Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ideoita: miten/mitä järjestää 5 vuotiaan synttärit unohtumattomasti vain perheen kesken

Vierailija
03.03.2009 |

budjetti 200-300e

perheseen kuuluu isä, äiti, isosisko 6 vuotta ja 5 vuotias synttärisankari

Kummatkin tytöt harrastavat luistelua, mutta synttäreiden ei tarvitse liittyä luisteluun mitenkään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johkin kivaan paikkaan kaikki yhdessä esim. kylpylään? laivalle?

Vierailija
2/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuon ikäisillä unohtumattomat synttärit tarkoittaa nimenomaan kaverisynttäreitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos budjetti on noin reipas, niin järkkäisin jonkun tytöille kivan "puuhapäivän". Esim päivä kylpylässä, Särkänniemessä, Lintsillä, jotain uutta kokeilemassa, lasten konsertissa, teatterissa, vesipuistossa, Puuhamaassa...

Sen lisäksi ravintolaan syömään ja esim Hesassa menisin fazerin Kluuvikadun kahvilaan kunnon jätskiannoksille.

Vierailija
4/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuon ikäisillä unohtumattomat synttärit tarkoittaa nimenomaan kaverisynttäreitä...

Minulla oli lähes joka synttäreillä 20+ vierasta (siis kun olin 3v-12v). Muutama synttäri vietettiin kuitenkin muuten ja pienemmällä porukalla. En kyllä muista enää 20v+ ikäisenä lähes mitään noista isoista kotisynttäreistä - sen sijaan mielessä on kirkkaana nämä pari erikoissynttäriä jotka vietettiin matkoilla. :)

Vierailija
5/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tyttäreni haluaa kaverisynttärit ja mä en pysty niitä järjestämään sillä

A) meidä asunto on liian pieni ja eikä sovellu synttäreiden pitämiseen

B) meillä ei ole juurikaan perhetuttuja joita voisi pyytää. kaikki tuttavat on "hyvää päivää-tuttuja"

C) minulla ei ole itselläni edes intressejä järjestää kaveri synttäreitä.

Vierailija
6/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla järkkää kaverisynttärit jo jossain kodin ulkopuolellakin. Onko tyttö hoidossa? Esim niitä kavereita voi kutsua ja jos koti on pieni, ei kavereita tarvitse montaa pyytää.

Vierailija
7/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö lapsella ole omia kavereita?

Sinuna minä järkkäisin synttärit vaikka HopLoppiin tai vastaavaan hauskaan paikkaan ja kutsuisin paikalle kaikki lapsen kaverit.

Ja miten niin "ei ole intressejä", lapsen toiveko on aivan tyhjänpäiväinen asia sinusta?

Vierailija
8/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö nimenomaan haluaa kaverisynttärit niin sitten kaikki muu on kyllä pettymystä kuin kaverisynttärit.

Eikö tyttö käy edes missään kerhossa tms. jos ei ole pk:ssa? Kutsutte sitten koko kerho-/pk-ryhmän hoploppiin tai muualle. Johan tuolla rahalla järjestää lapselle ja vaikka 9 vieraalle hienot juhlat.

Vierailija
9/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt ihan varmasti järjestämään kaverisynttärit.

A) meidä asunto on liian pieni ja eikä sovellu synttäreiden pitämiseen

Jos asunto on OIKEASTI liian pieni, eikä sinne mahdu esim. 4 lapsivierasta, niin järjestä synttärit muualla. Tosi monessa paikassa voi järjestää, esim. tässä pikkukaupungissa Hesen, Mäkkärin, Rosson, Raxin jne. lisäksi keilahallissa, kylpylässä, nuorisotilassa, 4H-kerhotilassa, keilahallissa... Eikä nuo maksa edes hurjasti, jo 50€:lla voi saada synttäripaketin, mikä sisältää tarjoilun, ohjelmaa ja tilan.

B) meillä ei ole juurikaan perhetuttuja joita voisi pyytää.

Eikö lapsi ole päiväkodissa? Päiväkotikaverit on yleensä niitä, joita pyydetään.

C) minulla ei ole itselläni edes intressejä järjestää kaveri synttäreitä.

Niinpä, tokihan äidin intressit on tärkeimmät, ei synttärisankarin eli lapsen, joka on juhlia toivonut :(

Vierailija
10/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. esed ihan pienet, jos on tytolle tarkeat.

