Parisuhde meni oudoksi kun vauva tuli:(
Vauvamme on todella helppo ja ihana. Äitiys ja isyys on sujunut hyvin, molemmat nautitaan vauvan kanssa olosta.
MUTTA. Ensinnäkin, emme enää suutele, halaile tms. kuin ennen. Seksiä on paljon vähemmän ja se on jotenkin "omituista", emme ole läsnä enää siinä kahdestaan. Äsken oli seksiä ja vain mies laukesi eikä häntä kiinnostanut minun tilanne.
Olen puhunut miehelle mieltä painavista asioista (mm. olen kertonut että stressaan imetyksestä, häpeän muuttunutta vartaloani jne..) mutta mies ei keskustele. Ikään kuin pakenee tilanteesta. Lisäksi mies muistuttelee kaikesta mitä en ole tehnyt.. esim. en ole saanut aikaiseksi vielä mennä kuntokeskukseen jonne mulla on kortti. Kehuja taas en saa enää lainkaan. Ennen mies kehui minua usein, sanoi että rakastaa jne.. vauva syntyi 3kk sitten ja ekan viikon aikana mies kertoi rakastavansa, mutta sen jälkeen en ole rakkauden tunnustuksia kuullut.
mies on saanut omaa aikaa harrastuksille joka viikko, on ollut pari kertaa juhlissakin. eli ei voi olla sitä että miehellä ei ole omaa aikaa.
pahoitin mieleni jokunen viikko sitten kun ilmeni että mies flirttailee chatissa entisen heilansa kanssa. ihan viatonta flirttailua, mutta kuitenkin. mies kiusoitteli tuota naista tyylillä mitä ei ole mulle tehnyt pitkiin aikoihin, se tuntui pahalta. mies siis itse näytti keskusteluruudun kun kysyin mitä tekee. mies meni vaikeaksi mutta suostui näyttämään tekstin (taustalla myös muuten pettäminen, mies petti 3v sitten suhteen alussa, josta selvittiin parisuhdeterapian avulla). kerroin miehelle että tuntuu pahalta, ja itse asiassa tuosta lähtien olen saanut VIELÄ VÄHEMMÄN mitään huomionosoituksia.
esimerkiksi vaikka siivoan, teen ruokaa ja yritän laittautua nätisti, niin mies ei huomioi.
Eikä tässä ole kyse pelkästä kehumisesta, musta tuntuu että ollaan henkisesti kauempana toisistamme enkä ymmärrä mistä johtuu. ehdotuksia? niin ja häiritsee myös kun mies ei enää koske kroppaani paitsi korkeintaan seksin aikana kouraisee takamuksesta.
olen yrittänyt puhua miehelle, esim. tänään illalla sanoin että minua vähän häiritsee kun meillä ei ole seksiä kuten ennen, niin mies ikään kuin pakeni suihkuun. Naimisiin meidän piti mennä nyt syksyllä mutta mies ei halua puhua asiasta. Kun kysyin eikö hän olekaan varma, niin hän ikään kuin suuttui "just joo, jos ei heti ole innoissaan suunnittelemassa niin sekö sanoo etten ole varma"..
siis mitä tämä on, ja miksi alkoi vasta vauvan syntymän jälkeen? emme ole enää läheisiä!
Kommentit (25)
kyllä vain täysi dorka kuvittelee että pienen vauvan äidin pitäisi heti olla timminä ja koko ajan valmiina miehen tarpeita varten. Ihmettelen kyllä miten tällaisesta ajattelusta ei ole aiemmin ollut mitään merkkejä?
Onko tämä exä jonka kanssa flirttaili hoikka? Jos on niin on saattanut fantasioida hänestä. Miehet vaan on juuri tuollaisia...ikävä kyllä...
