Onko niska-hartiaseutusi ollut joskus NIIN lukossa ja jumissa, että
siitä olisi aiheutunut (tilapäisesti) jotain pahojakin tuntemuksia. Jos, niin kerro please, millaisia oireita. Ja miten sait jumittumat pois. Kiitos!
Kommentit (9)
Mulla oli niska niin jumissa että siihen oikein vihloi ja viilteli kun vähänkin liikahti. En pystynyt kääntämään päätäni vaan käänsin koko vartaloni jos halusin katsoa toiseen suuntaan. Ja käsi oli tosi puutunut.
Se ei helpottanut kotikonstein vaan sain lääkäriltä lihasrelaksantteja ja Voltarenia tabletteina. Auttaa kuulemma paremmin kuin voiteet. Kävin lisäksi kaksi kertaa hieronnassa ja sain jumppaohjeita.
Kerran oli niskat niin jumissa, ettei pää kääntynyt toiseen suuntaan ollenkaan ja toiseenkin kääntäessä sattui.
Jumppa auttaa.
Mulla on ollut joskus niin jumissa niskat että kun niitä alettiin hieromaan niin jaloissa ja käsissä alkoi pistelemään kun veri lähti kunnolla kiertään!
puutumista.. itellä hengitysvaikeuksia. hierojalta saatu apua. miehen äiti on hieroja onneksi joskin asuu vähän liian kaukana.
Mulla tulee käsien tärinää,huimausta jne.
Mulla oli päänsärkyä, huimausta, kuulin huonommin ja joskus korvissa suhisi, kädet alkoivat puutumaan ja tuntui etten edes näe kunnolla. Hieronta täydennettynä vyöhyketerapialla ja intialaisella päähieronnalla auttoi nopeasti.
Nykyään harrastan sauvakävelyä, hiihtoa ja jumppaa sekä venyttelen päivittäin. Hieronnassa käyn 3-4 viikon välein. Lämmintä kauratyynytä pidän myös niskassa silloin tällöin ja miehen kanssa koitamme vähän hieroa toistemme niskoja. Hierojalla otan aina kokohieronnan, jossa kuitenkin kiinnitetään enemmän huomioita niska-hartia seutuun ja päähän.
kaikenlaista. Pahimmat oireet ovat olleet niin paha päänsärky, että olen oksennellutkin. Noin pahat oireet olivat kuopuksen ollessa vauva, unet pätkissä ja hoidettavana vielä kaksivuotias esikoinen.
Jumpassa käyminen auttaa. Aloitin lääkintävoimistelutyyppisestä selkäjumpasta. Sain fysioterapeutilta jumppaohjelman, jonka tein joka päivä 1-2 kertaa. Nyt ongelma pysyy poissa mikäli käyn jumpassa / pilateksessa tms. pari kertaa viikossa.
Jumi voi aiheuttaa näköhäiriöitä, pahoinvointia, huimausta ym.