Ilmeisesti välitän hoitolapsestani enemmäin kuin hänen vanhempansa :(
Toista viikkoa lapsi on ollut kovassa flunssassa ja silti tuotu hoitoon.
Nyt päätin jäädä sairaslomalla koska se on ainoa keino, että lapsi saa sairastaa rauhassa kotona.
Varahoitoa ei ole ja aina kun olen estynyt tekemästä työtäni niin vanhemmat hoitavat vuorotellen häntä kotona.
Miksi jotkut vanhemmat eivät tajua, että kuumeeton lapsi saattaa tuntea itsensä sairaaksi?
Kommentit (28)
ehkä sinun kannattaisi hakea lapsen huoltajuutta ja varmaan saatkin sen kun olet niin mahtava ja rakastava...
Tarvitsen lääkärintodistuksen lapsen sairaudesta jo ensimmäisestä päivästä lähtien
Koska jään sairaslomalle niin lapsikin pääsee läkäriin.
Vanhempien on pakko viedä jotta voivat olla töistä pois. pph
jää kotiin. Jos on tosi yskäinen ja nuhainen ja nuutunut, kotiin. Jos nenä vuotaa, mutta lapsi reipas ja syö jne, niin hoitoon vain, kukaan lääkäri ei edes kirjoita sairaslomaa, jos lapsella valuu nenä ja muutoin on pirteä.
Sen takia ilmoitin heille, että olen huomenna sairas.
Vievät lapsen aamulla lääkäriin jotta saavat poissaolotodistuksen.
kirjoita perusnuhaan ja yskään sairaslomatodistusta. Joskus jopa jouduin sitä anelemaan. Perussääntö on, että kuumeesta kotiin, jos TOSI räkäinen ja tukkoinen ja yskäinen, kotiin. Jos on pientä nuhaa ja yskää, ja pirteä ja jaksaa, niin hoitoon. Ja joillakin valuu se nenä melkein aina, tulisi kalliiksi olla aina pois töistä. Millainen flunssa lapsella on, ap?
Miksi jotkut hoitajat eivät tajua, että kuumeetonta lasta varten ei saa todistusta töissä poissaoloa varten lääkäriltä. Sinulle työnantajalle tai lääkärille valehtelu on ehkä pikkujuttu, mutta jotkut ovat rehellisiä ja vastuuntuntoisia ihmisiä.
joka kerta olen saanut, kun lapsella kipeä olo. Mutta ei kuumetta
Kestänyt kohta 2vk. Nukahtaa lattialle n. 8.30. Istuskelee paljon. Itkee ja ruokakaan ei maistu.
Omia lapsia minulla on 4 ja hoitolapsia ollut 12v.
Kyllä sitä jo tässä vaiheessa näkee koska lapsi on sairasloman tarpeessa.
Siksipä lorvin huomenna.
Teidän vastanneiden kaltaisia ovat nuo lapsen vanhemmat.
"pelkän räkätaudin takia, en pidä lasta kotona"
Kestänyt kohta 2vk. Nukahtaa lattialle n. 8.30. Istuskelee paljon. Itkee ja ruokakaan ei maistu.
Omia lapsia minulla on 4 ja hoitolapsia ollut 12v.
Kyllä sitä jo tässä vaiheessa näkee koska lapsi on sairasloman tarpeessa.
Siksipä lorvin huomenna.
Teidän vastanneiden kaltaisia ovat nuo lapsen vanhemmat.
"pelkän räkätaudin takia, en pidä lasta kotona"
Ja olemme jääneet kotiin hoitamaan, vaikka ei ole ollut kuumetta, mutta tosi tukossa ja räkäinen, vaikka kuumetta ei ole ollut. Tosiaan joskus sain ruikuttaa sairaslomatodistusta, koska kuumetta ei ollut lapsella.
Lapsen yleisvointi ratkaisee paljon. Jos pieni nuha ja lapsi pirteä kuin peipponen ja ei kuumetta, ei tarvitse lääkäriin. Sinun kuvailemasi flunssa lapsella vaatii lääkäriä, oikeassa olet.
