Mielipiteitä nimestä Halla?
Tytön nimi siis.
Entä yhdistelmistä
Halla Nuppu Evilla
Halla Elga Evilla
Halla Aamu Auriina (jos sattuisi syntymään aamulla!)
Lapsi syntyy syksyllä.
Aiemmat lapset poikia, perussuomalaisin, vanhahtavin nimin.
Kiitos, jos jaksatte kommentoida! :)
Kommentit (15)
ihan kiva nimi, vaikka kyllä siinä hiukan neg. sävyä saattaa monille olla. mulle tulee kuitenkin ihan kivoja mielikuvia hallasta. sellanen kirpeä syksyinen aamu kun pudonneissa lehdissä on hentoa jäätä kauniina pitsinä :) Hilla minusta myös oikein nätti syksyinen nimi. Halla tosin varmastikin harvinaisempi, jos se on kriteerinä.
Halla Nuppu Evilla - miettimistänne minulle mieluisimman kuulloinen.
Halla Nuppu Auriina - ois ihana! Auriina on mulle uus tuttavuus ja kuullostaa nätiltä :) Elga uus kans, minusta hiukan outo eikä kovin kaunis... Evillakin uus tuttavuus, ihan kivan kuulloinen sekin kyllä makustelun jälkeen. Aamu sopis väliin kyllä kans, jos todella tyttö syntyis aamulla :) eli kyllä Halla Aamu Auriina vois olla kiva kans. siinä vaan tulee sit se, että sen tarttis sit olla just hallainen aamu... :)
Tiina :)
Tunnen yhden Halla Maria- nimisen tytön, joka on syntynyt joulukuussa ja tälle tytölle nimi sopii kuin nenä päähän :)
Miettimistänne yhdistelmistä ehdottomasti kaunein on Halla Aamu Auriina
Elga ja Evilla ovat mulle ihan uusia tuttavuuksia, periaatteessa kyllä kannustan laittamaan aina persoonaliisia nimiä! Mutta Auriina on kyllä myös tällainen nimi, varmasti harvinainen!
Tovotaan siis, että tyttö syntyy sit syksyisenä halla-aamuna ;)
hallassa asiana ei ole mitään positiivista enkä siksi haluaisi tehdä lapselleni hallaa (!) antamalla hänelle niin kielteisen nimen.
Hilla olisi ihan kaunis, syksyinen nimi kuitenkin sekin.
Halla-nimeä on annettu jo vuosina 1900-19 3kpl. 2000-2007 puolestaan 22 kpl ja viime vuonna 8kpl. Kaikkiaan 47:lle naiselle.
Hilla-nimi on kaunis, mutta sen meiltä rajaa pois se, että tuttavapiiristä löytyy jo Hilla-tyttö. samoin Aurora-nimi löytyy jo kahdelta tutulta tytöltä.
Auriina ei ole kovinkaan yleinen nimi - mielestäni hyvin pirteä ja raikas. Elga taas on vanha saksalainen nimi. Evillan löysin aika vasta jostain netin nimikirjasta.
Hallan rinnalle voisin nostaa nimen Aamu. Millainen ensimmäinen nimi se olisi..?
Aamu Nuppu Auriina
Aamu Halla Auriina
Aamu Elga Evilla
Mitä muuta..?
unnika
Vuosi sitten kyselin täällä samaisesta nimestä mielleyhtymiä =) . Mietimme pitkään Halla ja Saaga nimien välillä, mutta meidän tytöstä tuli kuitenkin Saaga. Ehkä hän näyttikin/näyttääkin saagalta enemmän... Mutta silloin koemielessä esittelin Halla -nimen joillekin sukulaisille -ja tuli täystyrmäys! Varsinkin vanhemman polven suussa Halla saa erittäin negatiivisen mielleyhtymän, kun halla vei sadon eikä jäänyt syötävää...
Kuitenkin nimi on jäänyt mieleen ja saattaa olla että jos meille vielä joskus toinen tyttö tulee, uskallan jo antaa kyseisen nimen muiden mielipiteistä välittämättä! Siis jos nimi tuntuu itsestä siltä oikealta niin rohkeasti vaan.
Aamu on myös tosi kiva nimi eikä varmaankaan aiheuta negatiivisiä väreitä kuulijassa :) . Miten olisi Aava?
Itsellänikin se oli harkinnassa. Joitakuita Hallassa saattaa häiritä sen "kylmyys", mutta minusta sen äänneasu on juuri päinvastainen, ihana pehmeä. Syksyn lapselle on aivan ehdoton
Halla Aamu Auriina.
Kyllä minusta voi kahdesti miettiä mitä nimeä lapselle on antamassa.
Jos ei muuten, niin ainakin lasta ajatellen.
Jos veljet sattumoisit ovatkin Onni ja Oiva ja sitten syntyykin pikkuinen Halla, niin voisi sitä isompana itsekin miettiä, että oliko sitä sittenkään niin toivottu...
