Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

määräaikainen, raskaus, kesälomat..?!? Neuvokaa!

Vierailija
04.03.2009 |

Eli olen määräaikaisessa työsuhteessa, heinäkuun loppuun saakka. Laskettu aika elokuun puolessa välissä, eli n. vkoa siitä kun määräaikaisuus päättyy. Olen tuolloin heinäkuun lopussa ollut töissä reippaasti yli vuoden, eli käsittääkseni täydet kesälomat kertyneet.

Miten mulle kuuluu lomarahoja tms.? Saanko ne vaikka aloittaisin kesälomani jo kesäkuun alkupuolella ja jatkaisin suoraan äitiyslomalle? Onko TES:in piirissä oleva työnantaja velvollinen maksamaan 3 kk:n palkan äitiysloman alkukuukausina (vaikka määräaikaisuuteni siis päättynyt heinäkuun lopussa)?

Neuvokaa viisaammat. Olen näissä aivan pihalla... :=/

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus aloittaa jo aiemmin.

Vierailija
2/5 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes moista oletat?

Lomarahaa tuskin saat, lomapalkan kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen määräaikaisessa työsuhteessa, heinäkuun loppuun saakka. Laskettu aika elokuun puolessa välissä, eli n. vkoa siitä kun määräaikaisuus päättyy. Olen tuolloin heinäkuun lopussa ollut töissä reippaasti yli vuoden, eli käsittääkseni täydet kesälomat kertyneet.

Kesälomia kertyy ennenkuin vuosi tulee täyteen 2/kk, jos vuosi tulee täyteen esim toukokuussa niin lomia kertyy touko-heinäkuusta 2,5/kk

Miten mulle kuuluu lomarahoja tms.?

Lomarahaa ei ole työnantajan pakko maksaa, mutta lomakorvausta on jos et pysty pitämään lomiasi lomapäivinä.

Työnantaja voi määräaikaisessa työsuhteessa maksaa lomat rahana eli lomakorvauksena, ei ole pakko antaa lomapäiviä

Saanko ne vaikka aloittaisin kesälomani jo kesäkuun alkupuolella ja jatkaisin suoraan äitiyslomalle? Onko TES:in piirissä oleva työnantaja velvollinen maksamaan 3 kk:n palkan äitiysloman alkukuukausina (vaikka määräaikaisuuteni siis päättynyt heinäkuun lopussa)?

Saat palkkaa siihen asti kun sinulla on määräaikainen työsopimus eli heinäkuun loppuun saakka.

Neuvokaa viisaammat. Olen näissä aivan pihalla... :=/

Voithan kysyä. että jos jäisit lomalle kesäkuussa, pidät lomasi, jatkat äitiyslomana.

Vierailija
4/5 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman kertymiskausi on maaliskuusta maaliskuuhun, joten olet kerryttänyt täyden kesäloman. Lomarahan maksamisesta ei ole säädetty missään, se ei siis ole työnantajalle pakollista (lomaraha on tietenkin eri asia kuin loma-ajan palkka). Toki jos työnantasi maksaa työntekijöillensä lomarahat, olet myös oikeutettu niihin - olit sitten määräaikainen tai vakituinen. Työnantaja ei myöskään ole velvollinen maksamaan 3kk:n palkkaa koskaan, ei vakituisille eikä määräaikaisille. Tämä perustuu täysin vapaaehtoisuuteen. Ja sinun tapauksessasi et tule sitä saamaan, koska sopimuksesi päättyy.

-juristi- (ei tosin työoikeuteen erikoistunut mutta kuitenkin)

Vierailija
5/5 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkiin noihin sun kysymyksiin.