Meidankin tytto taytti just 5v ja kylla ne kaverisynttarit oli ne odotetuimmat. Kavereita tuli meille 5 ja syotiin lettuja ja jaateloa ja leikittiin pari tuntia. Ei mitaan ihmekummallista, mutta hauskaa oli sankarilla ja muillakin.

Jos olisin ap jarkkaisin tosiaan pienet kaverisynttarit jossain McDonaldsissa tms. Jos lapsi kaverisynttarit haluaa, niin lienee niita kavereitakin joita han haluaisi kutsua :-).. tahan tuskin kamalasti rahaa uppoaa.

Jos budjetti on 200-300 euroa trahaa jaa reippaasti myos oman perheen juhlintaan.

Vierailija
11/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi tuon ikäiselle pakosti järjestää kaverisynttärit, minulle pidettiin ensimmäiset kaverisynttärit ehkä toisella luokalla mutta koulussa olin joka tapauksessa. Maalla niitä samanikäisiä kavereita ei pahemmin ollut naapurustossa tarjolla ja en ole tästä mitään traumoja saanut eikä minusta ole tullut edes epäsosiaalinen :)

Vierailija
12/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti olen pitänyt lapselleni kaverisynttärit 4-11-vuotiaana. Sen jälkeen hän ei enää halunnut.

Vierailija
13/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset kavereille, joita oli 4, naapurien lapsia ja vielä pinelle sukulais porukalle, ja rahaa meni 50e.. ja poika oli erittäin tyytyväinen 5v synttäreihinsä..

ai nii vielä päiväkodissa vietti yhdet synttärit..

nyt on kyllä ap:lla vaan tekosyitä...tolla 300e me oltais menty laivalle juhlii unohtumattomia synttäreitä..mutta ikävä kyllä tos on meiän kuukauden ruokarahat...

miksi pitää tehdä asioista vaikeampia kuin ne oikeasti ovat?

Vierailija
14/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi tuon ikäiselle pakosti järjestää kaverisynttärit, minulle pidettiin ensimmäiset kaverisynttärit ehkä toisella luokalla mutta koulussa olin joka tapauksessa. Maalla niitä samanikäisiä kavereita ei pahemmin ollut naapurustossa tarjolla ja en ole tästä mitään traumoja saanut eikä minusta ole tullut edes epäsosiaalinen :)

En usko etta tallekaan lapselle jaa mitaan traumoja asiasta...jos niita kaverisynttareita ei siis jarjesteta. Pakkohan ei missaan tapauksessa ole.

Tulipa vaan mieleen kun oma tytto just taytti 5v ja ne kaverisynttarit oli tosi tarkeet.

Vierailija
15/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en halunnut järjestää kaverisynttäreitä, vaikka meidän 5-vuotias olisi halunnut. Pidettiin perinteiset sukulaisjuhlat (serkuja paljon, osa samaa ikää), ja tyttö oli oikein tyytyväinen kemuihin.

Nykypäivänä liikaa yritetään miellyttää lapsia ja kaikkea pitäisi heille tarjota. Mä en muista itselläni kuin yhdet kaverisynttärit ja nekin oli 12 vuotiaana (oli niitä aikaisemminkin, mutta niistä ei muistikuvaa). Itse koen, että tärkeintä on kun oma perhe muistaa, ja useinkaan sen ei tarvitse kovin kummallista satsausta.

Joten ap, jos et halua kutsua ketään, niin viettäkää perheen kesken mukava päivä ja käykää vaikka jäätelöllä tai herkutelkaa kotona

Se miksi en halua lapselleni kaverisynttäreitä on, että osa lapsista minun hermoilleni liian villejä (kiva nähdä ulkona, mutta ei sisällä omassa kodissa), pieni asunto ja koiramme ei kestä kovaa meteliä, järkätään kuitenkin sukulaisille synttärit (noin 30 henkeä) ja en halua järkätä enää toisia synttäreitä. Tekosyitä ehkä, mutta näin meidän perheessä. Sitten kun on kouluikäinen niin voi viettää kaverisynttäritkin, jos niin haluaa.

Vierailija
16/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kuuden lapsen juhlat maksavat n. 100€.

Lapsesi on varmaan hoidossa, joten hänellä on siellä varmaan edes yksi kaveri. Mitäs jos hän saisi kutsua 1-3 kaveria ja veisit lapset elokuviin? 5-vuotiashan on sen ikäinen ettei varmaan ole montaa kertaa käynyt elokuvissa, joten se on hieno kokemus. Ja sen jälkeen vaikka mäkkäriin.

Jos nyt kuitenkin haluatte juhlia vain perheen kesken niin suosittelen kylpylää tai risteilyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän