Hiusten värjääminen raskaana ollessa
Olen 18:lla viikolla raskaana ja tyvikasvua pukkaa niin vietävästi. Kaikki mammakirjat ovat kuitenkin varoittelemassa, ettei kannattaisi värjätä tukkaa raskaana ollessa - voi käydä ikäviä yllätyksiä. Onko teillä kokemuksia; hyviä tai huonoja? Tapahtuiko jotain outoa taikka kamalaa vai onnistuiko lopputulos? On niin epäsiisti olo kun tukka on huonosti =(
Kommentit (4)
muuta huonoa puolta raskauden aikana jos värjää, ku se että hiukset kasvaa nopeammin joten tyvi tulee nopeammin taas. kyllä mä oon värjänny ihan normaalisti vaikka oonki raskaan
tosi epäsiisti olo. Mä olen nyt 25. viikolla raskaana. Mulla onnistui tosi hyvin vaikka ihan itse kotona värjäsin.
kuivat korput päässä, nyt raskauden aikana ihanat hiukset ja maailman ihanimmat väritkin.. ennen hiusvärit tehneet aina kellertävän/oranssihtavan värin vaikka olen kaikki maailman värit kokeillut ja nyt raskauden aikana ihana, eikä pätkääkään näytä kellertävältä, edes auringossa <3
Itse olen värjännyt vuosikausia hiukset kuuden viikon välein niin raskauksien kuin imetyksen aikana. Mulla on yleensä päinvastoin olleet hiukset raskauden aikana poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, synnytyksen jälkeen sitten tulee sulkasato. Mä en ole kuullut siitä, että värjäys voisi mennä jotenkin pieleen. Permanenteista puhuttiin joskus 1980-luvulla sellaista, mutta nyt lienee eri aineet käytössäkin.
Tietysti kannattaa kysyä vielä kampaajaltasi.
Tuossa asiantuntija-arvio
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437,6169#Kosm…äyttö%20raskauden%20aikana