Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOLMOSTEN VIIKKO 12

16.03.2009 |

Taas alkaa kierron työteliäin viikko eli ovisviikko. Nippailuja oik. puolella nyt tuntuu, joten se puoli vuorossa. Tästä kierron vaiheesta mieskin tykkää. Yövuorossa olen, joten mies kellistettävä heti aamusta kun lapset koulussa ja hoidossa ;)

tsemppiä kaikille uuteen viikkoon.

kolmosmuru 12/28, yk 2

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea yritykseen!

Minulla "vanhalla konkarilla" taas mielialat heittelee kuin vuoristorata. Eilen oli jotenkin positiivinen fiilis kun rinnoissa alko jotain tuntumaan. Mutta jo illalla ja tänään tuntuu että voi toiveet heittää jouluvauvasta. Tajusin että nää tissikivut on taas sitä samaa mitä on aina ennen menkkoja, eli jonkun hormonin tekosia. Mahassa ei pienintäkään nipistystä. Taas pupuiltiin oikein kunnolla (ja pakkopullaahan se oli) ovisaikaan, mutta eipä taida tulosta syntyä tälläkään kertaa. Masentaa pirusti. Eikö meillä enää ikinä onnistu?!? Yritys alkoi helmivauva-09:stä ja nyt jouluvauva-09:lle voi melkein jo vilkuttaa heipat.

Eikun toiveet ensi vuoden tammikuulle!

eewokki yk 11, kp 24/32-34

Vierailija
22/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(onpa täällä hiljaista...) Onkohan peli taas kerran menetetty? Nimittäin tänään dpo 8, ei minkäänlaista oiretta paitsi toi ed. viestissä mainitsemani rintojen arkuus joka siis alkoi jo dpo 6. Ei pienintäkään nipistystä alavatsalla. Ei palelua. Ei sitä kauheeta janontunnetta mikä on ollu molemmissa ed. raskauksissa. Olo on niin normaali kuin olla voi. Eikä vatsaa turvota lainkaan, päinvastoin on tosi kevyt ja hoikka olo kun olen saanut painosta -2 kg ;-)

Että mä vihaan tätä piinaviikkoa, kun jo sen alussa on varma että raskaana ei olla. Sitten vaan masentuneena oottelee tädin tuloa. Menis ny vk nopeesti. Ainaski oviksen perusteella pitäis tulla lyhyempi kierto nyt, ehkä 30 pv.

Piti taas saada purkautua tänne, koittakee kestää!

eewokki kp 25/32-34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä eewokki vielä murehdi... Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän! :D

Vierailija
24/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun oireet on taas ihan samat kuin about 10 edellisessä kierrossa, eli oireita ei ole. Voi että toivoisin edes yhtä hurjaa rutistusta mahanpohjassa että vois edes pientä toivonkipinää elätellä. Mutta mulla homma toimii niin että oviksen jälkeen ei koskaan nippaile mistään ennenkuin vasta pari tuntia ennen menkkojen alkua alkaa kauheet kivut :-( Kuvittelisin että jos raskaus olisi alkanut olis edes jotain poikkeavaa oiretta. Huokaus.

eewokki taas

Vierailija
25/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän Eewokki vielä heitä kirvestä kaivoon. Kyllähän se raskaus on silti saattanut alkaa, vaikka ei oireita vielä olisikaan. Odotellaan =)

Tädin pitäisi kurvata meille tänään tai viimeistään huomenna. Eilen vielä tein epätoivoisesti raskaustestin ja negahan se tietysti oli. Jotenkin sitä vaan aina viimeiseen saakka toivoo, että jos kuitenkin...

Tänään meillä alkaa talviloma. Lähdetään viikoksi mökkeilemään minun vanhempien mökille. Ihanaa, kun saadaan olla koko perhe yhdessä.

Iloista viikonloppua kaikille!

Marju kp 26/26

Vierailija
26/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän eewokki peukkuja sulle viimeiseen asti!

Meillä luultavasti mahkut siirtyi vasta tammivauvan yritykseen. Ipanat flunssassa ja mahataudissa ja ovis tais olla ja mennä...

Ja mulla ainakin toinen raskaus pääsi aluilleen ihan ilman mitään oireita, että malta, malta... ;) Ja älä ainakaan kiellä itseltäsi testailujen mahollisuutta!

