mikä on melestäsi turhaa rahantuhlausta?
mutta jaksan kyllä ihmetellä niitä, jotka tilaavat kotiinsa useita lehtiä, joita ehtivät lukea harvoin jos koskaan!
Kommentit (51)
Siis esim. kauppojen hedelmäpelit
Eli se kun käyttää rahaa mitä ei oikeasti ole. Muutenhan rahansa saa jokainen käyttää mihin haluaa.
Samanlaista tuhlaamista noi kaikki turhat jutut on - matkustaminen mukaanluettuna. Eihän tuossa oo mitään logiikkaa, että ymmärtää matkustamisesta saatavan ilon, mutta ei lemmikeistä saatavaa iloa.
lööppilehdet
seiska, oho ym.
tupakka ja nuuska
moottoriurheilu
päivittäinen karkkien, sipsien, limsojen, keksien ym. ostelu
krääsän ostaminen, ei tartte varmaan selittää...
huonolaatuisen tavaran ostaminen
hamstraaminen, tyyliin 50 paria farkkuja
sellaisten vaatteiden/asusteiden ym. ostaminen joissa merkki lukee kissan kokoisin kirjaimin. Mitä muuta varten ne on kuin moukkamaista brassailua?
Ylipäänsä sellaiset megakalliit merkkituotteet. Ei ole mitään järkeä maksaa t-paidasta 150 euroa tms. Ei se laatu ole niin paljon parempaa, merkistä siinä maksaa.
jättilukaalit, eli esim. kolmihenkinen perhe elää 250 neliön talossa (eikä ole lisää lapsia tulossa enää)
isot autot jos sille tilalle ei oikeasti ole tarvetta (jos siis ajetaan lähinnä töihin ja takaisin eikä tarvitse kuljetella mitään tilaavievää)
tämä koskee lähinnä jotain miljonäärijulkkiksia, mutta asunnon omistaminen tyyliin neljässä eri maassa. Seisovat suurimman osan ajasta tyhjillään, mitä järkeä?
Sanottakoon vielä että olen itse laatutietoinen esteetikko, joten en esim. pukeudu papan vanhoihin verkkahousuihin ja sisusta kotiani halvimmilla lastulevyhuonekaluilla. Mutta kallis hinta tai merkki ei läheskään aina takaa laatua tai tyyliä.
harva löytää omista tekemisistään tai ostoistaan turhaa... kaikki on just tarpeellisia ja vieläpä löysin sen valtakunnan halvimman.
Minusta se on turhaa jos elää ylivarojensa. Siis sitä että rahat ei riitä ruokaan kun ostaa lehtiä tai antiikkitavaroita niinkuin se yksi rouva "kukkoron herrraksi ohjelmassa"
Minusta jokainen saa käyttää rahansa niinkuin parhaaksi näkee, mutta älytöntä on velkaantua vain sen takia ettei hallitse rahan käyttöä.
Minusta markkinatalous yhteiskunta ei toimi jos kukaan ei käy matkoilla, eikä kahvilla, ravintolassa, solariumissa, osta kenkiä, kuvauta marsuaan.
Ei voi yleistää mikä on tarpeellista ja mikä ei! mikään muuhan ei ole välttämätöntä kuin syntymä ja kuolema.... kaikki siitä välistä on turhaa
hajoavaa muovikrääsää tai ekassa käytössä kulahtavia vaatteita. Ja tupakan sijaankin voi viljellä jotain muuta...
Minusta markkinatalous yhteiskunta ei toimi jos kukaan ei käy matkoilla, eikä kahvilla, ravintolassa, solariumissa, osta kenkiä, kuvauta marsuaan.
jos ostaa muita ihmisiä varten kalliimpaa, itsetuntoa kohottakseen ja naapurille näyttääkseen.
mitä joku tekee itse ansaitulla rahalla omaksi ilokseen ja virkistyksekseen.
Minulle turhaa on alkoholi, tupakka, baareissa käyminen, kodin sisustus, vaatteet, meikit, kampaajakäynnit...
Matkustelu taas on minulle elämän suola ja henkireikä, jota ilman en tulisi toimeen.
Jotkut ei sitten millään tunnu käsittävän, että kaikki ei halua matkustaa. Harmittaako sitten, että toista ei kiinnosta jos aiot lähteä jonnekin timbuktuun tai lomakuvat thaimaasta.
ymmärtänyt lonkkakuvauksia näyttelykoirille pelkästään näyttelyiden vuoksi sekä jotain marsun pelastamista leikkauksella ja olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan!