Asia ei "kuullosta" joltakin, vaan "kuulostaa"!!!
Nyt on tullut sen verran kuullostamisia, että en enään kestä.
Kommentit (12)
Se on ENÄÄ eikä ENÄÄN!!!!!!!! Ja lihoa, ei lihota. Siis "minä lihoin", eikä "Minä lihosin".
kuullostaa. Kyllä seo kuulostaa täälä meiläki.
Mietin tässä sitä, kun esim. tullee on kieliopillisesti oikein kirjoitettu (esim. Pekka tullee illalla=Pekkaa odotetaan saapuvaksi illalla, todennäköisesti), niin onkohan sama muoto kuulostaa -verbistä kuullostaa vaiko kuulostanee??
Mietin tässä sitä, kun esim. tullee on kieliopillisesti oikein kirjoitettu (esim. Pekka tullee illalla=Pekkaa odotetaan saapuvaksi illalla, todennäköisesti), niin onkohan sama muoto kuulostaa -verbistä kuullostaa vaiko kuulostanee??
lihosin on turkua, ketä on hämäläismurteitä, joten ehkä jossain päin maata kuullostetaan muutakin kuin sipuleita?
aika hauska olet. Kuullostaa ettei enään voi mittään kirjoittaa, ku aina on joku sanomassa jottain... :D
Minua tosin kuullostaminen ei ärsytä. Onkohan se joku murremuoto, vai mistä lienee putkahtanut?
Minä taas en kestä sitä että nykyään monet korvaavat joka- ja mikä -sanat sanalla KETÄ. Aivan käsittämätöntä.
Ja lihoa, ei lihota. Siis "minä lihoin", eikä "Minä lihosin".
Keskusteluissa saa kirjoittaa niinku puhuu! Eri asia on sitte kaikki viralliset paperit summuut!
Mää muuten kirjottasin että KUULOSTAA! :D
Suomeksi sanotaan kuulostaa. Luulin että täällä riehuu joku yksi lukihäiriöinen, joka ei tuota sanaa osaa kirjoittaa.
Mutta musta kuullostaa, että täällä oulusa päi sanotaan monastikki että kuullostaa.