Lippu korkeella!

Vierailija
27/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, meillä varmaan ei ala yritys ikinä... Onnea vaan teille muille matkaan kuitenkin, vkonloppuna on taas hyvää aikaa.

Mulla lähti siis se kierukka ja nyt alkoi vuoto. Milloinkohan mahtaa loppua?

Ajattelin käydä sokoksella ostoksilla tänään, jos sieltä vaikka löytyis jotain kivaa tulevalle pikkuisellekin.

Vierailija
28/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselit Tillinäiti tuosta raskautumisesta kierukan poiston jälkeen ja minulle ei ainakaan oma lääkärini raskautumisen odottelua suositellut, päin vastoin, kehoitti pian tulemaan raskaaksi - meni tosin melkein vuosi ennen kuin tulin.

Nyt pelkään että tulee taas yhtä pitkä aika tai jopa pidempi tätä odottamisen odottamista. Ovis osuu ensi viikolle ja yritystä jo odotellaan. Nyt vaan pitäisi olla tyynellä mielellä ja liikaa vouhkaamatta.

Toivottavasti eewokilla olisi nyt onnea tässä kierrossa, voihan se plussa tulla vaikka ei oireita olekkaan.....sanovat että joka kerta on erilainen. Itselläni ainakin molemmat raskaudet oli tosi erilaisia ihan alusta asti, tsemppiä.

miten muiden tilanteet, missä mennään ?

Sirusade

Vierailija
29/40 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiistaina lähtee kierukka täälläkin, tervehdys vaan muille teille siskot!

Ja mua melkein pelottaa alkaa tätä projektia, vaikka vannottiin että enää ei siirretä, lapsoset kuu onjo 5 ja 2,5 nyt ja yritys kestänee kumminkin. Kesällä tiedossa muutto toiselle paikkakunnalle joten ohjelmaa riittää, toivottavasti auttaisi suuntaamaan huomiota pois tästä projektista, jolloin tärppi onnistuisi helpommin... :)

Jännää joka tapauksessa.

Vierailija
30/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti porhalsi paikalle. :( Mutta toisaalta: miten simpat olisivatkaan voineet säilyä hengissä kun oli vatsatauti juuri oviksen aikaan ja nyt flunssa. Mutta kyllä harmittaa kuitenkin. Tätä yritystäkin on jo ollut niin kauan (1,5v), että tympii oikein urakalla.

Ihmettelen vaan, että onko hormoonit ihan sekaisin..? Tämän kierron kp:ksi tuli 26. No, osuupahan seuraava ovis viikonloppuun. Mutta tässä kierrossa en jaksa laskea päiviä ja katsotaan jos yritystäkään on kun vaan kerran. Nyt vaan ei jaksa. :/ Mutta nyt jääntäältä jokiskin aikaa pois ja tulen sitten lukemaan teidän kuulumisia ja kertomaan jos jotain oleellista minulle tapahtuu. Huhtikuussa tulee olemaan niin vietävän kiirekin, että katsotaan ehtiikö mitään edes yrittää.

eewokki: Älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Peukutuksia sinulle! bdbdbd!! =)

Kaikille tsemppiä!! Ja toivotaan,että niitä plussia alkaa kevään myötä tulla.

Kp 27 tai 1/26-30

Vierailija
31/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona! Minä ja kuopus kökötellään sisällä, neiti on vielä kipeä. Eilen käytettiin lääkärissä mutta ei onneksi ollut korvatulehdusta tms. Lääkäri oli tiedustellut mieheltäni ovatko lapset kunnallisessa hoidossa ja todennut että olemme vaan sairastelukierteessä. Meillä ollaan oltu tosi paljon kipeinä etenkin joulun jälkeen. Taidan lähteä lenkille jahka mies ja esikoinen tuletat kotiin koristreeneistä, sisällä ei kestä koko päivää. Ja jos vaikka liikunta auttai, mulla on julmetun kauhea olo kun kierukka poistettiin ja eilen alkoi sitten vuoto ihan kunnolla. Mä en muistanutkaan millaista tää oli, toi kierukka oli kyllä hyvä kapistus.

Mitä tarkoittaa dpo? Mä olen varmaan tippunut aivan täysin kärryiltä kun en ole palstaillut aikoihin.

