pelkoon, että mitäs jos tää alkaakin olemaan jotaa ennenaikasen synnytyksen oiretta, kun supistelee kovasti ja tissikin alkaa jo vuotamaan....voiko nää olla yhteydessä toisiinsa....

No jopas tuli taas vuodatus ja 100 asiaa, mut ei nyt maha minkää...

Vastauksista olisin kiitollinen...

Niin, tänään me mennää 4D ultraan Kouvolaan (290€ kelan jälkeen vielä) ja odotan sitä ihan into pinkeenä....ajattelin kysellä siltäkin tohtorilta näistä vallitsevista asioista...vaivaa niin...

Tuun sitte kertomaan kuulumisisa, ja jos osaan niin vähä kuvaa näyttämään myös...

Terv: Jenniliini ja Justiina 24+0

Vierailija
8/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäreilua, mutta totta kelassa laskevat tulot 6 kk äitiysloman alusta taaksepäin. mulla lasketaan siis 7.12.08-8.6.09 väliseltä ajalta. kiva ku mäki saan tietää kesäkuun lisät vasta joskus heinäkuussa niin päätös venyy aikas pitkälle mut toisaalta mulle työnantaja maksaa sen ekan 3 kk niin eipä sillä kelan päätöksellä mitää kiirettä ookkaa. mulle tulee huhtikuun alussa palkankorotus ja tietenki kelassa lasketaan myös se.

mä itseasiassa ajattelin sua viime yönä jenniliini justiinsa ku susta ei ollu pitkää aikaa kuulunu mitää ja sun tapaus jäi mieleen kuiteski erikoisena.

ohoh onpas 4 d:llä eroa hinnassa.. meillä 165 ja teillä 290!!!!

kirjoitelkaapa kaikki ahkerasti kuulumisia niit on kiva lukea.

Vierailija
9/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viime ajat melko pirteä ja jaksanut puuhailla kaikenlaista. Tänään olo on ollut ihan vetämätön. Olenkin torkkunut koko aamupäivän tossa sohvalla. Esikoisen vein hoitoon. Aamulla jäin suosiolla kotiin kun päätäsärki ja väsytti.

Viime neuvolassa hb oli laskenut taas reippaasti, oli enää 108. Veikkaan että se on taas laskenut kun on tälläinen olo enkä ole muistanut rautaa joka päivä popsia. Määrättiin jo nostamaan annosta.... no hb laski alas ekassakin odotuksessa. Pitää nyt muistaa syödä rautaa ja rautapitoisia ruokia paljon.

Joku oli ostanut ABC merkkiset vaunut. Me ostettiin kanssa sellaiset esikoiselle ja ne menee vielä tällä toiselle. Ei mitään pahaa sanottavaa, ihan näppärät vaunut.

Ja joku ihmetteli rinnasta tulevaa nestettä. En muista miksi sitä virallisesti sanotaan, jotain esimaitoa kai :D mulla on tullut molemmista rinnoista jo monta viikkoa. Tuntuu että rinnat ja varsinkin nännin on todella herkät kylmälle. Ihan koskee, jos saavat kylmää :S

Kelan papereita pitäisi täytetellä kunhan jaksaa. Pakkausta me ei oteta, rahat sijoitetaan vauvan sänkyyn.

Kuten monilla muillakin alkaa mullakin olemaan työ ja opiskelumotivaatio olemaan hiukan hukassa....

Ja säryistä vielä. Välillä särkee pakaroita ja lonkkia ja välillä taas yläselkää ja kipu tuntuu myös kylkiluiden "alla". Varsinkin jos joutuu paljon istumaan rasittuu yläselkä kovasti ja on tuskaa. Sama juttu esikoisen kanssa, muistaakseen helpotti viimisen kolmanneksen aikana.

Vauva liikkuu ja potkii ihan kunnolla :D

vivi rv 23+2

Vierailija
10/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan paperit on edelleen viemättä kelaan täälläkin. Raskaustodistus on lähetetty palkanlaskentaan kyllä jo. Itselleni myös hieman epäselvää tämä kun työnantaja maksaa 3kk.n palkan, niin haenko sieltä kelasta vaan äitiyspakkausta ja lapsilisää? Ainakin ne haluaa äitiysrahahakemukseen liitteeksi sen raskaustodistuksen, jota mulla ei enää ole...

Jos tässä jossain välissä saisi vaikka aikaiseksi käydä siellä kelassa niin varmaan selviäisi nämäkin asiat.

Ostin itselleni "hb-lääkkeeksi" verilettuja. =) Mulla kun oli pari viikkoa sitten neuvolassa hb 118.

Ei millään huvittaisi alkaa syömään rautatabletteja kun ne aiheuttaa vatsavaivoja niin monelle. Eli koitan ruokavaliolla korjailla.

Lääkäri mulla on ensi viikolla, siellä varmaan mitataan taas hb? Vai mitä siellä tehtiinkään? Ainakin tutkittiin kohdunsuu. Neuvolassa kyllä jo sanottiin että kun mulla ei ole ollut supistuksia, niin kohdunsuukin on varmasti ookoo.

Ja ehkä otetaan pissanäyte kun mulla ei ole vielä kertaakaan raskauden aikana otettu...

Paino on jo kolmatta viikkoa pysynyt samoissa lukemissa. Eli 4 kiloa tullut lähtöpainosta. Mutta en ole huolissani kun olo on kuitenkin ollut ihan hyvä, ja muksu ainakin potkii siihen malliin että hyvissä voimissa ollaan.

Kai se paino tuosta kohtapuoliin lähtee nousuun.

Pientä alaselkäkipua on alkanu oleen, varsinkin töissä kun joudun seisomaan siellä.

Mulla kanssa sama juttu kuin jenniliinillä, muksu potkii ensin kuin vietävä, mutta heti kun mies laittaa kätensä vatsalle, niin se rauhoittuu. =)

-laku 24+0

Vierailija
11/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli taas käytyä neuvolassa ja nyt oli paino pysynyt suht samana eikä siitä tullut mitään sanomista. Vatsa on kyllä aika mukavan kokoinen ja potkuja tulee koko ajan voimakkaammin. Itsekin sain rautatabletteja jo viime käynnillä,kun valittelin väsymystä ja tuolloin Hb oli 115. Tällä kertaa ei mitattu,mutta lääkärineuvola on parin viikon päästä,joten jos silloin katsottais.

Supistuksia tulee melkein koko ajan,makuuasento taitaa olla ainut,jossa on hiukan rauhallisempaa. Neuvolassa asiasta mainitsinkin,mutta ei sieltä mitään vastausta saanut.Yritän vaan ottaa rauhallisesti ja lepäillä mahd.paljon. Sinällään harmittaa,kun ei edes kävelylenkille voi lähteä,kun supistelee koko ajan.

Joku oli kysellyt siitä valkoisesta eritteestä,jota tulee rinnoista.Periaatteessa se on ihan maitoa,itselläni sitä tuli esikoisen aikana,mutta vielä en ole huomannut, että mitään olisi tullut.

Lähden nyt laittamaan perheelle ruokaa,vointeja kaikille.

Marika ja toukka 24+5

Vierailija
12/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka pähkäilevät KELA:n papereiden kanssa... minä kävin toissa viikolla kelalla ja jätin sinne täytettynä kaikki paperit mitkä sain neuvolasta. Sitten KELA:lta annettiin minulle paperi, joka piti antaa työnanatajalle, jolla työnantaja ilmoittaa 6 kk äitiyslomaa edellyttävät tulot. Eli työnanataja täyttää sen ja sit lähettää kelalle. Kelan lappuun laitettiin ruksi, että työnanatajan selvitys toimitetaan myöhemmin. Sit se neuvolatodistus alkuperäisenä pitää toimittaa työnantajalle ja mun myös koululle, joten pyysin niitä sit neuvolasta tekemään mulle muutaman kappaleen lisää alkuperäisine leimoineen.