7 ja 11
Sinulla on hoitajana oikeus kieltäytyä hoitamasta sairasta lasta koska hän ei ole ulkoilukelpoinen/hoitokelpoinen. Tällöin vanhempien on pidettävä lapsi kotona/viedä lääkäriin hakeakseen sairaslomaa.
Meille kävi viime viikolla niin pojan kanssa. Hoitaja (yksityinen pph) ilmoitti, että ei ota sairasta lasta hoitoon. Ei siinä auttanut selittely, että on pirteä ja jaksaa. Oli edellisenä päivän ollut väsynyt huonosti nukutun yön takia (kova yskä joka osoittautui virusperäiseksi keukoputkentulehdukseksi). Pidin kiltisti kotona...
Minä voin ainoastaan kertoa vanhemmille omat havaintoni. En voi pakottaa ketään viemään lasta lääkäriin.
Olet kyllä uskomaton! Voi lapsi raukkaasi!
Aikaisemmin olivat terveitä ja ei tarvinnut olla poissa. Sitten jostain syystä tuli sairastelukausi.
Sain varoituksen poissaoloista, vaikka oli sairaanhoitajan todistus ekasta päivästä lähtien. Ei riittänyt, että ilmoitin edellisenä iltana työnantajalle. Hänellä kun ei ollut palkata sijaista ja piti tietää aikaisemmin.
Syy potkuihin oli työn oleellinen heikentyminen. Mikä on laillinen syy antaa potkut.
Tämä heikentyminen johtui poissoloistani ja työnantajan täytyi palkata uusi työntekijä ja kun vielä työt väheni, niin sain lähteä.
Ei todellakaan olisi kannattanut edes niitä kuumettomia poissaolo päiviä pitää.
Olisin voinut riitauttaa asian, mutta mitä hyötyä siitäkin olisi ollut ja en kuulunut liittoon.
No nyt ei tarvitse lasten nuhassa hoitoon mennä, kun lorvin kotona.
Minä voin ainoastaan kertoa vanhemmille omat havaintoni. En voi pakottaa ketään viemään lasta lääkäriin.
Niin.... siis aivan sama....lapsi on vietävä lääkäriin? Mieluummin lintsaat itse 'hyvää hyvyyttäsi' jotta lapsi pääsee lääkäriin. Kanntan itse rehellisyyttä ja keskustelisin vanhempien kanssa asiasta.
Ap:Jos nukahtelee ei jaksa syödä ym. Miksi et soita vanhemmille, että hakevat lapsen kotiin sairastelemaan. Ei tuon kuntoista lasta voi ulos viedä, vaikka ei kuumetta olisikaan. Tauti vaan pahenee.
Jokainen taapalaa tyylillään.....
Ja teille, ketkä ette saa kuumeettomalle, sairaalle lapselle todistusta, millaisilla lääkäreillä käytte? Jos lapsi on sairas, kyllä sen näkee, ei siihen kuumetta tarvitse, vaikka yleensä se lapsilla nouseekin. Toisekseen, ei meillä (yksityisellä) lääkärit kuumetta mittaile.
vanhemmille ?
VAi onko sinulla vain yksi vieras hoidossa ?
En toisi vastaavalle hoitajalle omaa lastani hoitoon, jolla vain yksi vieras hoidossa.
Vai miten voit lorvia muuten, jos tupa täynnä hoitolapsia?
Sinulle työnantajalle tai lääkärille valehtelu on ehkä pikkujuttu, mutta jotkut ovat rehellisiä ja vastuuntuntoisia ihmisiä.
[/quote]
Minä olen sen pienen "ääni" jota "rakastavat" vanhemmat eivät kuuntele! t. se aloittaja
töissä poissaoloa varten lääkäriltä. Sinulle työnantajalle tai lääkärille valehtelu on ehkä pikkujuttu, mutta jotkut ovat rehellisiä ja vastuuntuntoisia ihmisiä.