Suomalaiset naiset ulkomailla, mille asuimaanne asioille te nauratte?
Kommentit (173)
Mammat keskustelee keskenaan vaan siita, etta kuka on parempi ja kella rikkain mies. Mua se jaksaa edelleen naurattaa esim. metrossa tai jossain, missa kuuntelee ihmisten puheita.
Ja sitten tama kaksinaismoraali taalla enemman vihastuttaa kuin naurattaa. Amerikkalaiset on ihan popeja. Onneksi asutaan itarannikolla, niin ehka edes vahan on Eurooppalaisempaa.
Saksassa asuessani nauroin aina sille, miten miehekkaita Saksalaiset naiset ovat. Vahan niin drag queeneja.
tuskaa. Pyöräteitä ei ole tai sitten ne ovat tyyliin 20 cm leveitä :D Eli jalkakäytävillä on ajeltava ja pujoteltava kävelijöiden välissä. Näin siis tekevät kaikki. Kellään ei kypärää.
Yleisten vessojen hanoista ei saa lämmintä vettä.
Oishan näitä...
mutta saanhan silti kertoa mille ex-asuinmaassani naureskelin tai mitä ihmettelin. itse asiassa se ihmettää vielä enemmäne ttei niin lähelle kuin Ruotsiin ole enempää rantautunut juuri esim. sauna-tai ruisleipäkulttuuri. moni ei tajua miten erilainen Ruotsi on Suomeen verrattuna, monessa. vaikka on maantieteellisesti niin lähellä. ja noiden astiakaappien ja ruisleipien lisäksi on yhteiskunnassa ja ihmisissä paljon eroavaisuuksia Suomen ja suomalaisten kanssa, mikä aiheuttaa paljon kulttuurien yhteentörmäyksiä. niinkin lähellä, kuin Ruotsissa.
että mua oikeestaan raivostuttaa täällä briteissä se että useissa aivan uusissakin vessoissa pitää ne lavuaarin kuuma- ja kylmähanat laittaa vieläkin erikseen!
meilläkin on muutaman vuoden vanhassa talossa vain keittiöön saatu nykyaikainen sekoittaja asennettua, neljässä vessassa ja kylpyammeessa sitten onkin ne erilliset hanat...
aargh! tosi näppärää ja käytännöllistä, lapsetkin usein polttaa näppinsä käsipesulla.
Lapsi pitää laittaa 9kk päivähoitoon, muuten äiti on liian nössö.
Taidat asua aika pienella paikkakunnalla. Meidan muutaman tuhannen asukkaan tuppukylastakin loytyy sentaan Bank of America joka vaihtaa valuttaa.
++++++++++++++++++++++++
Minua huvittaa naapureiden laumailu. Kun on kaunis paiva, niin kaikki naapurit heti keraantyvat yhteen ja yhdessa turistaan ja holistaan tunti pari iltaisin. Tata parveilua jatkuu kevaasta syksyyn. Sitten kun "ankara" talvi tulee, niin kaikki pysyvat sisatiloissa, lapset eivat ulkoile jne. Meidan lapsia katsotaan kummeksuen kun "ankaran" talven (+ 5 C) kourissa leikkivat ulkona.
Sakut rakastaa Dieter Bohlenia (Modern talking) :-D ja kaikki mitä mies tekee muuttuu rahaksi sen tilillä.
[/quote]
DSDS joka viikko must! 12v.Saksassa asunut.Tuo Nr.3 kuulostaa itse hieman kummalliselta tapaukselta jos ei jäteasioista saa selvää.Ja tuleppa Hesaan katsomaan tätä tuulipukujengiä, sekö parempi?
soittaa kasaripoppia. Ihan kiva joo, mutta joka päivä? Ihan muutama uus biisi, jotka sit soitetaan puhki. Ihan kidutusta autossa! En tiedä onko jokapuolella näin, mutta meillä ainakin!
meillä ainakin monipuolisesti soi...onpas täällä jotenkin avutonta jengiä
vielä briteissäkin noita shekkejä käytetään...
Asiakas menee nykyaikaisesti netin kautta pankkiin ja maksaa laskun.
Asiakkaan pankissa printtautuu eräpäivänä shekki, joka perustuu laskun tietoihin. Joku ihminen postittaa shekin maksun saajan pankkiin. Siellä joku kirjaa maksun maksun saajan tilille.
Ei siis automatiikasta tietoakaan. Mutta pankit työllistävätkin edelleen valtavasti amerikkalaisia.
Shekkisulkeiset ovat muutenkin ihan menneen maailman hommia suomalaiselle.
Saksassa kanssa. EI naurata juuri mikään, enemmän vituttaa. Asun Rheinland-Pfalzissa ihan länessä ja:
-Lämmitys on ajalta ennen ekaa maailmansotaa, talot on kylmiä ja vetoisia. (Ilmastonmuutos ratkeaisi ihan sillä, että britit ja ranskalaiset sakujen ohella oppisivat rakentamaan taloja!!!)