Mulla masu asukki potkutteli eilen koko päivän ja illan. Tänään on ollut paljon rauhallisempi, mutta kuitenkin silloin tällöin liikkunut, että kuitenkin tietää sen olevan kunnossa. Minulla potkut tuntuu koko ajan tosi alhaalla ja jotenkin häiritsee, kun tuntuu, että koko ipana on ihan rutussa jossain lantiossa. Kohdun yläosa on selvästi navan kohdalle tai vähän ylikin, mutta vauva tykkää köllötellä tosi alhaalla. En tiedä mistä sitten johtuu, mutta lie painovoimalla jotain osuutta asiaan. Kai se on vaan luotettava siihen, että asukki mahtuu tuolla olemaan ja voi hyvin, kun kerran niin paljon liikuskelee päivittäin.

No jällen on töistä kotiinlähdön aika ja koiran ulkoilutukseen pääsee vähän haukkaamaan happea. Aurinkoista odotusta kaikille :)

-Mirable ja masun asukas 24+0

Vierailija
13/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirable kertoikin yhden toimintatavan. Meidän työpaikalla paperihässäkkä menee seuraavasti (tai ainakin meni vielä 2 vuotta sitten, tämän hetkinen käytäntö vielä testaamatta). Lähetin neuvolasta saamani raskaustodistuksen täyttämieni Kela-papereiden kanssa henkilöstöosastolle (haluavat ne viimeistään 3 kk ennen la:ta), jossa ottivat tarvitsemansa tiedot omaan käyttöönsä sekä tulostivat firman palkkajärjestelmistä 6 kk tulotietoni (vastaavat tiedot kuin siinä Kelan lomakemallissa). Henkilöstöosasto toimitti sitten kaikki tarvittavat paperit Kelaan. Tulotietoni eivät olleet täsmälleen per 6kk ennen äitiysloman alkua, mutta antoivat kuvan vakituisesta tulotasostani.

Itsellä puhti poissa. Töissä aika intensiivistä tämä ja ensi viikko. Hb 107, vaikka kolmisen viikkoa olen syönyt Obsidania.

Potkut tuntuvat alhaalla sf-mitta taisi olla tänään 21cm. Eli yläkäyrällä mennään.

Pitänee varata aika 4D:hen ja hoitaa samalla "peruslääkärikeikka". Neuvolalääkärin ajat keskellä päivää eli aikaa tärvääntyisi työpäivästä paljon siihen käyntiin.

Ajattelin taas aloittaa äitiysloman vasta kun pakko eli 13.6. ja säästää kesälomat vanhempainvapaan loppuun, jolloin niistä mielestäni enemmän iloa. Toimi hyvin ainakin viime kerralla. :)

Siinä omaa napaa kerrakseen.

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. pikku2? & masuasukki 22+2(4)

Vierailija
14/38 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela paperit on jätetty työnantajalle (esimies,palkkis,kela tulevat kulkemaan). Ja vuosilomat haettu siihen eteen, nyt sitten lomille alkaen 27.4 - viiden viikon kuluttua.

Eikö se niin ole, että jos 6kk ennen laskettua aikaa on tulot muuttunut yli 20% voi hakea myös edellisen puolen vuoden tulojen mukaan. Ainakin 2001 ja 2001 hakija sai itse sen päättää (kun luki ohjeissa myös). Mutta säännöthän on sen jälkeen muuttuneet mm. isäkuukauden kohdalla. Ei koske minua tällä erää, mutta jäin pohtimaan kun luin pinosta asiasta - kannattaa selata ne kelan säännöt ja pykälät vaikka netti sivuilta.

Nyt on masukin pyörähtelyt vähän rauhoittuneet, ja pääosin yhdessä asennossa, ja kas kummaa, supistuksetkin on selvästi vähentyneet. Tosin välillä vielä pyörähtää ja satunnaisia suppareita tulee - ja välillä tuntuu pitkään että kantapää tai pää tai joku yrittää tulla läpi vatsan peitteiden.