Jos nyt pakosti Hallan haluaa lapselleen antaa, niin miten olisi
Halla Ilona.
Aamu Hallaa en kyllä yhdistäisi.
Tämä olikin vain oma mielipiteeni.
nimi anna ihmiselle merkitystä. Eli jos annat tytölle nimeksi Halla, niin tuskinpa kukaan ajattelee, että voi ei, siinäpä kalsea lapsi, joka tekee yöt kylmiksi ja tuhoaa sadot :D Kyllä se on Hallan omissa käsissä, että minkälainen mielikuva hänestä ihmisille tulee :) Ei nyt ehkä kannata tietty ihan Luciferiä tms. lapselle nimeksi antaa, mutta mun mielestä Halla ei ole läheskään niin paha merkitykseltäään.
Ja Hallassa mielenkiintoista on se, että merkityksestään huolimatta sehän kuulostaa tosi pehmoiselta ja lempeältä ja se kuitenkin on ehkä nimessä tärkeämpää. Joten jos Halla tuntuu oikealta, niin Halla se on :)
Mä henkilökohtaisesti pidän paljon enemmän Hallasta kuin Aamusta. Mulle siitä jostain syystä tulee aina mieleen "ammuuu".
Ja mitä tulee noihin vaihtoehtoihin, niin mä ehdottaisin nimeksi Halla Elga Evilla.
Siis Hallasta tykkään kovasti. Parempi kuin Hilla, ehdottomasti. Kauniin kuuloinen.
Sen sijaan Elga on minulle liian outo. Aivan kuin hirvi (elg) ja lopussa a. Toisaalta, jos alkuun laittaisi H:n, tulisi siitä Helga, jonka jo tunnistaa nimeksi.
Evillastakaan en tykkää, koska se on virolaisen villan valmistajan nimi, eikä Aamukaan kuuluu suosikkeihini.
Mites?
Halla Siina Emilla
Halla Tilta Eriikka
Halla Iira Lauriina
Halla Helga Elviira
(no, ehkä nuo ei ole kaikista "soivimpia" kokonaisuuksia, mutta jotakin vanhaa tai erikoisempaa laitoin nyt näkyville)
vastasin jo aiemmin että Halla on kaunis nimi, kuin myös Aamu on kiva. En kuitenkaan laittaisi näitä kahta nimeä samaan nimeen, liikaa merkitystä yhteen nimeen. Ehdottaisin Hallan/ Aamun kaveriksi "tavallisia" nimiä jolloin etunimen erilaisuus ei haittaisi. Tämä siis kuitenkin vain minun mielipiteeni, te laitatte sen nimen mikä itseänne eniten miellyttää!!
Hallan /Aamun kaveriksi:
Halla Eerika
Halla Ida Matilda
Aamu Emilia
Halla on kyllä nimenä nätti ja merkitykseltäänkin kaunis, kun ajattelee kirpeää yöpakkasta - mietin sitä itsekin toisen tyttären kohdalla. Jotenkin sen negatiivinen sävy kuitenkin alkoi tökkiä. Kun on se sanontakin "tehdä hallaa" jollekin...
Jos nimen antaa, kannattaisi toisten nimien olla jotenkin positiivissävytteisiä. Halla Aamu Auriina mielestäni vaihtoehdoistanne paras.
Pari lisäehdotusta:
Halla Aurora (tulee mieleen revontulet)
Halla Kuutar (runollisen keijumainen)
En missään nimessä laittaisi nimeä Halla Elga Evilla! Kuulostaa - anteeksi vaan - joltain pahuuden ruhtinattarelta. Evillasta tulee mieleen englannin kielen "evil" (paha, ilkeä) ja se yhdistettynä Hallaan tekee kokonaisuudesta melko karmivan. Nuppu on vähän pehmentävä välissä, mutta en ylipäätään kyllä laittaisi Hallaa ja Evillaa samaan nimeen.
Halla Aamu Auriina on kiva. Ensiksi Hallasta tuli mieleen halla, mutta pienen makustelun jälkeen pidän nimestä kovasti! Meillä on Hilma Anni Aurelia, joten sekin voi vaikuttaa siihen että pidän tuosta yhdistelmästä :)
Halla Elga Evilla ei minunkaan mielestäni kuulosta "nätiltä". Niinkuin sade73 sanoi, Evillasta tulee mieleen evil, varsinkin Hallaan yhdistettynä.
eika ainakaan minulle tule negatiivisia mielikuvia.
Elgaa ja Evillaa en itse laittaisi, tosiaan Evillasta tulee mieleen evil. Laittakaa Halla etunimeksi :)
todella hyvä nimi :) Joillekin se voi tietysti herättää negatiivisiakin mielikuvia, esim. sanonnan "tehdä hallaa". Mutta minä ja varmasti moni muu mieltää sen kauniiksi luontonimeksi.
Nuppua, Elgaa tai Evillaa en laittaisi, Auriinankin vaihtaisin Auroraksi tai Aureliaksi. Halla Aamu Aurora olisikin muuten hieno!