Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipeä asia suhteessa, auttakaa, olen epätoivoinen

Vierailija
10.12.2008 |

Minulla ja miehelläni on ihana suhde, jossa molemmat rakastetaan toisiamme. Avioliittoamme varjostaa kuitenkin yksi asia, joka on ollut tapetilla jo parin vuoden ajan.

Miehelläni esiintyy usein "kohtauksia" . Usein töistä saapuessaan hänen puheensa sössöttää, silmät "seisoo" päässä ja välillä kävelykin on horjuvaa. Kun kysyn asiasta hän sanoo sen johtuvan syömättömyydestä tai unen puutteesta. Tässä asia näin lyhykäisyydessään. Tämä on todella vakava asia suhteessamme koska se tuntuu todella pahalta kun mies monesti tulee kotiin ihan kuin "kännissä" siis työpäivän aikaan. Kuulen sen jo puhelimitse kun mies yleensä soittaa ennen kuin työpäivä päättyy että tarviiko tuoda kaupasta jotain tms. että jaahas taas on "kohtaus" päällä. Mutta jos hän soittaa esim. klo 13 niin on täysin oma iloinen itsensä mutta jotain tapahtuu n. klo 15 jälkeen koska silloin tämä alkaa esiintymään. Ja kun kysyn että mitä tuona aikana oikein tapahtuu niin mies sanoo että häntä vaan alkaa väsyttämään niin paljon.

Voisin kertoa tästä asiasta vaikka kuinka paljon ja mihin se meillä oikein vaikuttaa mutta haluaisinkin kysyä että onko mieheni ainutlaatuinen tapaus kohtaustensa kanssa vai onko kohtalotovereita?

Mielellään kuulisin myös terveyden alan ammattilaisilta kommenttia voisiko olla joku sairaus esim. diabetes yms.

Meinaan saada mieheni yksityiselle lääkärille jotta voitaisiin todeta onko kyseessä sairaus vai itse aiheutettu kuten huumeet tai alkoholi, jonka mies kuitenkin jyrkästi kieltää. Olen myös sanonut miehelle että jos se johtuu alkoholista tai huumeista niin sittenhän sille on selitys enkä suutu vaain hoidetaan asia mutta ei silti ainakaan myönnä sitä.

Apua!!! Mitä tehdä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli poissaolo-kohtauksia, jotka näyttivät ulospäin mm. sekavana käytöksenä ja tuijotuksena. Lääkitys pitää oireet poissa.

Vierailija
2/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on salannut asian sinulta aina. Ei kukaan muuten sivuuttaisi tuollaisia oireita ja selittäisi väsymyksellä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsellani diagnosoitiin muutama vuosi sitten. Oireet olivat samat.

Vierailija
4/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin, jos jotain LSD:tä tai essoa ottaa, näkee halluja yms. Epäilenpä kuitenkin että työväsymykseen ottaisi jotain piristävää huumetta kuten kokaiinia tai amfetamiinia, joiden vaikutuksen alaisena ihminen on terävä, ei sekava.

Ottaa töissä jotain loppuiltapäivästä ja on vielä sekaisin kun tulee kotiin.

Onko miehesi työtehtävissä jossa tarvitaan luovuutta? Mainostoimisto tms? Huumeillahan koitetaan joskus saada sitä luovuutta lisää peliin.

Vierailija
5/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täytyy olla, eihän kukaan muuten katselisi sekavaa käytöstä ja horjuvaa kävelyä, vaan hakisi heti hoitoa.

Vierailija
6/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin suoraan että oliko tullut baarin kautta kotiin vai mikä ihme. Syyksi paljastui migreeni. Siihen tosin kuului tietysti kova päänsärky, näköhäiriöitä ja pahoinvointia myös.

Vierailija
7/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermostollinen sairaus. Voi olla myös muu sairaus.

Ehkä MS-tauti, jossa fatiikki voi iskeä juuri illalla töiden jälkeen. Jokin muu aivoperäinen ongelma on mahdollinen.

Ehdottomasto lääkäriin, välittömästi.

Vierailija
8/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet tuntuvat tekevän mitä vaan, ettei tarvitsisi lähteä lääkärin vastaanotolle. Ehkä he pelkäävät vastausta niin paljon, että ovat valmiita elämään epävarmuudessa ja outojen oireidensakin kanssa.

Vierailija
9/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainituista niitä, jotka ehdottavat jotain aivoperäistä häiriötä. Epilepsiaa on olemassa muistaakseni satoja erilaisia tyyppejä, tämä voi hyvin olla yksi niistä.

Joka tapauksessa mittavat tutkimukset edessä ja varmasti jokin syy löytyy. Voimia sinulle ap! Minusta on hienoa, että suhteenne ei ole kaatunut tuohon ja että haluat auttaa miestäsi.

Vierailija
10/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin, mars.

Vierailija
11/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuuko tietsikan ääreessä paljon?

Vierailija
12/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei konttorihommia joten ei istu 8-16 tietokoneen ääressä.

ap

Vierailija
13/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ole normaalia! Mä olen itse sellaisessa työssä, jossa joutuu valvomaan paljon ja joskus jopa öitä lähes nukkumatta, en silti ala väsyneenä sössöttää tai horjua. Ajatus ei kylläkään kulje kunnolla, mutta en nyt muuten huomaa mitään. Vaikka miehesi oireet johtuisvatkin vain väsymyksestä, tarkistuttaisin kuitenkin asian.

Vierailija
14/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö heti ohi kun syö? Mainitsit että miehesi perustelee vaivaa matalalla verensokerilla ja uupumuksella... Miksei voisi kokeilla että söisi iltapäivällä kunnon välipalan, jolloin vs ei pääsisi niin alas lounaan ja päivällisen välillä?

Minusta kuulostaa kyllä vakavalle, ehdottomasti lääkärissä käynnin paikka!

Sh

Vierailija
15/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan ei ole normaalia, ja rukoilen että mies menisi lääkäriin mutta ei...ja olen samaa mieltä että jos nukkuu vähän huonosti niin ei se tuollaista aiheuta!

AP

Vierailija
16/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli heti mieleen aivoverenvuoto. Aivoissa tapahtuvassa verisuonen katkeamisessahan on juurikin kuvaamasi oireet. Eli henkilö käyttäytyy kuin olisi päissään. Mutta koska tätä jatkuu ilmeiesti päivittäin ja samoihin kellonaikoihin, ei tuo aivoverenvuotokaan oikein ole pätevä diagnoosi.

Menkääpä siis vastaanotolle selvittämään tarkemmin.

T; kandi

Vierailija
17/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun juoppo isä oli juuri tuollainen. Kukaan ei tiennyt sen juomisesta kymmeneen vuoteen, kun kaikki sitten viimein paljastui, löytyi pullokätköjä mm. tiskipöydän sokkelista jne. Töissä kävi ja autolla ajeli aivan "normaalisti" joka päivä, vaikka "kiinnijäädessäänkin" oli promillet 2,7!!!

Vierailija
18/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutoin kuin arkena, Ei viikonloppuisin, Ei lomilla.

Ja olen myös pitänyt alkoholisimi vaihtoehdon aina realisitsena ja yrittänyt etsiä kätköjä yms. mutta vielä en ole onnistunut.

tuntuu niin pahalta. Olen pyytänyt että mieheni söisi säännöllisesti, nukkuisi päiväunet tai ihan mitä vaan. Olen laittanut eväät, tehnyt aina ruoan yms. mutta mies ei kertakaikkiaan vaan tee tämän asian eteen mitään.

Vierailija
19/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin on siis mentävä. Tavalla tai toisella....

Vierailija
20/28 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aina ensin ihan ok ja yks kaks ihan sekasin ja tosiaan alkoi sössöttää. Joi salaa viinaa. Tosin joi viikonloputkin aina putkeen. (on nyt jo kuollut)

Mutta myönnettäköön, että kylässä ollessa ihmettelin käytöstä, kun luulin ettei juonut meidän siellä ollessa mitään alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän