Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että äidit rakastavat poikiaan jotenkin erityisesti

Vierailija
04.03.2009 |

.ja aivan eri tavalla kuin tyttäriään?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit rakastavat poikiaan kuten isät tyttäriään.

Vierailija
2/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v poika on, kakkonen tulossa.. jospa tulis kokemusta tyttölapsesta sit kesällä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä on totuus . mutta kun edelleen äidit ovat pääasialliset kasvattajat... mitä tämä käytännössä tarkoittaa? miehet haluavat suojella tyttäriään, äidit poikiaan, mutta kun kuitenkin 90% perheistä äidit kasvattavat edelleen tai kantavat suuremman vastuun kasvatustyöstä, niin suojellaanko ja palvellaanko pojat pilalle?

esim. uimahalleissa pojille on ok mennä isona miehenä naisten puolelle, ei pieni pärjää miesten puolella, mutta tytöt menevät nuoremapana yksin (jos ovat isänsä kanssa)

pojille tehdään kotityöt ja ruoat valmiiksi

pojat saavat etuoikeuksia, on ok käyttäytyä agressiivisesti, (verrattuna tyttöihin) myöheästellä ym käyttäytyä huonosti

lähes kaikki äidit ovat haukkumassa ja syynäämässä poikansa valittua, mutta ihan sama kenet limanuljaskan tytär valitsee, se ei olekaan niin tarkkaa...

Vierailija
4/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin molemmat ovat yhtä rakkaita. Oikeasti. Huomaan kuitenkin odottavani enemmän isompana "tyttöjen hetkiä" tytön kanssa. En oikein osaa kuvitella, mitä juttelisin murrosikäisen murahtelevan minua pidemmän korston kanssa. Toivon kuitenkin, että tuosta suloisesta pojantaaperosta kasvaa iloisesti äidin(kin) kanssa jutteleva minua pidempi korsto :-)

Vierailija
5/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ihailevat äitiään, tytöt olisivat varmaan kriittisempiä. Tyttären ja äidin välillä on helpommin kateutta, pojan ja äidin huolenpitoa. Näin siis meillä ja molemissa suvuissa.

Vierailija
6/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään näe poikaani yhtään sen enempää murahtelevana teininä kuin tytärtänikään. Mutta kyllä, rakastan poikaani aivan erityisellä tavalla!

Vierailija
7/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin pojalta, että mitä tuumaisit, jos äiti tulisi päiväkotiinne töihin. Poika vastasi, että

halaisin äitiä, koska äiti on paras. Sanoin tytölle, että juteltiin veljen kanssa äidin mahdollisesta uudesta työpaikasta, heidän päiväkodissaan. Tyttö huudahti; Ei, sinä et saa tulla sinne! Että on siinä eroa tähänkin suuntaan.

Vierailija
8/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit rakastavat lapsiaan aina. Vaikka elämä mitä kauheuksia silmile heittää,

niin äidit vain nuo toivossa väkevät.....

ja ihan sukupuolesta riippumatta.

Ja please, lopettakaa nyt jo tää älytön lässytys tytöista ja pojista, että oma äitinsä heitä erilaisille korokkeille asettaisi???

Vierailija
9/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältä sain osakseni vain pelkkiä (kohtuuttomia) vaatimuksia, ikuista nälvintää, nolaamista, halveksuntaa. En koskaan turvaa, neuvoja, huolenpitoa, rakkautta, hyväksyntää... kiitosta vain täydellisestä suorituksesta ja siitäkin olisi ollut aina vara parantaa :(

Vierailija
10/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit rakastavat lapsiaan aina. Vaikka elämä mitä kauheuksia silmile heittää,

niin äidit vain nuo toivossa väkevät.....

ja ihan sukupuolesta riippumatta.

Ja please, lopettakaa nyt jo tää älytön lässytys tytöista ja pojista, että oma äitinsä heitä erilaisille korokkeille asettaisi???

Olen nähnyt hyvin läheltä kuinka äiti voi rakastaa toista lastaan enemmän kuin toista.

Vierailija
11/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia sukupuolia rakastan aivan hullun lailla ja antaisin käteni ja silmäni ja kaikkeni heidän puolestaan?

Vierailija
12/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tosin minulla ei ole yhtään tytärtä....)

Vierailija
13/20 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempia rakasta yhtä paljon, toki eri tavalla.

He nyt vaan ovat kuin yö ja päivä niin erilaisia

Vierailija
14/20 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan jokaista viidestä lapsestani erityisesti :), niin poikiani (2) kuin tyttöjäni (3)

Vierailija
15/20 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes kaikki äidit ovat haukkumassa ja syynäämässä poikansa valittua, mutta ihan sama kenet limanuljaskan tytär valitsee, se ei olekaan niin tarkkaa...

En tiedä tuttavapiiristä, oman ikäisistäni siis, ketään, joka haukkuisi ja syynäisi poikansa valittua.

Oma poikani on seurustellut kohta 2 vuotta ja olin itse hämmästynyt siitä, kuinka luontevasti tyttöystävänsä solahti perheeseen.

Vierailija
16/20 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin molemmat ovat yhtä rakkaita. Oikeasti. Huomaan kuitenkin odottavani enemmän isompana "tyttöjen hetkiä" tytön kanssa. En oikein osaa kuvitella, mitä juttelisin murrosikäisen murahtelevan minua pidemmän korston kanssa. Toivon kuitenkin, että tuosta suloisesta pojantaaperosta kasvaa iloisesti äidin(kin) kanssa jutteleva minua pidempi korsto :-)

:-) oma korstoni on jo muutaman vuoden ollut minua pidempi (on nyt 17). Tosin niin on sisarensakin. Ja kyllä minusta on ihan hullunkurista ;), että suloisesta pojantaaperostani kasvoi partaansa ajeleva, karvajalkainen ja -rintainen miehen alku :). Ja vielä yhdessä hujauksessa...

Murahtelee, tokkiinsa,aina välillä. Mutta myös juttelee iloisesti omista asioistaan - mm. silloin kun seisoo vieressä ruokaa laittelemassa.

Ihania ovat, murkutkin. Sukupuolesta riippumatta :).

Vierailija
17/20 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

murrosiässä. Poika jää enemmän "äidin pojaksi". Tai äidillä on enemmän suojeleva asenne poikaansa kuin tyttäreensä. Ehkä sama on isän ja tyttären välillä.

Tähän puolestaan perustuu se, että anopin ja miniän välillä on kahnausta. Apen ja vävyn välillä ei ole, koska miehet ovat näissä asioissa yksinkertaisempia :D

Vierailija
18/20 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla, toivoa siis on saada pusuttelevasta taaperosta vielä mukava murkku!

Minulla on ollut erittäin läheiset välit oman äitini kanssa myös murkkuiässä ja ehkä siksi toivon hartaasti, että saisin pitää yhtä hyvät välit myös rakkaaseen tyttäreeni JA yhtä rakkaaseen poikaani.

Uskon, että on oikeastaan oma valinta, haluaako luoda suhteen lapseen voimakkaasti sukupuolen kautta vai ajatteeko heitä enemmänkin lapsina sukupuolesta riippumatta. Antakaa lapsille tilaa olla omia itsejään - poikia tai tyttöjä.

t. 2

:-) oma korstoni on jo muutaman vuoden ollut minua pidempi (on nyt 17). Tosin niin on sisarensakin. Ja kyllä minusta on ihan hullunkurista ;), että suloisesta pojantaaperostani kasvoi partaansa ajeleva, karvajalkainen ja -rintainen miehen alku :). Ja vielä yhdessä hujauksessa...

Murahtelee, tokkiinsa,aina välillä. Mutta myös juttelee iloisesti omista asioistaan - mm. silloin kun seisoo vieressä ruokaa laittelemassa.

Ihania ovat, murkutkin. Sukupuolesta riippumatta :).

Vierailija
19/20 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi ensimmäistä on tyttöjä ja viimeinen eli pienin on poika, kyllä se vauveli saa paljon huomiota tässä vaiheessa..

no ei vaiskaan, kyllä kaikki saavat huomiota ja kaikkia rakastan ihan yhtä paljon, vauvat vaan saavat sitä huomiota enemmän.

Vierailija
20/20 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on lapset molempaa sukupuolta eikä perheen isä ole koskaan tehnyt mitään tytön kanssa. Vaan annas kun syntyi poika, hän saa isältä todella paljon huomiota.