Tapsan ex puhuu asiaa!
Kommentit (74)
Osta kerralla isoja määriä raaka-aineita.
Osta vihanneksia ja hedelmiä silloin kun ne ovat halvimmillaan.
Tee ruuat itse, ja tee kerralla isoja määriä. Kerta-annoksen hinta jää halvaksi.
Suosi tavallisia kotiruokia, ne ovat edullisista aineksista.
Leivo itse, ja pakasta leivonnaisia, kerta-annoksen hinta jää näin halvaksi.
Käy kesällä marjassa ja sienessä. Saat ilmaiseksi terveellistä ruokaa.
Tee hintavertailuja kauppojen ja tuotteiden välillä, muista verrata kilohintaa.
olen kokenut ihan oikeaa köyhyyttä.
Sellaista köyhyyttä että sitä ruokaa ei edes ollut riittävästi joka kerta kaikille lapsille. Sit syötiin leipää... mikäli sitä nyt oli.
Ei todella syöty burgereita. Ruokia oli, perunavelli, ruskeakastike(ei sis. lihaa eikä mitään) + perunat, kananmunakastike +perunat, mannapuuro, perunalaatikot jne.
Maito ruokajuomana ja leipää kyytipojaksi.
Paino-ongelmia ei ole ollut, hengissä ollaan. Tästä tosin on jo päästä parempaan tilaan..
AP
Jos itsetehdyn vihannekeiton lisukkeeks pyöräyttää vaikka sämpylöitä tai leipää niin eipä maksa edelleenkään paljoa. Ja energiaa siitä saa ihan riittävästi.
Sen verran että elää oikein hyvin mutta ei liho.
Tosinkuin jos heitää napaan einesburgereita jotka on kalliimpia ja epäterveellisempiä
Eihän niissä einespurilaisissa ole muuta kuin jauhelihapihvi ja pieni höttöinen sämpylä. Ei mitään majoneesia tms jollei itse sitä laita. Miksi se sun itsetekemä sämpylä ei lihota mutta einessämpylä lihottaa? Varsinkin kun sämpylöitä kukaan tuskin tekee kotona vain yhtä per syöjä
Mitä jos lukaisist joskus vaikkapa tuoteselosteita, ja vilkaisisit mitä sellasessa einessämpylässä on. Se nimenomaan on höttöä, pelkkää valkoista vehnäjauhoa, ja aika montaa lisä- ,säilöntä- , ym. ainetta. Jos taase liepoo itse sämpylät, mä ainakin laitan niihin täysjyväjauhoja, siemeniä, porkkanaraastetta jne. Enkä taatusti lisää yhtä ainoaa E-koodattua ainetta.
Voit tull akokeilemaan, aivan varmasti saat vatsasi täyteen aivan eri tavalla itse tehdyistä sämpylöistä, kuin niistä eineshampurilaisen höttösämpylöistä.
[/quote]
Eihän niissä einespurilaisissa ole muuta kuin jauhelihapihvi ja pieni höttöinen sämpylä. Ei mitään majoneesia tms jollei itse sitä laita. Miksi se sun itsetekemä sämpylä ei lihota mutta einessämpylä lihottaa? Varsinkin kun sämpylöitä kukaan tuskin tekee kotona vain yhtä per syöjä
[/quote]
että ns. sosiaaliluokka ja perheen yleiset olot vaikuttavat valtavasti siihen, onko ylipaino-ongelmaa ja millainen lapsen ruokavalio on. Ne ylipainoiset lapset tulevat useinmiten perheistä, joissa on työttömyyttä, sosiaalisia ongelmia, joissa eletään tuilla ja lapset istuvat kaiket illat pleikkarin ääressä.
Näihin perheisiin ei koulutus ja ystävällinen neuvonta pure, vaan jos jotain yrittää sanoa, tulee haistattelua päin naamaa. Olen jo luovuttanut. Tappakoon lapsensa rasvalla ja sokerilla. Yhteiskuntahan ne terveydenhoitokulut (ja sen elämisenkin) maksavat...
Mitä jos lukaisist joskus vaikkapa tuoteselosteita, ja vilkaisisit mitä sellasessa einessämpylässä on. Se nimenomaan on höttöä, pelkkää valkoista vehnäjauhoa, ja aika montaa lisä- ,säilöntä- , ym. ainetta. Jos taase liepoo itse sämpylät, mä ainakin laitan niihin täysjyväjauhoja, siemeniä, porkkanaraastetta jne. Enkä taatusti lisää yhtä ainoaa E-koodattua ainetta.
Voit tull akokeilemaan, aivan varmasti saat vatsasi täyteen aivan eri tavalla itse tehdyistä sämpylöistä, kuin niistä eineshampurilaisen höttösämpylöistä.
[/quote]
[/quote]
Jos olisit köyhä, ostaisit halvimpia jauhoja mitä kaupasta löydät ja ne on yleensä valkoista höttöä. .
Mitä jos lukaisist joskus vaikkapa tuoteselosteita, ja vilkaisisit mitä sellasessa einessämpylässä on. Se nimenomaan on höttöä, pelkkää valkoista vehnäjauhoa, ja aika montaa lisä- ,säilöntä- , ym. ainetta. Jos taase liepoo itse sämpylät, mä ainakin laitan niihin täysjyväjauhoja, siemeniä, porkkanaraastetta jne.
