Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ei ymmärrä miksi laitan miehen hoitamaan lastamme yhtä paljon kuin minä

Vierailija
12.03.2009 |

Oltiin anoppilassa lomalla ja anoppi tuhahteli aina kun lapsi oli minulta vailla jotakin ja käskin/pyysin miestä hoitamaan homman.

Alkoi loppuajasta tupista aina kun mies "joutui" hoitamaan lastamme ja minä katsoi esim televisiota tai surffasin netissä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrita ymmartaa hanta, hanen ajattelutapansa on kai aika tyypillinen vanhemmille ihmisille. Silloin, kun han oli nuori, eivat isat juuri osallistuneet lastenhoitoon, ei ainakaan tasa-arvoisina vanhempina. Anna anopin tuhahdella. Tehkaa te asiat teidan tavallanne. : )

Vierailija
2/17 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vanhempien pitäisi jakaa yhteisen lapsen hoito jos asuvat yhdessä - tai jos asuisivat erillään? Äidinkö pitäisi hoitaa yksin ja isä ei hoitaisi tai tapaisi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremman vastuun kantaa siitä lapsen hoidosta.

Mies hoitaa lapselle sitten toimeentulon ja muuta asiat, jotka taas eivät niinkään ole naisten hommia.

Isät kyllä tykkäävät leikiä lasten kanssa, mutta on ihan älytöntä olettaa lähtökohtaisesti, että isä muka hoitaisi naisten töitä.

Kyllä pitää roolit olla perheessäm jotta lapsi kasvaa oppimaan miehen ja naisen eron ja arvostamaan perhe-elämää ja sitä että kaikilla on oma tärkeä roolinsa, mutta kaikkien ei ole pakko tehdä kaikkea.

Vierailija
4/17 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa lapselle sitten toimeentulon ja muuta asiat, jotka taas eivät niinkään ole naisten hommia.

Isät kyllä tykkäävät leikiä lasten kanssa, mutta on ihan älytöntä olettaa lähtökohtaisesti, että isä muka hoitaisi naisten töitä.

Kyllä pitää roolit olla perheessäm jotta lapsi kasvaa oppimaan miehen ja naisen eron ja arvostamaan perhe-elämää ja sitä että kaikilla on oma tärkeä roolinsa, mutta kaikkien ei ole pakko tehdä kaikkea.

puolijulkkis (siis miehensä kautta "julkkis"), joka on ollut tässä taannoin paljon esillä mediassa?

Vierailija
5/17 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin kuulin esikoisen kohdalla aika paljon sitä että miten asiat pitäisi tehdä eli miten mä teen ne väärin - mm. tuo että mies hoiti/hoitaa edelleen yhteistä lastamme yhtä paljon, itseasiassa joskus jopa enemmän, kuin minä, oli ehdottoman väärin. Samoin sekin on ollut kauhean suuri rikos, että minä olen ollut meidän perheessä se, joka on kantanut suurimmaksi osaksi huolen siitä, että pöydästä ei leipä lopu, kun mies taas on se, joka sen leivän ja muun ruuan hellan ääressä syötäväksi valmistaa.

Aluksi otin kauheita paineita ja hermostuin siitä että ihmiset arvosteli mua ja meidän perheen tekemisiä/päätöksiä jatkuvasti, mutta sitten opin, ettei kaikkia vain voi miellyttää. Sitten rupesin vaan arvostelijoilta ja ihmettelijöiltä kysymään, että "millon mä kysyin sulta että miten tää asia pitäs hoitaa? Ai en oo kysynykään... no miks sä sit kuvittelet että mä kaipaisin sun neuvojas tai mielipiteitäs?" nykyään monikaan ei neuvo - tosin mä kyllä kuulen vähän väliä jostakin miten oon kuulemma taas ollu tosi töykee jollekin ihmiselle, mut mitäpä se mua kiinnostaa :)

Vierailija
6/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jos hän on oikeasti asiaa pohtinut, aiheesta lukenut jne. mutta 99% näistä "miesten vs.naisten työt/jutut"-ihmisistä on mielipiteensä muodostanut sosiaalisen paineen alla tai sitten vastalauseena nykymeiningille (eli sille että mieskin joutuu tekemään muuta kuin makaamaan sohvalla ja piereskelemään).

