Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooO Lokakuisten JOULUpino! Ooo

10.12.2008 |

Neuvolasta terveisiä! Viljami on jälleen (tietty) saanut lisää piano ja pituutta: nyt mitoiksi saatiin 6550g ja 61cm. Naksunkin E kasvaa hienoa vauhtia! Itse olen ajatellut, että vauva syö niin paljon kuin hän tarvitsee ruokaa. Jos tulee syötyä liikaa, hän pulauttaa, ja jos hän jää nälkäiseksi, hän huutaa lisää ruokaa. Voiko vauvat syödä vatsavaivoihinsakin??

Naksu: Ihanaa että teidän juhlat onnistuivat hienosti. Meillä juhlat on edessä ensi sunnuntaina. Onneksi niin pian sillä pakkanen on jo aivan piukassa mun leipomuksista :) Ei sun tietenkään tarvitse paljastaa pojan nimeä!! Mutta täytyy myöntää, että aika utelias olen kuulemaan teidän kaikkien vauvojen nimet :) Se on mun luonto.

Naksun ajatus pinon alkutekstistä on hyvä. Sittenpä kaikki tietävät mistä pinosta on kyse. Jollei uusia pinonimiehdotuksia putkahtele, ja jos Lokaihmeet sopii kaikille, niin aloitetaanko tammikuussa vauva-puolella Lokaihmeet-nimellä?

Nyt hommiin, imuri odottaa!

t. Liljis ja Viljami 7vko

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, joulupino!!! :D Piti heti tulla kantamaan kortensa kekoon! :)

Viljami on kyllä komean kokoinen poika! Hienoa! Joo, mä oon kanssa vähän hämilläni nyt noiden syömisten ja painohommien kanssa, mä oon meinaan ajatellut ihan samoin että liikaa ei voi syöttää. Ja noin kaikkialta muualta on sanottu, nyt sitten täällä huuli pyöreänä on oltu - mutta tultu kuitenkin siihen tulokseen, että poikahan saa ruokaa jos se hänelle maistuu! Ja jos olen itkusta epävarma, onko se nälkäitkua niin tarjoan ruokaa silti. Jos ruokaa menee masuun niin kaipa se nälkää on! Ja tosiaan pulautuksia sitten tulee vaan vähän reilummin...

Meillä E sai eilen rotavirusrokotteen (törkeen hintainen muuten!) ja sitten olikin vatsavaivaa eilisillan. Ja pulautteluja tuli yhä vaan enemmän. Mutta arvatkaas mitä?! Meillä on kaksi viimeistä yötä ollut aivan loistavia - ja seuraavat tietty aivan kauheita nyt kun täällä hehkutan! ;) Mutta siis, toissayönä E nukkui yhdestä aamukasiin ja viimeyönä meni jo KYMPILTÄ nukkumaan!!! :O Sitten herättiin viideltä syömään ja jatkettiin unia aamuysiin!!! Tää on meille siis aivan juhlaa! Ja veikkaanpa, että pinnikseen siirtyminen on ollut tämän takana - korisänky olikin jo tosi pieni E:lle! ja todella toivon nyt, että t ämä samainen tahti jatkuu ja meillä vihdoin aletaan nukkua öitä...

Liljikselle tsemppiä ristiäisten järjestämiseen, varaudu sitten että juhlien jälkeen oot aivan kuitti! Tai mä ainakin olin ja olen edelleen...

Juu mulle ainakin käy että aloitetaan vauvapuolella Lokaihmeet-pino. Voidaan tässä vielä vaikka yhdessä miettiä sitä alkutekstiä - tai sitten joku vaan ottaa ohjat käsiinsä ja pykää pinon! :)

Naksu ja E

Vierailija
2/8 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa näppärä kirjoitusvirhe edelliseen kirjoitukseen: piano eli painoa :) Mekin päätettiin ottaa se rotavirusrokote, resepti on jo apteekissa odottamassa.

Naksun E nukkuu kyllä yönsä tosi hienosti! Meillä herätään 2-3 kertaa yössä. Esim. eilen Viljami söi viimeisen kerran yhdeltätoista, ja heräsi sitten yöllä neljältä ja seitsemältä syömään. Sitten nukuttiin yhdeksään asti :) Itseänikään ei väsymys enää paina niin paljoa kuin alussa kun heräämisiä on yössä vähemmän. Itseasiassa koen itseni hyvin pirteäksi ja reippaaksi. Ja onnelliseksi!

Sekin on mukavaa kun joulu on tulossa. Meillä tuoksuukin jo joululta: hyasintteja, kanelia, kardemummaa ja pipareita :) Vielä kun tulisi kunnolla lunta!

t. Liljis & Viljami

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä pino vaan niin hurjan hiljaiseksi on mennyt, harmin paikka...