-yksi joka yrittää pitää painonsa kurissa ja toistaiseksi onnistunut siinä pituus - 114 kg.
kyllä vain täysi dorka kuvittelee että pienen vauvan äidin pitäisi heti olla timminä ja koko ajan valmiina miehen tarpeita varten. Ihmettelen kyllä miten tällaisesta ajattelusta ei ole aiemmin ollut mitään merkkejä?
JOS kyse on tästä. Kyllä miehetkin on esteettisiä olentoja, ja mikäli mies on mennyt yhteen hoikan naisen (=kauneusihanteensa) kanssa, voi lihavan naisen kanssa sekstailu olla vaikeaa. Mulla on sellainen tilanne, että oma mieheni on kehittänyt kymmenvuotisen suhteemme aikana melkoisen vararenkaan jne. Mun on pitänyt tehdä tosissani töitä sen eteen, että pitäisin miestäni nykyään haluttavana. Seksin aikana pidän yleensä silmät kiinni ja kädet miehen hauiksilla, koska se löllyvä mahamakkara on niin totaalinen turn off. :( Rakastan miestäni edelleen paljon, ja hänen luonteensa ja mielensä ovat yhtä ihanat jos eivät ihanammatkin kuin alkuaikoina.
Juuri synnyttäneellä äidillä nyt luonnollisesti on kaikki oikeus olla plösö, mutta ei miestä voi vaatia väkisinkään panemaan, jos avokin ulkomuoto ällöttää.. Kunhan ei mene sitten hoikempaakaan etsimään!
Ap:n tapauksessa mullekin tuli mieleen, että onko mies pelästynyt sitä, että hänen rakastetustaan onkin tullut yhtä-äkkiä Äiti? Huolestuttavaa on tuo, ettei mies selvästikään edes yritä päästä siitä yli ja parantaa heidän suhdettaan. Vauva ei yksinään ikävä kyllä pysty pitämään perhettä kasassa, kyllä siihen tarvitaan molempien vanhempien ponnistelua.
Ok, vaimon ulkomuoto ei ehkä ole hehkein mahdollinen, mutta tuossa vaiheessahan se on ihan normaalia eikä todellakaan oikeuta etsimään muuta flirtti-seksiseuraa tms. Ihan sitä omaa kättäkin voi mies käyttää, noin esimerkiksi.
Minäkin uskon että oikeasti tässä on vähän isommat asiat kyseessä kuitekin. Ehkä miehelle on vastuunsa vasta nyt valjennut, ja se, että yhteinen lapsi todellakin sitoo lopun elämän. Ja että se vaimo ei ehkä pysykään aina hehkeänä, ja senkin asian kanssa on vain elettävä?!
Meillä oli tismalleen samanlaista esikoisen syntymän jälkeen ja itse asiassa jo raskausaikana. Ennen niin kultainen mies alkoi esim. kadulla kävellessä avoimesti flirttailemaan tuntemattomille naisille. Ja tosiaan tuo nettiuskottomuus oli myös kuvassa mukana. Valitettavasti havahduin vasta, kun mies jo petti oikeasti :-(. Häät siis peruttiin, lopulta monien vaiheiden jälkeen löysimme uudestaan toisemme.
Jälkeenpäin olen huomannut sekä tuttaapiirissä että kaikissa uskottomuustutkimuksissa, että alttius uskottomuudelle on juuri vauvan syntymän (ja jostain syystä miehen vanhempien kuoleman) jälkeen kaikkein suurin.
Paras neuvoni on, että ota aivan rauhallisesti. Älä ala syyttelemään miestäsi, se menee nalkutukseksi. Jos hääjärjestelyt eivät ole vielä pitkällä, laittaisin jäihin hetkeksi. Yritä niin paljon kuin mahdollista keskittyä omaan naiseuteesi.
Jos miehen kanssa keskustelu ei onnistu, niin panosta vaan muuten yhteiseen aikaan, leffailtoihin, ulos syömään jos vain suinkin onnistuu. Ja sinua vaan yhtään itseäsi huvittaa, niin hommaa se salikortti. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!!!
ja treenattu se exä.