Mielisairas?
Olen muutaman vuoden syönyt pientä annosta Sepramia lievään alakuloisuuteen. Mitään varsinaista masennusta ei ole diagnosoitu. Lääkärit ovat sanoneet, että lievä alakuloisuus voi johtua seratoniinin vajaatuotannosta ja ovat määränneet Sepramia. Koko ajan olen elänyt täysipainoista, normaalia elämää. Käynyt töissä, huolehtinut kodista ja lapsista ja vielä jaksanut harrastaakin. Nyt menin hakemaan työterveyslääkäriltä terveystodistusta työpaikan tarjoamaa henkivakuutusta varten, pelkän 20 mg/Sepramia päivässä tiedon pohjalta, lääkäri laittoi kohtaan mielisairaus on/ei-on! Ja paperi meni suoraan työterveyslaitokselta eteenpäin. Eli minut on luokiteltu mielisairaaksi, koska olen syönyt pientä annosta masennuslääkettä. Onko ketään terveydenhuollon ammattilaista, joka voisi selittää, miten tämä on mahdolista?
Kommentit (33)
eikä ole edes harkinnut muita keinoja parantaa oloa ja miettinyt kunnolla, mistä alakulo johtuu. Kummallista myös, ettei lääkäri ole ehdottanut terapiaa, liikunnan lisäystä tms. Itsekin söin vuoden Sepramia, mutta olin melko vakavasti masentunut. Ei kai noita lääkeitä ole pysyvään käyttöön tarkoitettu?
lääkkeen syömistä takana (ahdistusta ja lievää masennusta) ja nyt olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ( tosin terapiaa kyllä suositeltiin/ehdotettiin minulle) ja aion hakeutua terapiaan. Pohjimmillaanhan syy on aina olemassa ja lääkkeet vain poistaa niitä tuntemusten kärkiä, "tasaa" tuntoja.
Tiedän että itsetutkiskelun ja uusien ajattelukaavojen oppiminen tulee olemaan rankkakin tie mutta olen valmis muutokseen. Omaksi parhaaksihan terapiat on ja kun itsellä on hyvä olla niin se välittyy myös muille!
Ja liikunta on todella todella hyvä keino saada pääkoppaan muutakin rasitusta kuin omat ajatukset. Mielihyvä jyllää!
Ei lääkäri olisi sinulle muuten reseptiä kirjoittanut jos ei olisi kertomastasi päätellyt sinun kärsivän masennuksesta !!!
Jos se aine puuttuu aivoista on se silloin merkki masennuksesta!!!
Ja masennus on sairaus !!!
Naurettava toi kommenttisi, että et voisi olla sairas koska olet korkeasti koulutettu ... HAH HAH !!!
Silloinhan sinun jos kenen pitäisi tietää, että viisaus ja mielisairaus kulkee vieri vieressä. ...Tämä oli vain esimerkkinä, että viisaat ja oppineetkin sairastuu!!!
Mm. matemaatikot ja keksijätkin !!!
Ja varsinkin esimies asemassa oleva henkilö voi hyvinkin sairastua masennukseen, koska se kaikki on niin vaativaa ja on yksin vastuussa monesta asiasta!
Ei lääkäri olisi sinulle muuten reseptiä kirjoittanut jos ei olisi kertomastasi päätellyt sinun kärsivän masennuksesta !!!
Jos se aine puuttuu aivoista on se silloin merkki masennuksesta!!!Ja masennus on sairaus !!!
Naurettava toi kommenttisi, että et voisi olla sairas koska olet korkeasti koulutettu ... HAH HAH !!!
Silloinhan sinun jos kenen pitäisi tietää, että viisaus ja mielisairaus kulkee vieri vieressä. ...Tämä oli vain esimerkkinä, että viisaat ja oppineetkin sairastuu!!!
Mm. matemaatikot ja keksijätkin !!!
Ja varsinkin esimies asemassa oleva henkilö voi hyvinkin sairastua masennukseen, koska se kaikki on niin vaativaa ja on yksin vastuussa monesta asiasta!