Liljis: No kyllähän Viljamikin sitten hienosti nukkuu! Mä en laske yösyötöiksi noita klo 23 ja klo 6 syöttöjä. Eli lasken kokonaan nukutuksi yöksi jos mennään nukkumaan yhdeltätoista ja herätään kuudelta - tosin yleensä E menee vielä sitten nukkumaan ja nukkuu n. klo 8-9 asti.

Viime yönä kylläkin heräsi klo 4 syömään ja nukkui kyllä levottomasti (heilui ja huitoi pitkin yötä sängyssään, usein vielä enemmän aamuyöstä), kai ne masuvaivat vieläkin kiusaa. Mutta siis yöitkuja ei oo viime aikoina ollut, sellaista äheltämistä vaan. Ja voi että miten se tutti on ärsyttävä kun ei pysy suussa!!! Tuttia saa siis käydä laittamassa suukkiin monen monta kertaa yössä.

Mitenkäs teidän muiden pienokaiset kehittyy? Onko jo paljon uusia taitoja opittu? Meillä jutellaan jo hurjan paljon ja hienosti, isukki yks päivä huuteli mua paikalle kun poika kuulemma puhuu jo ihan lauseita! ;) Eli pitkiä pätkiä tulee juttua. Ja hymyjä satelee, nyt on taidettu alkaa "löytämään" naurunkin riemu, sellaisia hörähdyksiä tuli eilen, "he he he" tapaili hymyjen lomassa! :) Mutta vielä täällä odotellaan sellaista kunnon kikatusta. Leluja ei vielä ihan selvästi tavoitella, mutta kosketellaan kyllä - ehkä vähän sattuman varaisesti kuitenkin. Kovasti liikutaan *lue: kädet ja jalat huitoo hurjaa vauhtia. Ja kääntymistä odotellaan vielä. Mutta kyllä siis nyt jo on niin hurjan paljon isompi poika muutoinkin kuin kooltaan. Kyllä ne vaan kehittyy ja muuttuu jatkuvasti!

Tulkaas nyt muutkin lokamammat turisemaan ja kertomaan kuulumisia! Ihan tässä jo ikävä iskee kun ei mitään kuulu! Liljis jaksaa kuulumisia välillä laittaa, se on hienoa!!!

Naksu ja E

Vierailija
4/8 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan uskolliset ystävät...

Joulua täälläkin kovasti odotetaan, tosin tämä aika tuntuu menevän niin nopeasti, että pelkään kohta huomaavani, että se joulukin pääsi jo livahtamaan!

Elämä vaan on niin ihanaa... ja onnellista niin kuin teilläkin tuntuu olevan, vaikka on kiirettä ja tuntuu riittämättömältä niin siltikin osaan aika ajoin pysähtyä ihmettelemään tätä kaikkea.

Lassi ja Lyydiakin liikkuu kovasti ja molemmilla on jo lempilelut, Lassilla sitterin lelukaaren nallet joiden kanssa nyrkkeilee ja Lyydialla rapiseva tunnusteluliina.

Tänään käytiin neuvolassa ja Lassi painoi 5,8 kg ja 60,5 cm ja Lyydia reilu 5 kg ja 59 cm pitkä.... ja sen kyllä huomaa, itkun kanssa olen ensimmäiset pieneksi jääneet vaatteet laittanut sivuun ... en enää koskaan tarvi niiitä ja osan annoin kummitytölle nukenvaatteiksi.

Muuten arki sujuu mukavasti syövät 3-4 tunnin välein aina samaan aikaan ja yöllä herätään vain kerran syömään eikä muitakaan yöherätyksiä ole. Aamulla heräillään 6-6,30 aikaan ja sitten aamutouhujen jälkeen vauvat nukkuu vielä pari tuntia ja sitten päivällä pihalla jostain 11 lähtien melkein neljä tuntia putkeen ja illalla sisällä tai ulkona parit lyhyemmät unet ja yöunille siinä 9-10 välillä.

Jätän ton rota-rokotteen väliin..ei vaan raaski molemmille....muutenkin huomaa, että menot on kasvanut kovasti..kaikkea kahdelle + esikoiselle, itselle ei juuri mitään.

Nyt takaisin iltapuuhiin...

Ihanaa joulunalus aikaa kaikille!!

Vierailija
5/8 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku vielä muistaa Jessiksenkin ; )

Olen ajatellut teitä kyllä joka päivä, mutta en vaan kertakaikkiaan ole ollut missään koneen äärellä, että olisin päässyt kirjoittelemaan tai lukemaan kuulumisianne. Nytkin kauhea kiire, olen kirjaston koneella ja odottelen vaan koska JUHO alkaa metelöidä, niin lennämme kiireesti ulos täältä hiljaisesta lukusalista....