Vierailija
7/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle napisee koko suku,kun se on aivan kamalaa,jos menen vaikka siskollani käymään ja mies jää kolmen kanssa kotiin!

Vierailija
8/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sen lapsen hoidon muutenkin jakaa miehen kanssa, kun käskemällä lapsi jatkuvasti miehesi luo kun sinulta jotain pyytää. Ei tuossa ole enää kyse tasavertaisesta lapsen hoidosta vaan miehen alistamisesta. Toivottavasti miehesi löytää nopeasti paremman naisen, jonka kanssa sen lastenhoivon voi oikeasti jakaa tasan.

Vierailija
9/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

touhu. Mul on kans yks veljen vaimo joka on just tollanen.Kotiäiti mut veli joutuu töitten jälkeen hoitaa aina lapset et tulee yhtäpaljon hoidettua.Paskan marjat!Sehän pitäis sit jakaa se loppuilta puoliks jos lasketaan et se päiväaika on ollu naisen työ niin loppuilta ja viikonloput sit 50/50, mut ei kun prinsessan pitää saada omaa aikaa.

Mummolassakin AINA muija istuu ja keskustelee muitten kanssa ja veli juoksee viihdyttämässä ja hoitamassa muksuja. Ihan kun ei vois edes sillon nainen hoitaa kun ollaan miehen perheen luona kylässä. Ennemmin viettäisin aikaa veljeni kanssa kun sen naisen valitusta kuuntelisin kun elämä on aina niin rankkaa. Et naiset jotka ootte samanlaisia niin voisitte edes sen verran puolisoitanne miettiä et edes sillon kun ootte miehen suvus kylässä niin annatte niitten nauttia olosta ja vahditte niitä lapsia ettei niitten koko aika mee siihen et juoksee muksujen perässä ja te hörpitte teetä!!! Se oo todellakaan tasa-arvoa et lapsen lähettää toisen vanhemman luokse kun sulta pyytää jotain

Vierailija
10/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en voi sanoa...

Vierailija
11/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

touhu. Mul on kans yks veljen vaimo joka on just tollanen.Kotiäiti mut veli joutuu töitten jälkeen hoitaa aina lapset et tulee yhtäpaljon hoidettua.Paskan marjat!Sehän pitäis sit jakaa se loppuilta puoliks jos lasketaan et se päiväaika on ollu naisen työ niin loppuilta ja viikonloput sit 50/50, mut ei kun prinsessan pitää saada omaa aikaa.

Mummolassakin AINA muija istuu ja keskustelee muitten kanssa ja veli juoksee viihdyttämässä ja hoitamassa muksuja. Ihan kun ei vois edes sillon nainen hoitaa kun ollaan miehen perheen luona kylässä. Ennemmin viettäisin aikaa veljeni kanssa kun sen naisen valitusta kuuntelisin kun elämä on aina niin rankkaa. Et naiset jotka ootte samanlaisia niin voisitte edes sen verran puolisoitanne miettiä et edes sillon kun ootte miehen suvus kylässä niin annatte niitten nauttia olosta ja vahditte niitä lapsia ettei niitten koko aika mee siihen et juoksee muksujen perässä ja te hörpitte teetä!!! Se oo todellakaan tasa-arvoa et lapsen lähettää toisen vanhemman luokse kun sulta pyytää jotain

Vierailija
12/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aika samantekevää mitä hän ajattelee, teidän perheestähän on kyse. Ja jos jupisee liikaa, niin eihän teidän ole pakko siellä käydä (eikä hänen teillä) jos ei pysty teidän elämään sopeutumaan.

Vierailija
14/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin alistamaan. Enkä ole mikään feministi. Ihan selvästi näkee, että miehen työssäkäyntiä pidetään jotenkin arvokkaampana, kun taas naisen pitäisi hoitaa työt ja lapset siinä sivussa. Ja mies saa harrastaa ja mennä, jos nainen tekee niin, nouseekin heti kauhea äläkkä.

Vierailija
15/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä vuosisadalta nuo muutama kirjoittaja ovat.. taitavat olla provoja.

Vierailija
16/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä vuosisadalta nuo muutama kirjoittaja ovat.. taitavat olla provoja.

Katkeria vanhojapiikoja... =(

t.10 ja 13

Vierailija
17/17 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskytystä.

Ehkäpä miehesi on valittanut äidilleen että ämmä on vääpeli.