Te varakkaat ihmiset... laittakaa keräyksiin sitä ylimääräistä..
Hienot talot, autot, sisustukset..moni täällä kertonut saavansa palkkaa huikeasti. Laittakaa te sinne keräyksiin rahaa, esim. Hyvä Joulumieli-keräyksiin. 10 euroakin kun laitatte, se on aika paljon köyhille, taloudellisessa ahdingossa eläville.. vai oletteko niin pihejä että mielummin maksatte Stoccan kahvilassa pullasta sen verran mutta ette viitsi keräyksiin laittaa? Niinhän sitä sanotaan että köyhä antaa vähästäänkin, rikas ei mistään...
Kommentit (14)
Esimerkiksi minä annan joka kuukausi yli 100 euroa tällaisiin tarkoituksiin, tosin suurimmaksi osaksi kehitysmaiden ihmisten auttamiseen.
Emme vain pidä meteliä näistä lahjoituksista (tänne uskallan kirjoittaa, koska sen voi tehdä täysin nimettömänä).
Suomessa hyvin harva kärsii oikeasti nälkää. Osallistun kyllä jonkin verran myös sellaisiin keräyksiin, joissa kerätään apua suomalaisille.
3
Ulkomaille suurin osa menee, tietysti, koska siellä hätäkin on suurempi.
Miksi minun pitäisi säästää ja antaa ilmaisiksi jollekulle, joka mahdollistaa sillä viinanjuontinsa? Useinhan köyhissä perheissä on jotain tupakointia tai viinanjuontia tai shoppailua tai autoilua tmv. mistä itse kieltäydyn. Jos kaikki eläisivät kuten minä, he pärjäisivät hyvin vähilläkin rahoilla.
Minusta ekologisin ja eettisin tapa on ostaa palveluja. Ne eivät kuormita ympäristöä, mutta tarjoavat työpaikkoja ja siten ihmiset pääsevät pois köyhyydestä. Eli mielummin kerran kuussa kampaajalla, hieronnassa ja pullakahvilla. Kotona käy tietenkin siivooja. Näin kansantalous saadaan kuntoon ja ihmisille työpaikkoja. Sen sijaan tavaroiden ostaminen kuluttaa niin paljon luonnonvaroja, että se ei ole kannattavaa.
Afrikkaan on kipattu kehitysapuna hirveät kasat rahaa. Silti ei hommat vaan hoidu...
Ei tipu latin latia minulta.
ja sit jos joku isompi katastrofi (tsunami) laitan aika paljonkin. Ja eläimille lahjoitan myös!!
Miksi minun pitäisi säästää ja antaa ilmaisiksi jollekulle, joka mahdollistaa sillä viinanjuontinsa? Useinhan köyhissä perheissä on jotain tupakointia tai viinanjuontia tai shoppailua tai autoilua tmv. mistä itse kieltäydyn. Jos kaikki eläisivät kuten minä, he pärjäisivät hyvin vähilläkin rahoilla.
Minusta ekologisin ja eettisin tapa on ostaa palveluja. Ne eivät kuormita ympäristöä, mutta tarjoavat työpaikkoja ja siten ihmiset pääsevät pois köyhyydestä. Eli mielummin kerran kuussa kampaajalla, hieronnassa ja pullakahvilla. Kotona käy tietenkin siivooja. Näin kansantalous saadaan kuntoon ja ihmisille työpaikkoja. Sen sijaan tavaroiden ostaminen kuluttaa niin paljon luonnonvaroja, että se ei ole kannattavaa.
teen sen niin, että avustettavakin joutuu jotein tekemään rahansa eteen, ettei kaikki tipahda kuin manulle illallinen. Lahjoitan kirppiskamaa yhdelle ystävän lapselle, jolla asia todella huonosti. Joutuu itse muuttamaan kaman rahaksi. Ulkomaille kuten esim Venäjälle, Viroon ym EN anna sentin senttiä -> pohjaton kaivo.
On se helvetti kun köyhemmillä aina riittää näitä "ehdotuksia" kuinka jonkun tulisi käyttää rahansa!! Jos olet hyväosainen, rahat huono-osaisille vaan. Jos olet huono-osainen, hyväosaiset ovat siihen jollain tapaa syyllisiä ja heiltä pitäisi viedä perinnöt, puolet palkasta jne.!! :O Minä maksoin perinnöstäni viimeksi viidenneksen veroa- summalla kustantaa yhden toimeentulotukiasiakkaan perusosan KYMMENEKSI VUODEKSI. Eipä ollut kukaan sanomassa "kiitos"- samana päivänä tuli kyllä nettipalstalle vaatimus että perinnöt pitäisi antaa köyhille...*pyörtyy*
Olen huomannut että moni köyhä lähipiirissäni (jotka muuten saavat minulta säännöllisesti mm. ruokakassin) ei osaa käyttää rahaa ollenkaan. Rahan mukana tulee vastuu ja toisaalta vapaus valita; kuinka moni köyhä antaa rahoistaan muille?
Jonkun verran annan rahaa keräyksiin ja olen ottanut pienen kummipojan Perusta. Mieluiten haluaisin tehä jotain konkreettista hyvää, esim. auttaa vanhuksia siivoushommissa, käydä heidän kanssa kaupassa tai ulkoilla. Ja tähän alankin joku päivä, kunhan saan nuorimman lapsen vähän isommaksi.
Me ollaan itse nämä rahat itsellemme ansaittu. Verottaja jo nyt vie suuren osan, joilla sitten ne köyhemmät saa palveluja. Itse ei esim. kirjastoa, terveyskeskusta, julkisia liikennevälineitä ym. käytetä lainkaan. Ja nyt sitten pitäisi vielä lisää antaa?! Haloo.
5 porsasta jonkin järjestön kautta ja otamme kummilapsen nyt joulukuusta eteenpäin.
Lähetystorille lähtee valtava lasti oikein hyviä vaatteita sekä leluja.
Mitäköhän me saamme verorahoillamme? Käytämme yksityisiä lääkäripalveluja esimerkiksi. Juu, kirjastossa käydään, varmaan siinä se sitten. Jep.
Nautin siitä, että näen ympärilläni kärsiviä ja köyhiä ihmisiä. Se saa minut tuntemaan itseni entistä hyväosaisemmaksi.
T:upporikas
Palkka huikeat 1540e.