Vierailija
32/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hieman ihmettelin että miksi pitää odottaa kierukan poiston jälkeen, ilmeisesti mitään lääketieteellistä syytä ei siis ole. Aika paljon eri tietoa tuntuu asiasta olevan. Toivottovasti tämä vuoto loppuis vaan pian.

Saatiin kyllä eilen miehen kanssa riidan tynkä aikaiseksi aivan tyhmästä asiasta (teen kuulemma liian pitkiä työpäiviä ja en ole koskaan kotona ruoka-aikana..) joten tuskin tänä vkonloppuna mitään tapahtuisi makuuhuoneessa kuitenkaan.

Kävin ostoksilla eilen mutta maltoin vielä pitää näppini erossa vauvanvaatteista :) Nyt kun päätettiin että kolmonen saa tulla jos on tullakseen tuntuu että vauvakuume vaan pahenee eikä millään malttais odottaa.. Jännä juttu sillä olin vielä vähän aikaa sitten todella epävarma koko asiasta.

Vierailija
33/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet Tillinäiti ja MinttuLotta, olikohan muitakin. Täällä on tosiaan kiva turista, kun ainakin meillä ollaan muille hijaa tästä yrityksestä.

Itsellä vauvakuumeen taso vaihtelee. Välillä olen ihan kauheen kuumeinen ja sitten taas ajoittain tuntuu, että onhan tää elämä kivaa näinkin. Toisaalta haluisin se vauvan heti, mutta mutta...Kauheeta jossittelua. Tällähetkellä en millään jaksaisi odottaa raskautumista ja sitä ei auttanut sitten yhtään työkaverin kahden päivän ikäinen vauva, jonka eilen näin. Ihana tyttö oli ja äitikin vaikutti niin hehkeeltä, sitä tuoreen äitiyden onnea.

Meillä ovis ohi ja en olekaan ihan varma oliko jo silloin su-ma yönä, ti-ke on toinen vaihtoehto. Jälkimmäisellä ei voi tärpätä, kun maanantaiset simpat ei sinne keskiviikkoon kunnolla elä ja seuraava puuhailu oli vasta tänään. No saa nähä, vaikka kuinka ois ollu oikee tärppi ei se vielä mitään tarkoita, niin monen asian täytyy kohdata. Nyt sitten vaan rauhassa odottelua pari viikkoa.

Ylös ulos ja lenkille...

Kolmosmuru kp 16, yk 2

Vierailija
34/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Hauskaa, kun on tämmöinen palsta, jossa voi unelmoida ääneen. Mekään kun ei omalle lähipiirille hiiskuta projektista "Vauva Kolmonen" mitään :)

Kuten joku tuossa edellä totesi, niin minullakin vauvakuumeen taso vaihtelee. Nyt kun yritys on virallisesti vihdoin käynnissä, niin välillä kauhistuttaa että mihin sitä on päänsä pistänyt. Onko tää nyt ihan järkevää? Ikääkin on jo kertynyt esikoisen ajoilta vuosia ja sen kyllä huomaa arkea pyörittäessä: väsyttää! Niin että jaksaako sitä sitten varmasti yökukkumiset taas ja mitä jos vauva ei tosiaankaan ole terve.... huh!? Mutta, tänään kun taas näin pieniä suloisia vauvanvaatteita, niin tuli ihan pakahduttava tunne; on se kolmas vielä pakko saada! Hullua mutta totta. Mitään en sentään vielä uskalla hankkia, eihän sitä tiedä, tuleeko tästä projektista oikeasti tulosta. Sekin riski on olemassa..

Olen silti salaa katsellut uusia vaunujakin! Nyt tiedän tasan tarkkaan, millaiset haluan ja millaisia en!! Ajattelin ruveta kyttäämään ehkä käytettyjä, jos ja kun tulisin raskaaksi.

Muakin kiinnostaisi tietää, mitä kummaa tarkoittaa dpo tai jotain..?

Viikonlopputoivotuksin,

Vierailija
35/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onkin uusia "kasvoja" liittynyt kirjoittelemaan. Kiva!!