Kun nyt kykenen olemaan töissä, saa kotona isoilta sisaruksilta palautetta, kun ei tehdä iltapäivisin enää mitään. Ollaan aika aktiivisesti käyty yleensä viikolla iltaisin uimassa, puistossa, luistelemassa, tms. No pakko levätä iltapäivät ja illat - vatsa tuntuu muuten kipeeltä ja sitten voi tulla enemmän niitä suppareita - tai sitten ei. Turvotuksia on nyt tullut jo niin, että sormukset on pois sormista. Ja painoa edelleen rapiat 600gr/vko -Painan nyt saman kun edellisten odotusten lopussa. huoh! kova työ ensi syksynä kuntoilla itsensä normaaliin painoon...

hyvää viikkoa kaikille.

t:Tai ja Masukki Rv 23+5

Vierailija
15/38 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Flunssa alkaa olla loppusuoralla, huh huh! Enää kurkku kipeänä ja nenä vähän vuotaa. Karsee tauti! Jaksuja vaan muillekin taudin kanssa painiville. Meillä on ollu oikeen hulina aamu. Oltiin muskarissa ja sieltä sitten suoraan neuvolaan, jossa ensin tytön 2-v neuvola ja sit perään mun oma neuvola.

Tytöllä kaikki kunnossa, samoin masussa kaikki hyvin. RR taas huiteli missä vaan ekalla mittauksella ja toka mittaus anto jo hiukan paremmat luvut 137/87. Pissa puhdas, sf mitta 23, syke n 145. Eli kaikki mallillaan. Kelan paprut sain mukaan ja niihin tarttis alkaa taas perehtyä. Seuraavaks onkin sitten neuvolalääkäri. Meillä menny vaihtoon neuvolan lääkäri ja mä tunnen työn kautta tän uuden/tuuraavan lekurin =( Vähän harmittaa, en haluais mennä työ(kaverille), vielä mies, ronkittavaksi. Tarttee miettii, oisko rahaa käydä gynellä yksityisesti. Tai sit tiedustelen, jos tk:n omalääkäri vois tehdä poikkeuksen ja kattoo mut siellä tk:n puolella....

Näppiksellä oli ollut inhottavia mahakipuiluja. Saitko ketään sieltä neuvolasta kiinni, mitä ne sano? Mietin vaan, et voisko ne olla jotain kiinnike kipuiluja, kun kohtukin kasvaa nyt taas vauhdilla. Onko helpottanut jo? Syke asiaakin olit miettinyt...kyllähän vaavin syke kuuluu tehdä normaalistikin vaihteluja. Kuinka paljon syke oli hitaimmillaan/min? Mietin vaan, et mullakin toi kotidopleri ja välillä sillä kuulostelen masuasukkia....niin vauva innostuu/syke nousee, kun alan kuuntelemaan. Ei taida siis tykätä, sit syke laskee vähän alhaisemmaks, hetken päästä....äh ymmärsitköhän yhtään mitä ajoin takaa... Mut kantsii kysyy varmaan neuvolasta tuotakin.

Jenniliini oli kummastellut rintojen vuotelua. Maitoahan se =) Esikosta tuli ekat tipat vasta laitoksella. Nyt tästä tokasta raskaudesta heti plussan jälkeen alko rinnat vuotamaan! On kyl hetkellisesti nyt helpottanut. Saas nähdä saako tässä vielä suihkutissit ennen heinäkuuta ;)

Mirablella ja pikkukakkosellako oli puhetta potkuista. Myös täällä potkut tuntuu toooosi alhaalla. Sf mittaa jo ihan kiitettävä, mutta potkut vaan muiluaa tuolla alavatsalla =) Uskoisin siis, ettei hätää ;) , kun meitä näinkin monta, kellä tuntuu näin.

