Miksi veljeni vaimoineen ei halua pitää meihin yhteyttä? :(
Olemme asuneet vuoden päivät samassa kaupungissa. Tänä aikana me olemme käyneet kylässä heillä kerran (oli "pakko" kutsua lapsen ristiäisiin) ja veljeni meillä yksin kerran. Vaimo ei ole käynyt meillä koskaan.
Veli ja vaimo eivät koskaan ota meihin yhteyttä. Minä kyllä laittelen heille tekstiviestejä, kutsun kylään jne, mutta vastaus on aina ei. Lasteni syntymäpäivilläkään he eivät ole olleet koskaan. Aina on muuta menoa, vaikka kuinka kutsumme.
Minusta tämä tuntuu pahalta, koska mielelläni pitäisin sukulaisiin yhteyttä edes jonkin verran. En keksi mitään syytä, miksi he haluaisivat meitä kartella. Ihan tavallisia ihmisiä olemme. :(
Kommentit (29)
Tämä kuulostaa tutulta....
Meillä siis miehen veli pyytää kylään, synttäreille, ristiäisiin tms, mutta mieheni ei juurikaan halua mennä. Kaksi kertaa ollaan varmaankin käyty heillä kylässä ja enemmänkin mun "painostuksesta"!! Yleensä mies sanoo, että miksi me nyt synttäreille mentäs koska ei olla kummejakaan tai sitten hän vaan keksii nopeasti jotain tekemistä ko. päivälle!!!
Mies ei todellakaan ole epäsosiaalinen, mutta jostain syystä sisaruksiensa kanssa ei liiemmin halua olla tekemisissä! Ikinä en ole mitään selvää selitystä asiaan saanut, enkä juuri jaksa asiaa enään kaivellakaan!!
On ihan ok, jos lähetät joulukortin ja synttärikortin sille sisarukselle, sen puolisosta ei tarvitse välittää tuon taivaallista.
Kaikki sisarukset eivät kerta kaikkiaan vain halua olla tekemisissa toistensa kanssa, turha siinä on puolisoiden hämmentää.
Aikuinen osaa itse päättää. Ja voihan sitä myöhemmin pitää yhteyttä, jos sitten joskus taas kiinnostaa.
Itse koin äärettömän rasittaviksi oman ja sisareni puolisot, jotka järjestivät minulle ja sisarelleni kohtaamisia ja puhelinkeskusteluja. Meillä ei kerta kaikkiaan ollut mitään keskusteltavaa. Kaikki on sanottu jo 80-luvulla.
Anna toisten ihmisten olla mitä he ovat ja keskity omaan elämääsi.
sitä kun ap varasti sen action-manin ja pakotti sen barbielle puolisoksi...
Meitä siskoja on kolme ja veli vaimoineen ei käy meidän kenenkään luona tai mutta toooodella harvoin.
Olemme keskustelleet asiasta useaan otteeseen veljeni kanssa ja kyse on siitä, että hänen vaimonsa on mustis ja kokee, ettei ole meidän kanssa samalla tasolla. Tästä samaisesta keskusteltiin myös hänen vaimon kanssa ja sanoimme, että hän todellakin on samalla tasolla ja pidämme hänestä ym ym ym...Toisekseen vaimo ilmoitti veljelleni tuossa pari vuotta sitten, että hänen pitää valita siskot tai hänet....
Tätä on jatkunut jo 15 vuotta...asia ei ole muuttunut..aina sama juttu....Hän ei välitä käydä tai olla tekemisissä ja näin se asia vaan on...ei voi mitään vaikka mieli tekisi olla enemmänkin yhdessä kun meillä kaikilla on jo lapsia ym...Veli onneksi soittelee ja käy :)
Toivottavasti otat asian puheeksi ja saatte välinne kuntoon!
antaa heidän valita jonkun ajan. Siis tyyliin "Olisi kiva nähdä lähiaikoina/ensi viikolla/tässä kuussa, koska teille sopisi tulla? Tähän on jo vaikeampaa vastata kielteisesti, jos antaa heidän valita monista päivistä heille itselleen sopivia aikoja. Toivottavasti päivä sopii sitten teillekin..
Oli syy sitten mikä vaan (tai voi olla että mitään syytä ei edes ole, ajatella!), niin hiostamalla ja tenttaamalla et saa heitä kuin entistä kauemmaksi..
Mun oli lähestulkoon pakko lopettaa yksi kaverisuhde tämän takia. Jokainen yhteydenotto oli sitä että "koskas te nyt lopultakin" ja "jokohan nyt teille viimeinkin kävisi" ja "on siitä niin kauan aikaa että nyt olisi jo korkea aika". Tai loppuhuipentumana; "nyt otetaan kyllä kaikki ne kalenterit esiin".
Jokaiseen yhteydenottoon ja ehdotukseen liittyi aina se syyllisyys. Kun ette te IKINÄ, aina minä mutta ette te koskaan jne. Sitten jos meni käymään niin muisteltiin sitä että kuinkas kauan siitä nyt onkaan kun viimeksi ja kauankohan tässä nyt sitten menee seuraavaan kertaan.
Sitä ei oikeasti jaksa.
En väitä että ap olisi tämäntyyppinen hiillostaja, mutta kannattaa muistaa että se yhteydenpito perustuu aina vapaaehtoisuudelle.
ettei tee mili kyläillä. Säilyttävät ruokia lämpimässä, leikkaavat lihan ja salaatin samalla laudalla pesemättä sitä välillä, jne. Helpompi keksiä tekosyy kuin alkaa opettaa perushygieniaa. Meillä myös tuttuja joita näkee harvoin vaikka asuvat samassa kaupungissa, mutta en todellakaan ala pohtia mikseivät visiteeraa, ihan sama mulle..
Eivät oikein siedä sitä että miehellä on "yhteinen menneisyys" toisen naisen kanssa, olkoonkin että kysessä on miehen oma sisko. Kokevat siis siskon jonkinlaisena kilpailijana, eivätkä halua olla tekemisissä.
Omalla veljelläni oli tällainen tyttöystävä. Vaikka miten yritin olla ystävällinen, kuitenkaan painostamatta, tämä tyttöystävä ei vain halunnut minkäänlaista kontaktia, eikä halunnut että veljensä tapaisi minua yksinkään. Vuosia myöhemmin (suhteen jo kariuduttua) veljeni tunnusti tämän naisen olleen alusta asti sairaalloisen mustasukkainen.
Ihan rehellisesti, ihminen voi joskus myös katsoa peiliin, jos siltä jatkuvalta muille vaatimusten esittämiseltään ehtii. Tämän sanon siis ihan yleisesti, koska enhän ap:ta tunne!
Oli syy sitten mikä vaan (tai voi olla että mitään syytä ei edes ole, ajatella!), niin hiostamalla ja tenttaamalla et saa heitä kuin entistä kauemmaksi.
Koita myös tajuta, että heillä voi olla aika kiireistäkin se arki, ja koita myös tajuta se, että jotkut todella nauttivat siitä, että vapaa-aikaa vietetään paljon aivan niiden kaikkein läheisimpien kanssa. Tai sitten ei vaan sun kanssa synkkaa tarpeeksi hyvin.
Eivät aikuiset sisarukset välttämättä todellakaan ole läheisiä, eikä siitä tarvitse mitään draamaa yrittää rakentaa.