Olen muutaman vuoden syönyt pientä annosta Sepramia lievään alakuloisuuteen. Mitään varsinaista masennusta ei ole diagnosoitu. Lääkärit ovat sanoneet, että lievä alakuloisuus voi johtua seratoniinin vajaatuotannosta ja ovat määränneet Sepramia. Koko ajan olen elänyt täysipainoista, normaalia elämää. Käynyt töissä, huolehtinut kodista ja lapsista ja vielä jaksanut harrastaakin. Nyt menin hakemaan työterveyslääkäriltä terveystodistusta työpaikan tarjoamaa henkivakuutusta varten, pelkän 20 mg/Sepramia päivässä tiedon pohjalta, lääkäri laittoi kohtaan mielisairaus on/ei-on! Ja paperi meni suoraan työterveyslaitokselta eteenpäin. Eli minut on luokiteltu mielisairaaksi, koska olen syönyt pientä annosta masennuslääkettä. Onko ketään terveydenhuollon ammattilaista, joka voisi selittää, miten tämä on mahdolista?
että mielisairauden diagnosointiin tarvittaisi hieman pätevämmät perusteet kuin aiemmin määrätty mieto masennuslääkitys. Kuulostaa oudolta. Mitä mieltä lääkärit, sairaanhoitajat tms.?
masennus siis on sotkettu mielisairaudeksi, eli on katsottu, että masennus on myös mielen sairaus. Jaa-aa, Minä olen ymmärtänyt että n e ovat eri asioita.
Mutta olen törmännyt tämmöseen intomieliseen diagnosointiin. Elämäntilanteeni oli raskas, jumissa, paljon asioita päällekkäin ja olin kovin yksin niiden asioiden kanssa. Lastenneuvolassa, vauvan kanssa käydessä, terkkari jankkasi joka kerta, että enkö millään voisi olla masentunut. Vastasin aina, etten ole, tämä on eri asia kokonaan. jne.
Erään kerran, kun purin ahdistavaa tilannetta, minu luokiteltiin paitsi vahvasti masentuneeksi myös psykoottiseksi. Tämä sitten kirjattiin neuvolan papereihin ja lääkäri kirjasi sen omaan lausuntoonsa.
Ilmeisesti joudut vielä hakemaan joltan toiselta lääkräilstä todistuksen, ettei sinulla ole mitään psykiatrista hoitoa vaativaa mielenterveyden sairautta, vaan serotoniinin vähäisyydestä johtuvaa alakuloa, joka on luokiteltu masennukseksi ilman että masennusta olisi pystytty diagnosoimaan ja tämän takia sinulle on ko. lääke määrätty.
Mielisairas tarkoittaa vaikkapa maanista tai psykoottista ihmistä. Dg voisi olla skitsofrenia tai skitsoaffektiivinen psykoosi tms, ei lievä masennus. Tosin lievään masennukseen ei lääkkeitä mun mielestä määrätäkään.
Ja kun koko juttu oin mennyt niin, että olen kaverille valitellut väsymystä ja jaksamattomuutta ja hän kehotti minua pyytämään lääkäriltä Sepramia, joka oli auttanut häntä kovasti raskauden jälkeisessä masennuksesssa. Varasin ajan, kerroin asian ja pyysin itse, voisinko koittaa Sepramia ja sain reseptin. Lääkkellä ei ollut mitään muuta vaikutusta, kuin että alakuloisuus väistyi ja olin paljon pirteämpi. Ja siksi taas omasta tahdostani pyysin uusintareseptiä. Kaikki on lähtöisen ihan omasta aloitteestani. Omasta aloitteesta mielisairaaksi diagnosoitu...ei naurata. Tilanne on aivan hullunkurinen. Alakuloisuuteni on ollut kuitenkin niin lievää, että jätän heti lääkkeen pois, jos kerran sen käyttäjät diagnosoidaan automaattisesti mielisairaiksi. T. Ap
pyytää lääkettä ilman TODELLISTA tarvetta.
Samalla se aiheuttaa sen että oikeastikin sairaita aletaan pitää vain teeskentelijöinä ja huvin vuoksi lääkkeitä syövinä... tätähän tapahtuukin jo.
Ja Dr. Philissäkin oli se joku agressiosairaus, hih. Vedä vaan kaikkia lättyyn, kun sulla on SAIRAUS. HIH