Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yäk! Onko pojan pippeli pakko pestä myös sieltä esinahan alta?

Vierailija
04.03.2009 |

Eli ei tarvi pestä. En muista minkäikäisenä esinahka rupeaa liikkumaan mutta siinä vaiheessa lapsi osaa sen kyllä pestä itsekin, kun vaan muistaa muistuttaa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä ne voisi itse hoitaa jo sen homman?

Vierailija
2/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesun yhteydessä. Siis tarkoitus venyttää ihan varovasti. Ja siis oletuksena oli, että tottakai pestään. Kyseessä oli pojan 2-v. tarkistus ulkomailla.

Eli ei tarvi pestä. En muista minkäikäisenä esinahka rupeaa liikkumaan mutta siinä vaiheessa lapsi osaa sen kyllä pestä itsekin, kun vaan muistaa muistuttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis, sehän on ihan neutraali kapistus lapsella, ja se pestään siinä missä pyyhitään pylly tai kammataan hiukset.

Itse varsinaiseen asiaan, meillä pesty jo aika pienenä, koska esinahka löysä ja mennyt helposti taakse. Nyt 5-v pesee itse, tai ainakin vetää itse taakse kun pesen.

Vierailija
4/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni voi olla aika kivat liat siellä alla... ihmekkös leikkaamattomilla pojilla on niin paljon tulehduksia.

Vierailija
5/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esinahkaa saa kiskoa, se saattaa revetä ja arpeutua. Niin ainakin meille sanottiin neuvolassa. Kun lapsi on 4-> voi lapsi alkaa itse varovasti liikutteleen esinahkaa ja samalla voit opettaa pesun

Vierailija
6/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nahka sillä kyllä minnekkään vielä liikukkaan.

Vierailija
7/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tulehduksia ollut

Vierailija
8/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin neuvolan ohjeiden mukaan kaikkilla kolmella. Yhdelläkään ei ole ollut tulehduksia, luulen että se on juuri päinvastoin. Esinahan tarkoitushan on suojata "pippeliä"? Toki pippeli on aina huudottu, mutta esinahkaan en ole kajonnut!

Vierailija
9/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojilla on esinahka liikkunut jo alle 2-v, kun ovat itse pippeleitään ruvenneet tutkimaan.

Vierailija
10/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikamme ympärileikattiin. eipä ole tulehduksia enää ollut, eikä tarvitse huolehtia pesemisestä. Olen erittäin tyytyväinen tähän ratkaisuun, eikä tuo poikakaan näytä pahakseen pistävän, ikää hänellä on jo 17v.

Vierailija
11/11 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa kasvatuskulttuuri lapsen seksuaalisuuteen...toivottavasti et poikasi kuullen yökittele hänen pippeliään.