minkävärinen silmämeikki mulle sopisi?
Oon tosi vaaleaihoinen, silmät on tummat (ruskea-vihreät), keskuruskea tukka ja tummat kulmakarvat.
Oon tähän asti käyttäny ruskean eri sävyjä, mut tajusin et näytän jotenkin tosi hailakalta niissä, iho näyttää likaiselta ruskean rinnalla. Mitä värejä mun kannattaisi suosia?
Kommentit (5)
ja muista tietenkin meikille huolellinen pohjustus: oikean värinen meikkivoide, mahdollinen korjauskynä / valokynä ja ehdottomasti irtopuuteri! Jos olet tottunut tekemään silmämeikin pohjustamisen jälkeen, niin tupsuta silmien alle runsaasti irtopuuteria, joka on sitten helppo pyyhkäistä pois puuterisudilla ja samalla lähtee silmän alle mahdollisesti varissut ylimääräinen luomiväri.
ite tykkään lilan sävyistä. Vihreet on mun silmät
omia värejäni samalla tavalla kuin sinä.
Joskus käytän ruskeaa,mutta kerran oli kaupassa meikkari paikalla ja hän sai myytyä lilansävyisen luomiväeripaletin. Olen ollut tosi tyytyväinen. Pitää vaan katsoa, ettei sävy ole vähääkään puna-lila, se saa mut näyttämään mustelmaiselta!
Kesällä, kun olen saanut vähän rusketusta, käytän joskus murrettuja vihreän sävyjä.
Kokeile luumunväristä / liilaa silmämeikkiä, ne värit yleensä sopivat ruskea- ja vihreäsilmäisille. Riippuen siitä, onko ihosi keltaisuuteen vai punaisuuteen taittuva, valitset sitten että onko liila kylmä (sinisyyteen taittavat) vaiko lämmin (punertava). Eli jos punertava iho, niin valitset sinisyyteen taittavan, ja jos keltainen niin punertavan. Kokeile kämmenselän iholle, kumpi näyttää paremmalta!
Voit käyttää koko liikkuvalla luomella yhtä väriä, tai varjostaa liikkuvan luomen ulkonurkasta saman sävyn tummemmalla versiolla. Yleensä useamman värin paleteissa on hyvät, toisiinsa sointuvat värit. Mm. Isadoralla ja Diorilla on upeat liilasävyiset useamman värin luomiväripaletit.
Rajaus tummanharmaalla kajalilla, mm. Make Up Storen kajalkynä on todella hyvä (sopivan pehmeä, väriä tulee hyvin).