Onko ihmiset oikeasti nykyään noin ahdasmielisiä ja pelokkaita?
Viittaan tähän ketjuun:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Että ei voida alapesua suorittaa omien perheenjäsenten nähden? Ei jaksa ymmärtää...
Suomihan on jo samanlainen kaksinaismoralistinen ja ahdas maa kuin USA, mutta oon tähän asti luullut, että esim. saunominen, joka on perinteinen ja ikiaikainen suomalainen tapa, olisi kuitenkin säästynyt kaksinaismoralismilta. Mutta eipä näköjään ole. Hulluja ovat ihmiset, en muuta sano.
Kommentit (6)
Itse saunon ystävien kanssa(samaa sukupuolta). Sen sijaan alasti saunon vain mieheni kanssa, en aikuisten sekasaunassa.
Minusta se kertoo huonosta itsetunnosta ja huomionhausta, jos pitää aina harrastaa aikuisten sekasaunoja ja mennä alasti vieraiden miesten kanssa saunaan, vaikka siellä olisi naisiakin.
Alastomuus on siis luonnollista ja kenenkään ei tarvitse hävetä vartaloaan? Ollaan kaikki kauniita, niinkö?
Johan perhana täälläkin vähän väliä arvostellaan jonkun julkkisnaisen ulkonäköä tai vähintään turhien tosi-tv-tähtien rintoja. Tai joku hihittelee mitenkä on käly päästänyt itsensä rupsahtamaan, uimareissulla nähtyä.
Ihan turha selittää että alastomuus on luonnollista. Silloin kun oma kroppa ei ole kunnossa, alastomuudessa ei ole mitään luonnollista tai mukavaa. Itse en aio enää ikinä näyttäytyä alasti tai edes uimapuvussa muiden kun oman puolison seurassa. Ja mielestäni minulla on tähän kaikki oikeus.
No ehkä täällä Suomessa käytetään vaatteita kun muuten tulisi kylmä. Ei jessus mitä juttuja.
Mietin miten nuo häveliäät pesee alapäänsä kun ovat yksikseen. Levitetäänkö siinä sitten tavara kokonaan leviäksi ja milli milliltä putsataan jollain hammasharjalla vai miksi se on niin erikoinen toimenpide ettei sovi muiden silmille? Samalla tavalla pesen esim kainalot, kun muutkin välit.
Miksi sitten pukeudumme vaatteisiin? Eikö töissäkin voisi pitää jotain "alaston perjantai"- teemapäiviä, jolloin kaikki tulisivat töihin ilman rihman kiertämää, jos se kerran on niin luonnollista.