Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hgin opettajia? Kysymys määräaik.suhteesta ja äi-lomasta

Vierailija
13.03.2009 |

Määräaikainen luokanopepestini loppuu 31.7.09. "Normaali" äi-loma alkais 21.8 eli sillon, kun mulla tuskin olis enää voimassa olevaa työsuhdetta (en usko, että reksi palkkaa mut n. 10 päiväks...). Jäisin siis äi-lomalle työttömänä, enkä saisi kolmea kuukautta täyttä palkkaa.

Voinko siis aloittaa äi-loman varhennettuna ilman, että työnantajani, eli Hgin kaupunki, voi sanoa siihen mitään. Kelan puolestahan äiti voi tse päättää, aloittaako lomansa 30 vai 50 päivää ennen laskettua aikaa. Tällöin äi-lomani alkaisi ollessani vielä vielä kesälomalla eli työsuhteessa.

Kehtaanko kysyäkään tätä asiaa palkanlaskijaltani tai edes rehtoriltamme, vai väittävätkö he heti minun vain "juonittelevan"..? Ärsyttää tämä virattomuus vain niin vietävästi tällaisessa tilanteessa!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai voit noin tehdä mutta mitä se hyödyttää? siis et voi kuitenkaan saada palkkaa enää missään tapauksessa 31.7. jälkeen olet sitten äitiyslomalla tai et.

Vierailija
2/2 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo äly hoi... Totta kai se 3 kk:n palkka tulee vaan, jos mulla on työsuhde voimassa siellä äi-loman "alla" koko sen 3 kk.

Viimeks kun jäin äi-lomalle, niin sillloinen reksini kirjoitti mulle "haamutyösuhteen" jatkumaan just sen muutama kk äi-lomalle jäämisen jälkeen, että saisin täyden palkan. Silloin la:ni oli n. kuukautta myöhemmin. Mutta nyt en kyllä elättele toiveita, että reksi tosiaan muka palkkais mut, kun ehtisin olla töissä n. 10 päivää...

Eli on kai sitten vaan virattomana tyydyttävä äitiysrahaan heti alusta lähtien.. Montakos prossaa se nyt palkasta olikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän