Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Poistetaanko kaikki koholla olevat luomet?
10.03.2009 |
Mulla on ensinnäkin ihan hirveästi luomia. Jostain luin että normi määrä ihmisellä olisi 15-40 luomea. Mulla on käsissä jo pelkästään yli 50 luomea. Muutamasta luomesta olen huomannut kädessä ja rinnassa, että ovat koholla. Eli sormeen tuntee luomen ku sivelee. Väri on kuitenkin normaali, ruskea.
Kommentit (2)
älä huoli mullakin on aivan älysti luomia....=( oon ne tarkistuttanut ei mitään hätää...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kannattaa menna ihotautilaakarille nayttamaan niita, etenkin jos luomia on paljon, ja laakari paattaa kuinka monta (jos yhtaan) kannattaa poistaa. Noin yleensa, kohollaan olo pelkastaan ei ole sinansa huolestuttavaa, melanoomassa on myos luomen vari (yleensa epatasainen/vaihteleva), luomen reunat/symmetrisyys (melanoomat ovat epasymmetrisia, ja reunat ovat epatasaiset), koko (melanoomat ovat yleensa vahintaan tavallisen lyijykynan paan kokoisia); myos nopea luomen kasvu on aihe nayttaa laakarille, lisaksi melanooma voi hilseilla tai vuotaa verta. Itsella on satoja luomia, monet "epatyypillisia" ja n. 10 on poistettu; melanoomaa ei ole kuitenkaan koskaan loytynyt. Kayn ihotautilaakarilla tarkastuttamassa luomet 1-2 vuoden valein, ja pidan itse myos silmalla muuttuvatko luomet/tuleeko uusia epatyypillisia (melanooma ei valttamatta tule olemassaolevaan luomeen).