kaavoja kestovaipalle... Bum Genius vastasynt.
Onko muita ideoita tehdä taskuvaippa itse kuin katsoa mallia valmiista, imuosaksi sideharso?
Luin että Bum Genius vaipat olisivat melkein yhtä helppoja kuin kertakäyttöiset onkohan totta? Käykö yhdenkoon vaippa vastasyntyneelle vai pitäisikö olla S-koko? Kiitos vastauksista!
Kommentit (5)
Kannattaa ostaa ainakin yksi Bumgeniuksen taskuvaippa malliksi ja tehdä sen mukaan. Mun mielestä se on aika leveä vastasyntyneelle, joten jos ompelet itse, voi osasta vaippoja haarapalaa varmaan kaventaa vähän.
Ovat kyllä loistovaippoja, helppokäyttöisiä ja mahtuvat tosi kauan. Myös BG:n imut on tosi hyviä. Eipä juuri muita vaippoja ja imuja ole tarvinnut.
Kannattaa pohtia säästääkö itse tekemällä jotain. BG:llä on aika hyvä jälleenmyyntiarvo, kun taas omatekoisilla selkeästi heikompi. En ole tarvikehintoja selvittänyt, mutta itse en ainakaan alkaisi tekemään, tosin en kyllä osaisikaan tehdä yhtä hyviä...
Meillä on 10 BG:n taskuvaippaa ja aika hyvin on niillä pärjätty eli ei niitä vaippoja kovin paljon loppujen lopuksi tarvita jos pesee pyykkiä päivittäin tai vähintään joka toinen päivä.
Hei! Kestoista kannattaa valita vastasyntyneelle newborn-koko. Harsoilla pääsee hyvin alkuun,taitto-ohjeita löydät kestovaippa yhdistyksen sivuilta. Kannattaa valita ns. rimpsureunaiset vaipat,jos vauva on hoikkareisinen.
Kokeilemaalla löytyy se oikean mallinen. Onnea kokeiluun.
kannattaa käydä tutkailemassa www.kestovaippainfo.fi sivustoa, sieltä löytyy vinkkejä ja kaavoja sekä linkkejä.
Meillä otettiin bumgeniukset noin 4 kiloisella käyttöön ja hyvin istui.. Ovat yhtä helppoja kuin kertakäyttöiset.