Mitä tänään ruokana?
Kommentit (16)
perunamuussia ja silakkapihvejä. Lounaaksi syötiin eilistä spagettivuokaa.
Meillä taitaa olla elistä makaroonilaatikkoa, kun sitä jäi niin paljo =) ihanaa kun ei tarvi tehdä muuta ku lämmittää. JOnkun salaatin jos vaan pyöräyttäis.
Olen ajatellut ryhtyä muikkujen puolestapuhujaksi (tai siis en varmaan niiden muikkujen itsensä mielestä): muikut ovat halpoja, voissa paistettuna ihan hirmuisen hyviä (lapset meinaa varastaa ne pöydästä ennen kuin on ehditty istua) ja terveellisiä (jos ei tolkuttomasti käristä).
Pitääkin ottaa ruokalistaan.
Mites tuo maksakastike uppoaa lapsiin?
Välistä tuntuu, ettei 5 ja 6 vuotiaalle kelpaa mikään, kun taas pikkuisemmat syö mitä tahansa.
ap
http://www.yhteishyva.fi/ruokamaailma/reseptit/paaruoka_p/fi_FI/pasta_b…
Päivällä syötiin kinkkukiusausta.
Ja pitää tässä tunnustaa...leivon niin hyviä kanelikierre -pullia että tuli syötyä jo neljä :0 Kumma kyllä ei oo edes paha olo
jos sen tekee kanan rintafileistä tai koipireisistä.
Minä laitan ne uuniin, teen kastikkeen (rasvaa,currya ja jauhoja kattilassa sekaisin, ei ruskistusta vaan vesi heti+kanaliemikuutio, hiukan kermaa)
ja sitten vaan pilkotaan kananpalat kastikkeeseen. Nopeatekoinen,helppoa ja halpaa. Ja Paljon parempaa kuin suikaleista tehty kastike
On kyllä sairaan nopea ja helppo arkiruoka :)
Kattilassa rasvaa ja jauhoja ja vettä (=kastikkeen suurustus), puolikas kasvisliemikuutio, mustapippuria ja oreganoa, Valion kipparijuustokermapurkki ja pari purkkia tonnikalaa. Kastike valmistuu siinä ajassa, kun pasta kiehuu.
Meidän lapset söisi tätä aina vaan :)
Meillä tänään mausteista kalakeittoa.
Hyvä resepti, tai itse kehitelty, olkaa hyvä:
pkt seitä
2 pussia aurinkokasviksia
(perunaa)
pari sipulia
reilusti valkosipulia
tlk paprikasuikaleita, niitä ihania etikkaisia Rainbow:n
2dl kermaa
reilusti curryä sekä paprikamaustetta. Chiliä, suolaa, mp maun mukaan.
Lisäksi esim. kurkumaa, jeeraa tms jos tuntuu siltä.
Loraus hunajaa/ rkl sokeria
On muuten hyvää!
Perusjutut samoja ja nopeita siis molemmat :)
joko koivet tai koko "broiskun". Niin tulee paras.
Kinkkukiusaukseen Kipparijuustokermaa, ai että tulee hyvä savun maku :)
Mä teen wieninleikkeitä ja joko paistan itse perunoita tai laitan pussiranskiksia uuniin.