Miten te aikuisena nielurisaleikkauksessa olleet olette toipuneet?
Kommentit (7)
Mutta oli aika kauheaa se toipuminen, itsella leikattiin kolmisen vuotta sitten. Kovat kivut, vaikea syoda muuta kuin jaakylmia pirteloita paivakausia, ja lisaksi minulle kavi se komplikaatio jolla aina pelotellaan eli tuli verenvuotoa ja piti lahtea paivystykseen. Vuoto saatiin onneksi loppumaan. Toisaalta leikkaus oli ehdottomasti hyva asia, angiinakierre loppui eika sen jalkeen ole ollut kurkkukipua ja flunssatkin ovat huomattavasti vahentyneet.
KAUHEAT kivut kesti kaksiviikkoa, komplikaatio täälläkin kolmantena yönä leikkauksesta veri oli vuotanut mahaan ja alkoi oksentelu ja klinikalla poltettiin haavat kiinni sattui ihan hirveästi sekin , touhu.
Makuaisti väärentyi noin vuodeksi !!
Nyt todella tyytyväinen , ei kurkkuvaivoja ( joku hetula jäi tosin ..)
5vuotta sitten leikattiin, pari viikkoa meni toipuessa mutta sen jälkeen ollut kurkku hyvässä kunnossa. ennen leikkausta oli n. vuoden ajan kerran 3viikossa kurkkutulehdus ja leikkauksen jälkeen ei ole kertaakaan ollut.
Oisko ollu reilun viikon kipeä kurkku ja sen jälkeen helpompi. Söin jäätelöä ja bona-soseruokia :D Inha ongelma oli sellainen paska maku suussa leikkauksen jälkeen, jota kesti viikon-pari.
Kaksi viikkoa meni toipumiseen. Eka viikko pahin. Varsinkin ne ekat päivät oli IHAN horroria.
Mutta tuon kahden viikon jälkeen onkin ollut elämä paljon helpompaa, monessa suhteessa. Sen leikkauksen ansiosta siis.
Minulle nousi kuume, jäin sairaalaan yöksi. Yöllä tuntui kuristavaa kipua kurkussa, sain 2 kipupiikkiä yön ja seuraavan päivän aikana. Siinä se. Kolmantena päivänä söin jo pehmeää leipää. Oli aika vaivaton juttu. Mulla oli niiiin järkkyjä angiinoja, ettei tuo tuntunut enää juuri miltään.
Vierestäkatsojana sanoisin 4.
Itse sanoo 3. Oli aivan kamalaa, mutta erittäin tarpeellinen operaatio. Nyt on tyytyväinen että meni, mutta ei olisi mennyt jos olisi arvannut miten kivuliasta toipuminen oli.