ON: Täällä oon kuulostellut muutamia päiviä oloa. Väsyttää ja oon mennyt kolmena iltana lasten kans ysiltä nukkumaan, aika epätavallista! Maha pömpöttää, mieskin kommentoi alkuviikosta. Toki menkkojenkin aikaan on hieman vastaavaa ilmassa, mutta... Eilisestä lähtien on ollut maha kipee ja tänään on lisäks etonut lähes koko päivän. Aiemmista raskauksista eka merkki on ollut rintojen arkuus. Nytkin hivenen arat, ei kuitenkaan samalla tavalla kuin aiemmin.

Niin ja siis puolukkapäivien olisi oikeastaan pitänyt tulla tai tulla aivan lähipäivinä. Mulla kierto vähän vaihtelee 26-31 päivää.

Tiedä sitten, mistä tuulee:)

-HH

Vierailija
36/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään ei kerrota kenellekään. Mulla oli tossa jokin aika sitten varattu aika kierukan poistoon mutta peruin sen. Olin kuitenkin kertonut muutamalle kaverille ja sain aika kauhistuneita vastauksia. Siis lähinnä sen suhteen kun meillä on jo kaksi lasta (mikä tuntuu monelle kaverille olevan ihan maksimi määrä muksuja) ja kun lapset ovat niin pieniä (no ei 3 ja 4,5 niin kovin pieniä enää ole). Ollaan kyllä oltu ihan hiljaa kun molempia lapsia yritettiin. Anopille olikin aikamoinen shokki kun ikäeroksi tuli 1v6kk. Onneksi on kuitenkin niitäkin jotka iloitsee heti. Me jaksettiin odottaa molemmissa raskauksissa ekaan ultraan ja luulen että nytkin, sitten kun vaan onnistaa :) Nyt siis kierukka lähti enkä kyllä kerro kenellekään!

Meillä on siis kaksi tyttöä ennestään. Mies ei halua että sukupuolta selvitetään etukäteen. Itse olen miettinyt että vois olla ihan kiva juttu. jos sattuis poika tulemaan niin ehitisin myydä kaikki pienet mekot pois ja ostaa tilalle muuta. Sukupuolella ei sinänsä ole väliä. Tyttöjen nimiä on miehellä muutama valmiina. Onko teillä toivomuksia sukupuolesta tai olettko ajatelleet selvittää etukäteen?

Vierailija
37/40 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tuntuis jo pientä oviskipua vaik viel ei pitäs olla sen aika.Minähän en siis tässä kierrossa laske päiviä mutta suht alkukiertoo mennään vasta ja siksi ihmetyttää.Ollaan varmuuden vuoksi sitten tietysti pantu peitto heilumaan.

Lapsia meillä on tyttö ja poika joten tulevan pienokaisen sukupuolella ei ole väliä.Aina olen halunnut saada tytön ja pojan ja nyt meillä ne on,joten olenkin koittanut tässä mietiskellä kumpaa toivoisin enemmän ja en totta puhuen osaa sanoa.

Ensimmäistä odottaessa kysyttiin kumpaa sukupuolta vauva on ja toisen kanssa emme kysyneet mutta näin kuitenkin itse ultrassa selkeitä merkkejä siitä että poika oli tulossa.

Voi kumpa nyt pian tärppäisi.

äitimaalta

Vierailija
38/40 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovis viikko alkamassa ja mieli toivoa täynnä, ehkä liiankin.

mietin kovasti miten saisi ovistikuttelun suoritettua, kun aamulla sitä ei voi ottaa ja joka päivä pitäisi suht samaan aikaa testiä kytätä. Viikolla on ainakin muutamia iltoja niin että olen vasta illalla myöhempään kotona, joten töiden jälkeen sitä on vaikea suorittaa.

onko mulla kokemuksia tikuttelun hankaluudesta ja miten olette ongelman ratkaisseet ???? ei millään viitsisi testailla työpaikann vessassa.

Joku kyseli että onko yrityksen aloituksesta kerrottu muille - meillä useat ystävät ovat tienneet jo vuosia mieheni kuumeilusta, mutta tienneet myös jyrkän mielipiteeni (silloin). Tällä hetkellä muutama läheinen ystävä tietää minun taipuneen asiassa, mutta sukulaisille ei tulisi edes mieleeni kertoa, ihmettelisivät kuitenkin - teillähän on jo tyttö ja poika ja niin isojakin jo, miksi te vielä haluatte kaiken aloittaa alusta ??? eli näin se menisi.

