Apuja! Hyvä uunilohi resepti
Kommentit (10)
Sen päälle suolakurkku kuutioita,hunajaa ja tilliä. Uuniin ja syömään
mä laitan tietty ensin suolaa ja sitruunapippuria.. Sitten täytän kalan isoilla sipulilohkoilla ja tillillä... On tommonen perus ja toimii hyvin.. =)
Ja lisäksi pinaatti-perunamuusia..
lohi vuokaan ja ruokakermaa + sitruunapippuria & suolaa sekaan. lapset tykkää
purjoa tai sipulia ohuina viipaleina,smetanaa päälle,suola+pippuri.toimii
kevyemmin ruokakermalla,tomaattimurskalla,esim.oliiveilla ja fetalla.
mielikuvitus rajana!
ja voitelen vuoan ja ripottelen siihen mausteita, suolaa ja pippuria myllystä. Päälle lohi nahkapuoli alaspäin ja fileen päälle suolaa ja mustapippuria tai sitruunapippuria, tilliä joko kuiva tai tuore ja päälle smetanaa tai ranskankermaa johon olen sekoittanut kalaliemikuution jonka olen liottanut kiehuvaan vesitilkkaan.
Paisto uunissa 170 asteessa kunnes kala on kypsää.
Kuivuuko kala, jos en laita kermaa tai tomaattimurskaa? Jos laitan vain vuokaan hieman öljyä ja sitruunamehua?
Kauanko kilon filee kypsyy uunissa?
Voisinkin kokeilla oliiveja ja sipulia, ja korianteriakin löytyy jääkaapista. Myös tuo suolakurkku ja hunaja kuulosti mielenkiintoiselta, niitäkin löytyisi....
ap (joka on tehnyt kerran eläessään uunilohta)
lohifile suolataan maun mukaan, sitten sitruunapippuria pintaan, päälle vielä 3 juuston ruokakermaa ja eikun uuniin... Kaveriksi perunamuussia ja kasvissekoitusta ja hyvää on!!!
yleensä purkin kermaa ja purkin kermaviiliä + pippurit, suolat ja tillit. Hyvää tulee ja on helppo!
ja paaaljon sitruunamehua tai limemehua (tuoreesta hedelmästä). Pikkuisen chiliäkin voi lisätä jos haluaa. Ei tarvitse edes välttämättä suolaa... Uunissa n. 20-25 min 200 asteessa riippuen kalafileen paksuudesta.
respeti jossa laitetaan sitruunapippuria hieman lohen päälle. sitten vielä yrtinmakuista sulatejuustoa reilusti. folioon ja uuniin. suussa sulavaa