Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys teille, joilla on kaksi (tai useampi) autoa perheessä

Vierailija
06.03.2009 |

Kumman puolison käytössä on nk. parempi auto? Millä perusteella?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mies osaa päättää, kumpi niistä on parempi. Hän vaihtelee autoja silloin tällöin, n. 2-3 kk:n välein, eli vaihtaa meidän tavarat autosta toiseen ja vaihtaa auton avaimet. Mulle on ihan sama, kummalla autolla ajan, joten hän saa päättää...

Vierailija
22/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan uudella autolla, vm. 2008, on ns. pikkuauto. Mies ajaa isolla farmarilla, on jo 10 vuotta vanha. Välillä ajetaan ristiin.

Mä ajan uudella sen takia että siinä on hinaus- ja huoltopalvelut eli jos tulee hätä niin yksi soitto ja asia hoituu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankittu.

Minä ajan meidän perheautolla ja tietysti mieskin sitten, kun ajaa vapaa-ajan ajoja.

Autot on molemmat 9 vuotta vanhoja, joten niistä on turha halkoa hiuksia, että kumpi on parempi auto. Ne on ihan eri tarkoituksiin, ja niillä ajetaan sen mukaan.

Vierailija
24/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan luotettavalla farmarilla, koska kuljetan sillä paljon lasta, ja mulla pitää olla toimiva auto koska en niin hyvin osaisi selvitä jos auto jättäisi tien päälle.

Miehellä on aina vaan joku romu kulkupelinä, hajoaa ja vaihtuu usein. Sit jos yhdessä liikutaan, mennään tietty mun autolla (eli se on se meidän perheen virallinen AUTO, miehellä tosiaan vain oma kulkupeli joka toimii jos toimii..)

Vierailija
25/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä oman firman kuorma-auto mihin myös lapset mahtuu. Pitkät reissut tehdään usein kuorma-autol koska mahtuu heittämällä niin paljo tavaraa. sit molemmat käyttää tuota tila-autoa tarpeen mukaan kumpiko sattuu olla esim. valmiiksi lämmitettynä. Mutta meillä ei lähdetäkään joka aamu töihin kun miehen työ on tuossa 200m päässä ja itse olen äippälomal.

Enkä kyllä tiä kumpi on sitten parempi molemmat ajavat asiansa.

Vierailija
26/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi henkilöauto, yksi vanha pakettiauto.

Mies kulkee töihin vaihtelevasti kummallakin. Mielummin tietysti henkilöautolla mutta jos tarvitsen autoa lasten kanssa kulkemiseen niin hän menee pakulla töihin.

Eli ihan yhteisiä ovat..

Vierailija
27/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on vähän isompi, mulla vähän uudempi. Mulla tämä uudempi siksi että sen taakse mahtuu kolme lastenistuinta.

Vierailija
28/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin näppärän, mutta pienemmän ja halvemman kun vain värillä oli väliä;)

Vierailija
29/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä autot vaihtuvat lennossa, eli kumpi vain voi ajaa kummalla vain. Jos minulla työajoa otan isomman ja paremman, koska se on varusteltu töitäni varten. Toisaalta ajan sillä kyllä aina mieluumin, en tykkää meidän kauppakassista talviajossa. Miehellekään ei tuota ongelmia ajaa "kauppakassilla", eli ei ole vaatimassa isompaa itselleen.

Vierailija
30/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että se on minun. Olen siis itse sen itselleni ostanut. Lisäksi ajan huooomattavasti enemmän kuin mieheni, joten en suostuisi hänen bensasyöpöllään edes ajamaan, ja onhan se järkevämpääkin kerätä kilsoja halvempaan autoon. Ja jotenkin olen kiintynyt tuohon koslaani, minun mielestäni se on maailman paras auto, enkä haluaisi ajaa millään muulla. Lapsia ei tarvi kuskata kummankaan.

Vierailija
31/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis käy töissä vanhemmalla autolla. Mutta kumpikin ajaa kummallakin.

Vierailija
32/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimissäni on perheen isompi ja kalliimpi auto, koska se hankittiin minun edellisen autoni tilalle, kun perheen pääluku kasvoi ulos henkilöautoon mahtuvasta. Miehen auto taas on kohta menossa vaihtoon, joten sen jälkeen hänen omansa on ainakin uudempi, jos ei sitten arvokkaampi. Molemmat ajamme molempia autoja jatkuvasti riippuen siitä, ketä pitää mahtua kyytiin.

Vierailija
33/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä autolla ajetaan myös kaikki muutkin perheen yhteiset ajot, sillä toiseen autoon ei meidän pesue mahdu.

Toinen auto on siis käytännössä vain miehen työmatkapeli.

Vierailija
34/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uusi ja siinä on isofixillä kiinnitetyt lastenistuimet. Kuljetan heitä.

Miehellä farmari kun tarvitsee sitä työajoon.

Vierailija
35/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan uusimmalla (vm 2007) ja isoimmalla, koska se on käytössä edullisin -> ajan enemmän kuin mieheni.

Mies ajaa vm 1995 autolla, joka on erittäin hyvässä kunnossa ja vähän ajettu ikäisekseen (120 000 km).

Näiden lisäksi meillä on kesäutona avokupla vm -78. Sillä ajellaan koko perheen voimalla kun säät sallii.

Vierailija
36/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto on uudempi ja diesel, joten sillä ajetaan sitten myös perheen ajot. Miehellä on vanha 80-luvun auto, jolla vie lapset hoitoon vuorollaan. Lisäksi tällä on sitten vanha jenkki harrasteena ja moottoripyörä.

Vierailija
37/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan isommalla, koska minulla yleensä lapsia mukana.

Vierailija
38/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yleensä mies. Hänellä 70-100 km/päivässä, mulla yleensä 10-15 km. Jos kuitenkin on aamusta jo tiedossa että minä ajan normaalia päivää enemmän tai kuljetan lapsia kovavauhtisilla (lasten kanssa arkiajo tapahtuu 50 km/h rajoituksilla...) teillä, silloin mies toki tarjoaa isompaa, jämäkämpää ja siten myös turvallisempaa autoa perheen alle.

Vierailija
39/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ajaa uudemmalla ja turvallisemmalla, isommalla farkulla jolla liikutaan myös aina koko perheen voimin. Mulla vanhempi, mutta diesel joka kuluttaa vähemmän, ajoa mulla tulee nykyään enempi.

Vierailija
40/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista toinen työsuhdeauto. Ajetaan aika lailla puoliksi, miten milloinkin.