Ajattelin että jos tässä vielä jos raskaudutaan niin yritän pitää tiedon salassa mahd. pitkään. Ainoa ongelma on se että musta näkyy tosi nopeesti, onneksi tämän ajan muoti on väljempää kuin esim. 6v. sitten.

Tytöllä tuossa kovat vauvaleikit menossa ja kyselee usein että "Äiti, miks meille ei tule vauvaa" tai "millon meille vois tulla vauva". Voi kun uskaltaisin sanoa että heti kun vaan saadaan.

Onneksi tämä ihana aurinko jo paistelee lämpimästi, mielikin piristyy taas uudelle yritykselle.

Pitäisi varmaan ottaa mallia tuosta äitimaalta asenteesta olla liikaa laskematta. tiedän kokemuksesta sen toimivan - ensimmäisen kohdalla tulin raskaaksi kun lopetin laskemisen ja liian yrittämisen, nyt en vaan osaa.

Plussa tuulia kaikille;-)

Sirusade toivoa täynnä kp 10/26-28 yk 4

Vierailija
39/40 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä apu on greippimehusta ja milloin sitä pitäisi jouda ?

Täällä on joskus paljonkin puhuttu tästä, mutta en muista mitä se auttaa.

Eli pitäisikö ovisaikaan litkiä litra tolkulla tuota mehua kiinnittymisen varmistamiseksi ? onks tää ihan urbaani legenda ?

Sirusade

Vierailija
40/40 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain tupsahti täti kylään tännekin to - pe välisenä yönä. Mitä lie tuo rintojen juiliminen sitten. Kai mielikuvituksen tuotetta? Mutta olin yllättynyt omasta reaktiostani. Otin asian todella rauhallisesti. Elämä jatkuu.

Kavereilla pieniä vauvoja ja niiden hoitaminen ei juurikaan helpota omaa tilannetta :) Toisaalta työkaveri raskaana viikolla 13 ja hänen mies haki lainaksi osastolta kyynärsauvat perjantaina. Rouvalla niin kova selkäkipu ettei pääse ylös ilman sauvoja ja jalka menee alta. Muistuu mieleen omat raskausajan vaivat. Mulla oli ekassa raskaudessa raskausmyrkytys.

Meillä kyllä tietää lähipiiri meidän vauvahaaveista. Olen niin lörppä, etten osaa pitää omana asiana ja miehenkin tuttavat tietävät tämän lapsirakkaaksi. Mutta ollaan sanottu että tulee kun on tullakseen!

Rakennus edennyt ihanaan vaiheeseen! Saa valita kaakeleita, maaleja ja muita pintamateriaaleja. Mielessä siintää jo ajatus kesäilloista omalla terassilla. Sitäpaitsi mulla kiire pois tästä kamalasta kaupungin vuokratalosta! Täällä asuu ihan urpoa porukkaa, huh-huh!

Isonpi tytöistä makaa sohvalla yskäisenä ja posket punaisina. Ainakaan vielä ei kuumetta ollut. Astmalääkettä kyllä just annoin. Saattaapi olla että huomenna jää päiväkoti päivä väliin ja taas meikäläisen työnantaja on iloinen! Olen niin korviani täynnä tätä sairaalamaailman menttaliteettia " anna kaikkesi saamatta mitään "! Taaskin olen ollut koko viikonlopun töissä ja lapsilla täällä kotona hoitaja. Kiire on kamala töissä ja säästöpaineet kovat. Joka päivä kuulee mitä hurjinpia suunnitelmia tulevasta kesästä, suluista jne. Ei tiedä yhtään mitä odottaa. Mutta työnantaja kyllä imee kaikki mehut työntekijöistään! Pakko välillä vähän purnata...

Nyt ruuan laittoon!

Pakko vielä sanoa, että kyllä tuo aurinko saa ihania asioita aikaan. Mulla loppui kuukautiset tänään ja ihan pakko myöntää, että minulta ei ainakaan vielä ole seksihalut mennyt tähän raskautumis yritykseen. Innolla odotan miestä illalla jkotiin ja yhtä innolla odotan taas tulevaisuudessa olevia tärppipäiviä. Kivaa!

Mukavia peitonheilutteluhetkiä kaikille ja positiivisia testailuja!

Minsku