Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä oululaista bussikulttuuria.

Vierailija
14.03.2009 |

Miksi ihmeessä ihmiset jäävät ruuhkabussissa seisomaan tukoksi keskelle autoa? Kaiken järjen mukaan autoa aletaan seisomapaikoilla täyttää perästä päin. Mutta ei Oulussa. Ihmiset jäävät seisomaan keskelle autoa lastenratastilaan , niin että lopulta etuosa bussia on täynnä ja äidit lapsineen hädässä siinä keskiosassa. Tämä tapahtuu jokaikinen arkiaamu ainakin Kaakkurista keskustaan menevissä busseissa. Hävettää, nolottaa ja raivostuttaa näiden järjenjättiläisten toiminta. Mikä estää menemästä suoraan sinne bussin takaosaan silloin kun istumapaikat ovat täynnä? SIellä takana on myös ovi, josta pääsee ulos ihan yhtä nopeasti kuin siitä keskeltäkin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan suomalaisesta! Ja mikä teitä paremman bussikäyttäytymisen handlaavia estää ystävällisesti avata suuta siellä bussissa? "Anteeksi, voisitteko kaikki peruuttaa vähän, että mahdutaan paremmin sisälle?".

Vierailija
2/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: oulussa kyllä istutaan vierekkäin. Koskaan ei ole ollut tilannetta, että joku istuu käytäväpaikalla yksin ja käytävät täynnä seisoskelijoita. Jokainen tarjoaa istumapaikan, jos sellainen vieressä on. Ja minä käytän bussia päivittäin.

Mutta totta on ap:n marina.. kuski saa joka päivä huudella, että menkää ihmiset kauemmas, että muutki pääsee sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut useamman kerran ja joskus sanoo kuljettajakin, mutta kun ei nämä ihmiset tajua siltikkään. Ja voisihan sitä päänuppiaan käyttää sanomattakin.

Vierailija
4/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä, sekä istutaan siihen käytävä penkille jättäen ikkuna penkki tyhjäksi, ettei kukaan tulisi viereen..pelätään vieraiden vieressä istumista.

Täällä on vähän kummaa.. Olen oululainen mutta asunut muualla ja huomannut monessa muussakin käytöksen kultaisissa säännöissä vähän junttimaisuutta täällä.

-autoilijat ei vilkuta, kuvitellaan olevan yksin liikenteessä, ei ajatella että muut eivät todella voi tietää, että mihin suuntaan se toinen on oikeesti menossa...

-kaupan jonossa, kun tulee uusi kassa niin ne jonon viimeiset rynnii kärryineen, eikä anna tietä niille jotka on jo jonottanut siinä pitkässä jonossa ja olisivat vuorossa seuraavina..

..lista ois loputon mutta sanoisinko että omanapaisuus on se mikä täällä on valttia!

Vierailija
5/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oululaista järkevää ihmistyyppiä.

Vierailija
6/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!

Vierailija
7/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä en tällaista huomannut. ap

Vierailija
8/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä näkee ihan samaa.

Vierailija
9/9 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä on sama meno. Tosin syyllistyn itse samaan, koska minulla on kammo bussin takaovea kohtaan. Olen kerran sieltä poistuessani meinannut jäädä oven väliin, koska kuski ei näe sinne, että onko kaikki jo menneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme