Mieheni jäi jokin aika kiinni pettämisestä, olemme naimisissa
mun mielestä yksiavioisuus on ihan keksitty juttu. itse olen naimisissa enkä miestäni petä, mutta uskon silti että ihmiset on luotu olemaan useamman ihmisen kanssa. ihmiset olisivat paljon onnellisempia ilman mitään pettämisongelmia ja saisivat haluamaansa vaihtelua jos jokaisella olisi esim. 3 vaimoa/miestä.
Kommentit (12)
ja meillä on 3 koulu/murkkuikäistä lasta. Miehellä on siis ihan "kunnon" suhdetoiseen naiseen jo ollut 1.5 vuotta, ovat tiiviisti yhteydessä ja tapaavat aika usein ja muuta. Mies sanoo rakastavansa naista ja niin kyllä ilmeisesti on, kun satuin lukemaan viestejä.
Mutta kertokaa minulle: Millä logiikalla mies sanoo rakastavansa myös minua? Miten voi rakastaa kahta?
En ehdi pitkää viestiä kirjoittaa, mutta jos mieheni olisi samassa tilanteessa ja sanoisi samoin kysyisin seuraavan kysymyksen: Mitä sellaista tämä toinen nainen antaa hänelle, mitä minä en voi miehelle antaa. Eli Mitä häneltä puuttuu tässä teidän välisesä suhteessa?
Haluaako mies silti jatkaa suhtetta/liittoa sinun kanssasi ja tämän toisen kanssa. Eikö hän ole valmis luopuman toisesta? Jos näin olisi, niin minä tekisin itse päätöksen ja halusin eron. Minä haluan miehen kokonaan tai sitten ei ollenkaan. Ei siis tarvitse oottaa vuosikausia, kun toinen jahkailee ja yrittä mielyttää molempia, se on varmasti erittäin uuvuttavaa ja kuluttavaa kaikille osapuolille.
en siis todellakaan tarkoittanut että miehesi olisi missään tilanteessa oikeutettu pettämään sinua.
-2
Jos olisi petetty ja vielä jatkaisi tapaamalla toista naista. Itse en henk.kohtaisesti pystyisi edes koskemaan mieheeni tuon jälkeen. Eikä minua lohduttaisi se, että mieheni sanoisi MYÖS rakastavansa minua ja sitä toista naista. Ja lisäisin, että jätin mieheni, kun hän kertoi, että hänellä on toinen nainen, jota oli jo tavannut pitkään. Ero ei tietenkään ollut helppo, mutta pääsin yli ja nyt olen onnelinen ja jatkan elämääni.
tunteet tulee ja menee, mutta rakkaus säilyy
kun kuulemma niin rakastaa minuakin. tämä toinenkin nainen on naimisissa, eikä aio erota.
itse en jatkaisi, mielestäni ihmiselle on luotu aivot siksi, että hän osaa ajatella, eikä toimi pelkästään mielihalujensa mukaan.
kun kuulemma niin rakastaa minuakin. tämä toinenkin nainen on naimisissa, eikä aio erota.
1. Hyväksyt tilanteen ja jatkat elämistäsi niin kuin ennenkin
2. Et hyväksy tilannetta, mutta jatkat elämistä kuten ennenkin ja pikkuhiljaa katkeroidut ja tulet vihaiseksi ja onnettomaksi.
3. Et hyväksy tilannetta ja pyrit muuttamaan sen. Ero on yksi keino, jos miehesi ei itse tee asian suhteen mitään.
mitä mies olisi tiitä mieltä, että sinäkin hankkisit itsellesi rakastaja ja miehen hänen rinnalleen. Itse ainakin saattaisin niin tehdä, jotta saisi maistaa omaa lääkettään.
Toisaalta minä varmasti vaatisin miestäni valitsemaan, eli se on joko minä tai toinen.
Onko tämän toisen naisen aviomies tietoinen vaimonsa suhteesta? Minä varmasti kertoisin tälle miehelle asiasta.
Minä olisin ainakin todella loukattu ja en tuollaisessa suhteessa suostuisi jatkamaan, jos mies ei suostu lopettamaan suhdettaan toiseen naiseen.
Haluatko itse jatkaa?
ap täällä. Juu, ei mies aio jättää toista naista, mutta ei minuakaan..
yksinkertainen logiikka:
suhde on väljähtynyt, itse olen ollut 15 vuotta naimisissa ja sellainen ihminen joka lähti avioliittoon sillä taktiikalla että elämän loppuun asti ja uskollisesti.
mies petti ensimmäisen raskauden aikana ja seuraava takaisku tuli 10 vuotta myöhemmin...
en enää välittänyt minäkään, olen edelleen naimisissa mutta koen avioliittomme lähinnä lasten kasvattamisena aikuiseksi ja olen luopunut ajatuksesta "kunnes kuolema erottaa"
pelkään hetkeä kun lopulta 2 vuoden kuluttua olemme vain kaksin kun lapset ovat opiskelemassa muualla ja jäämme kaksin koska lapset ovat tätä suhdetta pitäneet minun osalta kasassa.
tuosta rakkaudesta vielä...en usko että hän enää sinua rakastaa, ystävyys on parempi sana...hän on saanut sinulta jo kaiken minkä on tarvinnut, ei ne suhteet lopu tuohon syrjähyppyynkään...sellaisia me ihmiset vain olemme
miten voi ihminen olla niin typerä, epäkypsä ja kieroonkasvanut, että todella tekee kuten ap:n mies?
Mikä helvetti hänen päässään on vialla?
Vai ei hän suostu toista naista jättämään, mutta haluaa silti myös ap:n pitää?
Siltä on jäänyt nyt jotain perustavanlaatuista oppimatta, minkä fiksummat oppii jo hiekkalaatikolla. Että oma itse ei ole kaiken keskipiste, eikä kaikkea voi vaan olettaa saavansa.
Ymmärrän ap, että ajatus on vaikea, mutta sinuna jättäisi miehen opettelemaan aikuisena olemista itsekseen.
Siinä vaiheessa, kun rakkaus omaa puolisoa kohtaan on haalistunut romanttisilta sävyiltään ja muuttunut enemmänkin toveruudeksi, voi kahta naista tosiaan rakastaa samaan aikaan.
Tähän toiseen naiseen hän on RAKASTUNUT ja rakastaa tätä samoin kuin sinua suhteenne alkuaikoina. Sinua hän rakastaa kumppanina, ystävänä, lasten äitinä; yhteisen historianne ja kaiken teitä yhdistävän kautta.
Hän rakastaa kuitenkin teitä molempia hyvin ITSEKKÄÄSTI.