Iltapäivällä olis tarkotus lähteä kirpparille, meen varamaan pöydän. Aattelin tehdä vähän kevätsiivousta ja hankkiutua ylimääräsestä tavarasta eroon. Jonkin asteinen pesänrakennusvietti siis löytänyt tiensä tänne ;)

Kuulemisiin - Hepe rv 23+1

Vierailija
16/38 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ahistaa vaan kotityömotivaation puute. Mies on edelleen reissussa viikot, joten pikku-etanan 1v 10kk kanssa hipsitään menemään kahdestaan. Olisi ihanaa jos mies olisi illat kotona niin saisi vähän levätä. Ei tässä nyt hiki hatussa tarvi erikoisempia touhuta mutta jatkuva valppaana olo ja päivänpyöritys vaan välillä rasittaa.

Vaivat:

Sokeri nousee itsekseen iltapäivisin ? huomenna molemmat polit yliopistollisessa, saan varmaan lisää insuliinia.

Vatsa tekee olon jo nyt välillä aika ahdistuneeksi...kiristää, vähän koskee, henkeä ahdistaa..mitä se sitten on viikolla 38 ..varmaankin esitän pyynnön tajuttomuuteen vaivuttamisesta loppuajaksi siinävaiheessa..eivät muuten suostu, olen aika varppi asiasta:)

Aivan tajuttomat jysärit on juoksuttanut lääkärissä. Yli kuukauden ajan toistuneen tiuhaan ja nyt meni sitten överiksi..piti lähteä päivystykseen kun halusivat varmistaa, ettei raskausmyrkytys ole hyökkäämässä. Ei ollut mutta säikäytti. Olen sen verran osastolla majaillut, että tiedän kyllä mitä siitä seuraa..ja jos pitäisi jo näillä viikoilla alkaa asian kanssa taistelemaan niin..enpä uskoisi homman menevän kovin hyvin. Nyt sain luvan syödä litalgiinia kuin pastillia. Parasetamoli aiheuttaa kuvotusta.

Supistelua tulee lähinnä urheilua etäisesti muistuttavan liikehdinnän aikana. Juoksin kevyesti ( eli kipitin sikalyhyin askelin nopeasti) metsäpolkua ylös niin kas kun tuli kivi mahanpohjalle. Uidessa ei kärsi pitää kuin kevyttä tahtia yllä muuten menee vatsa pakettiin. Minulle tulee supisteluita vähänkään vatsaa puristavista vaatteista...mutta kivuliaita ei ole ollut...sitä kovottelua lähinnä. Tuntuvat aika huolettomasti suhtautuvan neuvoloissa noihin kivuliaisiinkin supistuksiin keillä noita nyt oli ollutkin..vaan minulla ei ole kokemusta moisista.

Miten tarkkoja te olette nukkuma-asennostanne. Minä nukun kyljellä aavistuksen mahaan nojaten..aluksi se ei onnistu mutta yön myötä vauva tuntuu jotenkin painuvan sisuksiini koska uloke(raskausmaha) ei ole niin arka enää... liekkö teen jotain kiellettyä..koska asento on niin lähellä masunpäällä nukkumista.

nyt mä lähen herättää etanan kaveriksi itselleni.

Vierailija
17/38 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vaan, eli täällä nukutaan samassa asennossa ;) Kyljellään ja nojaan masuun, melkein vatsallaan mut ei ihan. Oon koittanut tyynyllä tukea masua, niin ei ihan masulleen menis. Mulla kyljellään puutuu lonkat, jo nyt! Viimeks tää ongelma tuli vasta viikoilla +35 jotain.....

Hepe 23+1

Vierailija
18/38 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja mäjäytti melko uutisen tänään ku soitin että saikku jatkuu, käski pitää kesäloman ennen äitiyslomalle jäämistä, koska työsopimusta ei jatketakaan enää vaikka siitä on ollu aiemmin puhetta. Ei kai siinä, sopivasti työsopimus loppuu pari päivää lasketunajan jälkeen. Kehoitti kyselemään töitä uusiksi äitiysloman jälkeen eli oliko tämä nyt taktinen veto säästää muutama firman pennonen?

Kelan jutuista vielä, että soittelin sinne alkuviikosta sairaspäivärahojeni perään ja samalla kävi ilmi, että jos saikku jatkuu yhtä jaksoisesti äitiyslomaan saakka, niin ne puolen vuoden tulot lasketaan siitä päivästä taakse päin kun oon jääny saikulle eli mun tapauksessa helmikuun alusta taakse päin. Hyvä niin, koska muuten laskis äitiyspäivärahat yms. melkoisesti.

Mullakin tuntuu potkut tosi alhaalla. Viime päivinä mun ylämaha on alkanu kramppailemaan ikävästi, ei liene supistuksia kun maha kovettuu navan yläpuolelta? Tosi kivuliasta, eikä krampin aikana voi hengittää normaalisti. Oletan että johtuu siitä että kohtu työntää sisäelimiä ylöspäin.

Weera rv 22+3

Vierailija
19/38 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin maallikkona ja yhden suloisen perätilavauvan äitinä voin kertoa, että jos potkut tuntuvat alhaalla ja välillä kuin varpaat tulisivat kurkistamaan ulkomaailmaan niin vauva on vaan perätilassa. Meillä tämä numero kaksi seisoo (!!) mahassa, joten SF-mitta on huikea! Onneksi vielä mahtuu kääntyilemään. Esikkohan tökötti perätilassa näiltä viikoilta ihan loppuun asti. Ja hoitohenkilökunnan mukaan SF-mitat ovat ihan omaa luokkaansa perätilavauvoilla, eli yläkäyrillä mennään, vaikka vauva olisi pienikin. Osaan ainakin itse sanoa melko tarkkaan missä asennossa vauva on, vaikkei nuo terkat sitä oikein uskokaan ;)! Ja sitten ihmettelevät missä ihmeessä sydänäänet on..heh..

Mukavaa loppuviikkoa!

niin ja tsemppiä kaikille KELAn ja työnantajan kanssa painiskeleville. Omat paperit oli perin helppo täyttää, rasti vain yhteen ruutuun ja tuo minimirahakin oli noussut yli 6 euroa esikon ajoista, joten tässähän pääsee rikastumaan ;)!

-Myy 23+6

Vierailija
20/38 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou.

Lupasin tulla raportoimaan 4D kuulumiset, joten tässä ollaan, tosin hiukka viiveellä, mut eikai tässä nyt hevosen selässä olla.

Tiistaina siis, viikot oli 24+0 käytiin 4D ultrailemassa ja kyseessähän oli ihan täydellinen tutkimus alapäänkurkisteluja myöden, eli siinämielessä tosi kiva, kun on noita suppareitakin ollu, että eivät ole päässeet alapäähän vaikuttamaan.

Itse Asukkin joka edelleen osoitti olevansa Justiina, oli kyllä nimensä veroinen eikä suostunut kasvokuvattavaksi millään. Joko käänsi pään pois, tai käsi naaman eteen. Poskea enempää ei naamaa nähty. Sensijaan takapuoltaan neiti esitteli oikeinkin innokkaasti, että ei jäänyt yhtään epäselväksi nuo sukupuoliasiat.

Lääkäri mittaili päänympärykset, reidet, mahan ympärykset ja ties mitä ja moneen kertaan ja kone laski keskiarvot niiden perusteella. Parhaimmillaan mitat vastasi kahtaviikkoa vanhemman mittoja ja painoakin oli 785g....huhtikuussahan sen pitäisi painaa senverran eikä nyt.

Nyt sitte aavistuksen huolissaan että varmaan narahdan niistä sokereista kun niitä enskuussa testataan.

Ja olen alkanut suorastaan toivomaan että Justiina haluaa paukata maailmaan sen pari viikkoa etukäteen....ihan vaan itseni ja paikkojeni vuoksi...huih!

Kone laski noilla mitoilla arvioLa:ksi 1.7...että siitä se kaks viikkoo etukäteen (kiitos mielellään) tekis sit sopivasti juhannuslapset...ihan kuin mummansa.

Mutta näillä eväillä nyt...

Koetan räpeltää vähän poski/peukunimemin kuvaa liitteeksi jos osaan...

Terv Jenniliini ja Justiina 24+2
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=46d1766d-1482-11de-ae7c-…!