-Sama kuivauskaappivalitus kuin edellä :)
-Meillä on kanssa todella hämmentävä jätteenlajittelu ja sen hintaa nostetaan n. kerran kuussa.
-Rappukäytävä talossa pitää siivota itse, katua sentään ei.
-Saksan tv. Voi elämä.. Vaikka saksaa osaankin niin dubattu=koominen. YÄK!
-Saksalaisten huono muiden kielten taito on kyllä naurettavaa.
... nämä tulivat kertaistumalta mieleen. Jos alkaisin miettimään niin varmasti siunaantuisi lisää :D
aika avuttomalta kuulostat nro 3 :) ehkä on todellakin parempi että muutat äkkiä pois täältä Saksasta. Luulen, että asiaan auttaisi kielen opetteleminen.
Saksalaiset ovat ahkeraa kansaa, tekevät pitkää päivää, istuvat toimistossaan työajan jälkeenkin ettei kukaan sano laiskaksi ;)
Sakut nauraa mulle kun juon saunassa kaljaa. Sauna on heille terveyden lähde, sinne mennään joogaamaan ja mietiskelemään, eikä siellä saa missään nimessä pulista tai heittää löylyä :)) saunameister on sitten erikseen, joka mättää kiukaaseen vettä aina tasatunnein ja huitoo pyyhkeellä kuumaa ilmaa jokaisen saunojan edessä :D Näin siis yleisissä saunoissa.
Meillä täällä baijerissa on kyllä ihan lämpöiset asunnot ja lämmityskin pelaa ;)
Ja jos noin kovasti vituttaa niin ainahan täältä pois pääsee ;)
Meillä täällä baijerissa on kyllä ihan lämpöiset asunnot ja lämmityskin pelaa ;)
Kuiten sanoin täällä viininpolkijoiden maassa lännessä, tarkemmin Trierissä. Ja vituttaa kyllä siinä määrin tämä nurkkakuntaisuus täällä että olen muuttamassa pois kesäkuussa. Tykkään Saksasta muuten, Berliini on ehdottomasti suosikkikaupunkini ja siellä haluaisin asua. Nyt vaan on Suomi/USA-keikka tässä välissä. Mieheni on Ruhrin alueelta kotoisin (Dortmundin vierestä) eikä myöskään ole viihtynyt täällä, joten en ole tuskani kanssa onneksi yksin ;)
Ekana tulee mieleen Dankort. Ehdoton maksuvälinen Tanskassa. Ilman tätä ei voi elää.
Turistiraukoilla on rankkaa, kun luottokortit ei käy monessakaan paikassa, ei välttämättä edes isoissa tavarataloissa. Pitäis olla Dankort. Siinä saa sitten metsästää pankkiautomaattia, joka kelpuuttaa, että saa vähän käteistä.
Ollaan joskus metsästetty tosissaan ystäville automaattia, eikä mistään löydy :(. Sitten kun lopulta löytyy automaatti, niin se ei kelpuuta sitä kyseista luottokorttia.
Onneksi mulla on Dankort :D
Kun tulin tänne noin 15 v sitten, naimisissa oleva nainen tarvitsi miehensä luvan pankkitilin avaamiseen. Voin kertoa ettei paljon naurattanut! Se on sittemmin muuttunut.
Kaikkea mahdollista, kunte puhelinasentajaa, putkimiestä ja kaikkia toimituksia pitää odottaa koko päivä kotona. Korkeintaan osaavat sanoa että tulevat aamu- tai iltapäivällä.
Auton rekisterikilvet seuraavat omistajaa, ei autoa. Eli auton myyjän on parasta muistaa poistaa kilpensä....
ihme valitusta tosiaan, eikun Suomeen vaan ,jossa eletään ruusuisia aikoja :-)
Ihmisillä tuntuu olevan muutenkin lähes samat vaatteet kesät talvet. Joskus loka-marraskuussa tytöt voivat kulkea avokkaissa (ilman sukkia) ja lyhyessä hameessa. Samoin on ihan ok vetää kesähelteellä pitkät saappaat jalkaan. Käsineitä, saatika päähinettä ei käytä kukaan (paitsi me ulkomaalaiset, jotka saamme usein kuulla, että eikö suomalaisten pitäisi kestää kylmää). Kylmän sietämistä pidetään hyvänä asiana ja myös lapsia tulee tähän karaista. Jostain syystä kuitenkin sekä aikuiset että lapset niiskuttavat ja köhivät lokakuusta huhtikuuhun asti...
Myöskään pyöräilykypärää en ole nähnyt täällä muistaakseni yhdelläkään lapsella tai aikuisella. Liikenteeseen lähdetään omalla pyörällä kuitenkin usein jo 4-5 vuotiaana. Vanhempi sitten vain huutelee ohjeita pyöränsä selästä.