Mutta en usko, että tuo Nina af jne. on itse niin köyhä, ettei varaa olisi syödä enemmän. Nainen vain säästää nimenomaan ruuassa, jotta voisi esim. ostaa uusia vaatteita.
siihen, ettei köyhällä ole niihin erikoisjauhoihin ja siemeniin varaa. Mutta onneksi kuitenkin porkkanaraasteeseen on!
Kertoohan sen jo käyttötarkoitus: hapetuksen estoaine. Ja nimi: askorbiinihappo. Kuulostaa kamalan vaaralliselta.
Psst. se on C-vitamiini. Monet lisäaineet on ihan samoja aineita kuin mitä ruoissa on muutenkin. Turha niistä on määräänsä enempää kauhistua. Toki jotkut kuten atsovärit on pahasta mutta ei niitä taida saarioisten hamppareissa olla.
huomaat, mitä ne lisäaineet tekee elimistölle...
Ei ainakaan mitään positiivista!!!
säästöliekille vähäisestä syömisestä niinkuin urbaani legenda kertoo. Toinen urbaani legenda on, että tietyn ruoka-aineen syöminen (kuten burgerit) automaattisesti lihottaa. Ei muuten lihota vaan ihan vaan sen ruuan määrä. Siis määrä lihottaa ei laatu! Laihtuakseen ei myöskään ole pakko syödä pelkkiä kasviksia.
Tietysti on epäterveellistä saada esim. koko energiantarpeensa tyydytettyä rasvalla, mutta se onkin jo toinen juttu. Jos syö vaan pelkkää rasvaa saman verran kuin kuluttaa ei liho. Joku pohjoisnavalle hiihtäjä söi vaan jotain hylkeenrasvaa muutaman viikon, eikä lihonut. Tämä sen takia, että se oli energiapitoisinta ruokaa mitä hän löysi.
Oman painonhallintani salaisuus on näläntunne, saan syödä ihan mitä vain, mutta seuraavam kerran saan syödä vasta kun on nälkä = ne entiset energiat on kulutettu pois.
olen kokenut ihan oikeaa köyhyyttä.
Sellaista köyhyyttä että sitä ruokaa ei edes ollut riittävästi joka kerta kaikille lapsille. Sit syötiin leipää... mikäli sitä nyt oli.
Ei todella syöty burgereita. Ruokia oli, perunavelli, ruskeakastike(ei sis. lihaa eikä mitään) + perunat, kananmunakastike +perunat, mannapuuro, perunalaatikot jne.
Maito ruokajuomana ja leipää kyytipojaksi.Paino-ongelmia ei ole ollut, hengissä ollaan. Tästä tosin on jo päästä parempaan tilaan..
AP
Siihen tietysti voi vähän vaikuttaa että mitä mössöö siihen pihviin laittaa.
Ja onhan se paljon enemmän että tekee ensin sen burgerin ihan alusta alkaen ja sitten vasta syö. Jopa palaa kaloreita edes hieman, verrattuna että vain mikroon lykkää valmiin.
Ja ennen kaikkea säästää rahaa. Siitähän tässä oli kyse.
Hampurilaisia voi syödä, niin kotitekoisia kuin kaupan, kunhan ei joka päivä syö. Mutta turha on tulla väittämään että köyhällä ole vara koskaan muuta syödä, eikä mahdollistakaan.
kaupan burgereissa hädin tuskin lihaa onkaan, ja rasvaa on reilusti. Sämpylä pelkkää höttöä. Itse teen joskus hampurilaisia kokonaan alusta alkaen, enkä pidä niitä kovin pahana ruokana (jos siis ei ylettömiä määriä kerrallaan syö)
Vai miten voisi tulla kovin epäterveellistä jos käytän vähärasvaista jauhelihaa pihveihin, sämpylöihin laitan leseitä ja ruisjauhoja ja sitten hampurilaisen kasaan ilman majoneeseja laittamalla paljon tomaattia ja salaattia väliin?
(tämä ei nyt sitten kovin halpaa ole, mutta sitä en lähtenyt väittämäänkään, vaan terveellisyys oli pointtini)
Siihen tietysti voi vähän vaikuttaa että mitä mössöö siihen pihviin laittaa.
Ja onhan se paljon enemmän että tekee ensin sen burgerin ihan alusta alkaen ja sitten vasta syö. Jopa palaa kaloreita edes hieman, verrattuna että vain mikroon lykkää valmiin.Ja ennen kaikkea säästää rahaa. Siitähän tässä oli kyse.
Hampurilaisia voi syödä, niin kotitekoisia kuin kaupan, kunhan ei joka päivä syö. Mutta turha on tulla väittämään että köyhällä ole vara koskaan muuta syödä, eikä mahdollistakaan.
yhdistetty erittäin tehokkaasti ylipainoon. Ja se on nimenomaan lisäaine, aromivahvenne. Se myös lisää ruokahalua, joten ei ihme jos ei köyhän vatsa täyty kasviskeitosta...
Ostaa jauhelihaa ja tekee sämpylöitä.
2-3 eurolla jos ostaa tarpeita tulee niin iso kasa purilaisia että riittää vaikka jalkapallojoukkueelle. Ja maistuuvatkin vielä jollekkin