imettäessä rinnoista tulee verta
voiko tällöin jatkaa imetystä vai onko siitä haittaa lapselle? kertokaa myös vinkkejä millä saan rikkinäiset rinnanpäät ehjiksi. Vauva o jo 7 kk.
kiitos.
Kommentit (5)
Tarkoitettu juuri rikkinäisille rinnanpäille.
Sitä sain jo sairaalassa viimeisimmän kanssa ja se oli siitä hyvä ettei rintoja tarvinnut ennen imetystä ruveta pesemään kunhan pyyhki kuiviksi jos voidetta oli juuri laittanut (esim. bepanthen-voide pitäisi pestä pois ennen imettämistä). Eli mahdollisimman usein hierot voidetta nänneihin niin pitäisi lähteä paranemaan. Rintakumia voi myös käyttää sen aikaa kunnes nännit alkavat parantua, se onkin varmasti paras keino nopeuttaa paranemista.
mutta lisaa puklailua, vauvan vatsa ei pysty sulattamaan verta vaan yleensa oksentaa sen pois. Eli maidot pysyy huonommin sisalla. Itse vannon myos Lansinohin nimeen. Voisit myos pari paivaa imettaa yhdesta rinnasta kun annat toisen parantua (pumppaisit maidot siita toisesta vaikka pakkaseen niin maidontuotanto pysyy samana eika tule tukalaa oloa), tama toimi itsellani.
eli kiitoksia vastauksista ei muutakuin apteekiin! Ovat rikki molemmat rinnanpäät, täytyy kokeilla tuota kumia, onneksi se löytyy kotoa!
joka puklas verihyytymiä.
Itse pääsin rikkinäisistä rinnoista rintakumeilla, jotka eivät edes haitanneet imetystä myöhemminkään vaan olivat suuri helpotus.
Mutta sulla tosin on vauva jo noin iso, joten vaikea sanoa.
Silloin suositeltiin sitruunan puristamista haavoihin, mutta ei mulla tehonnut.
Joku Bebanthen vai mitä niitä rasvoja on joita voi käyttää...