Onko nykyään oksennustauteja enemmän kuin ennen?
Tämmöstä tässä mietin. Tuli mieleen, ettei omana kouluaikanani (90-luvulla) ollut nykyisen kaltaisia noroviruksia yms. Tai ei minulla eikä muillakaan perheenjäsenilläni ollut. Joskus joku kaveri oli mahataudissa, muttei kukaan puhu, että olisi oksentanut monta päivää putkeeen.
Mistä näitä tauteja oikein tulee??
Kommentit (6)
vatsataudissa, siis 12 vuoden aikana. Oma muksuni oli kaksi kertaa eskariaikana oikein rajussa vatsataudissa ja juuri kuukausi sitten koko nelihenkinen perheemme kävi läpi vatsataudin, taisi olla noro kun kaikki sairastuivat kahden vuorokauden sisällä. Myös rotavirus on vieraillut kahdesti meidän perheessä. Yksi syy on varmaan ihmisten lisääntynyt liikkuminen paikasta toiseen sekä virusten nopea muuntuminen. Aina tulee uusia kantoja joille ei ole vastustuskykyä.
miten ihmeessä joku pakkanen tähän liittyy?
ja tiedoksi niille jotka ei tiedä,että kun ulkomaalaiset tulevat asumaan suomeen,heille annetaan automaattisesti kaikki samat rokotukset mitkä suomalaisillekin on annettu.
ihmiset eivät enää kestä mitään..? En tiedä, mutta ei näitä ennen ollut.
En ihannoi liassa elämistä, mutta minä ja sisarukseni elimme lapsina kauniisti sanottuna ns. ei mitenkään steriilissä ympäristössä, konttailtiin lattioilla joilla navettakenkineen käveltiin.. ei nyt sonnassa ihan mutta kuitenkin. Minulla oli eka mahatauti, pieni sellainen, 34v, 40v. veljelläni norovirus viime talvena, siskollani ei ole ollut koskaan mitään. Eikä siis minulla ja veljellänikään muuta kuin nuo, saa nähdä, pystyvätkö tulevaisuuden pöpöt meihinkin.. Mutta usein on ollut tilanne, että kaikki muut ympäriltä, perhepiiristä, ovat käyneet rajun mahataudin läpi, paitsi me. Allergioitakaan ei ole.
miten ihmeessä joku pakkanen tähän liittyy?
ja tiedoksi niille jotka ei tiedä,että kun ulkomaalaiset tulevat asumaan suomeen,heille annetaan automaattisesti kaikki samat rokotukset mitkä suomalaisillekin on annettu.
Muistan kyllä, että ala-asteella mulla oli pari kertaa oksennustauti.
Se kyllä meni jaffalla sutjakasti ohi eikä muut perheenjäsenet tautia saaneet.
Tammikuussa 08 neljä viisi henkisestä perheestämme sairasti vatsataudin...ja tarttui tietysti myös auttamaan tulleeseen äitiini.
Helmikuussa 09 kaikki viisi käytiin taas helkutinmoinen rumba läpi...ja taas tarttui myös äitiini ja isäänikin.
Lapsilla tauti tuntui kestävän tosi monta päivää ja itseänikin vain etoi vaikka oksennukset ja ripuloinnit oli jo suoritettu päiviä sitten.
tuntuu että kaiken kaikkiaan vatsatautiviruksia on liikkeellä enemmän kuin ennen ja taudit paljon sitkeämpiä ja pitkäkestoisempia.