(sulo) Juho siis syntyi suunnitellusti sektiolla silloin 13.10. klo 9.47 ja kaikki meni niin hienosti kuin vain voi. Toki nyt napanuora oli kaulan ympärillä ja napanuora enää ihan vähän istukan reunassa kiinni, joten viime hetkellä leikattiin, mutta muuten kaikki toipumiset yms sujui mallikkaasti. (sulo)Juho painoi syntyessään vain 2800 g ja pituutta 48 cm joten aika pieni hän loppujen lopuksi oli. Lääkärin mukaan jotain häikkää istukassa oli raskauden loppuvaiheessa, joten sulo-juho ei ehkä saanut ihan kaikkea ravintoa mitä olisi pitänyt. Mutta syötävän suloinen hän joka tapauksessa tietysti oli!

Nyt painoa on 4,75 kg ja pituutta 56 cm. Ristiäiset menivät kunnialla viime viikonloppuna, ja juho nukkui koko toimituksen ajan : )

Meillä illat huudetaan masupipiä lähes joka päivä, mutta yöt ja päivät sujuvat silti ihan hyvin. Imetys lähti hyvin käyntiin 8 päivää sektion jälkeen, mutta siitä lähtien maitoa on kyllä riittänyt.

Pari viikkoa sitten aloitin jo jumpassa käymisen (rikos = ennen jälkitarkastusta), kun olin niin superhyvässä kunnossa jo.

Juhon kanssa oleilu on silti se paras juttu tietysti nyt. Se on ihmeellistä miten rakastunut voi omaan lapseensa olla...

Noniin, sori sekavat mietteet, yritän tässä mahd. nopeasti tiivistää fiiliksiä.

Ja nytpä vaunuista jo kuuluukin väninää. Ehkä vielä joku päivä ehdin oikein ajatuksella lukea kuulumisianne.

Oikein hyvää joulun aikaa teille kaikille ja haleja! Olette olleet tosi tärkeitä tässä vauvaprojektissa - puspus!

Terkuin

Jessis ja Juho

Vierailija
6/8 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavanmahtavanupeaa että Jessiksellä ja Juholla on kaikki hyvin!! Kyllä sua, Jessis, on täällä kaipailtukin jo moneen otteeseen :)

Ihanaa että Kakilukin ehti kirjoittelemaan. Itse en tosin nyt jouda muuta, palaan astialle paremmalla ajalla!

t. Liljis ja Viljami

Vierailija
7/8 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluiset terveiset! Lunta ei jouluksi tänne saatu, mutta onneksi sentään pakkasta ettei tarvi ihan kuravellissä joulua viettää. Viljamilla oli tiistaina neuvolalääkäri, ja pojan mitat olivat 6960g ja 63cm. Kaikki oli kunnossa, Viljamin iho vaan on alkanut kuivua. Lääkäri epäili mahdollista atopiaa (itselläni on aika paha atopia).

Naksu kirjoitteli ja kyseli vauvojen kehityksestä. No, Viljami on aivan mahdoton hölösuu ja juttua tuntuu riittävän niin isälle,äidille kuin leluillekin. Isä löysi Viljamin naurunapin kyljestä ja siitä kutitettaessa poika päästää ilmoille mahtavat röhönaurut :) Jumppalelun roikkuvat lelut saa kyytiä kun poika huitoo ja potkii. Hän on selvästi tyytyväinen kun saa lelut heilumaan ja toisaalta hermostuu jos ei osukaan niihin. Ihme juttu miten pienenä vauvat jo oppivat kaikkea. Jo silloin synnytyssairaalassa Viljami tuijotti tarkkaan huoneemme värikkäitä verhoja hoitopöydällä ollessaan. Ihmeellisiä olentoja :)

Kuulostaa että Kakilulla ja Naksulla eletään jo aika selvää päivärytmiä. Meillä ei tunnu oikein mitään selkeää rytmiä oikein olevan. Aina kun tuntuu että Viljami on asettautunut johonkin päivätymiin, seuraavat päivät kuluvatkin eri lailla. Mutta mitään stressiä en moisesta enole ottanut, poika saa elää omanlaistaan rytmiä ihan rauhassa. Sen verran yö- ja päivärytmit ovat kuitenkin asettuneet, että Viljami nukahtaa yöunille melko tarkkaan yhdeltätoista, ja herää päivätouhuihin (seurustelemaan ja leikkimään) kympiltä. Aamupäivisin hän tuntuu unisemmalta ja iltaisin taas virkeämmältä.

Nyt täytyy mennä ottamaan joululimput ulos uunista ja suunnata anoppilaan syömään. Rauhaisia joulunpyhiä kaikille ja nauttikaa ihanista lapsistanne!!

t. Liljis ja Viljami

Vierailija
8/8 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin meille uuden ketjun "Lokaihmeet uuteen vuoteen" vauva-puolelle. Tulkaahan kirjoittelemaan!!

t. Liljis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan