Mitä maksaa Havrix? Ja muita kysymyksiä..Äkkilähtö Thaimaahan kahden viikon päästä..
Mietin että otetaanko tuo vai ei. Lapsillahan A-hepatiitti menee helposti ohitse, aikuiset hieman huolestuttaa. Itse olen kyllä lasten kanssa kotona.
Ja paljon on tullut reissattua, että sinänsä tuon a-hepatiitin olen voinut jo sairastaakin huomaamatta. Testaavatko muuten mahdollisen immuniteetin virukselle th:lla jos pyytää?
Twinrixiin ei aika riitä, Havrixiin juuri ja juuri. No emme me muutenkaan b-hepatiittirokotetta varmaan otettaisi, pienen pieni riskihän se on saada tavallisen perhelomailijan.
Kiitos.
Kommentit (37)
On perheenisukki tainnut astua ihan muita ku huumeneuloja. Tönkkö selitys vaan jälkeenpäin keksitty. Thaimaassa näitä maksullisia naisia pörrää ihan joka kadun kulmassa ja niistä suurella osalla on HIV.
Luin juuri asiasta virallisesta lähteestä ja siinä mainittiin, että Suomessa sairastavista kukaan ei ole saanut hiv-tartuntaa astumalla huumeruiskuun. Kun menen kotiin niin yritän etsiä lähteen. Ei ole pitkä aika kun sen luin.
Ja tämä on ihan totta!
On perheenisukki tainnut astua ihan muita ku huumeneuloja. Tönkkö selitys vaan jälkeenpäin keksitty. Thaimaassa näitä maksullisia naisia pörrää ihan joka kadun kulmassa ja niistä suurella osalla on HIV.
Ei ne sponssatut sivustot ole raamattuja mitä totella..
näinkin selittää. Aika noloa on tulla pää kainalossa Suomesta hoitoa hakemaan kun ennen matkaa kuitenkin voi hoitaa asiansa kuntoon.
Kannattaa kerralla ottaa kunnon suoja
niin se on tulevaisuudessa poissa päiväjärjestyksestä.
No ei ole tarkoitus tulevaisuudessakaan alkaa piikittämään herskaa tai harrastamaan irtoseksiä.
Ehkä te tulevaisuudessa reissaatte enemmän? Ehkä muutatte ulkomaille?
No luepa tämä! Maailmassa ei ole raportoitu YHTÄÄN hiv-tartuntaa, joka olisi tullut maastossa (eli esim. rannalla olleesta neulasta).
"Maastossa oleista neuloista ja ruiskuista ei ole maailmalla raportoitu yhtään hiv-tartuntaa. "
http://www.aidstukikeskus.fi/sivut/index.php?option=com_xfaq&task=answe…
Ei siinä tarvitse mitään selityksiä keksiä kun vaimo ja lapset näkevät vierestä
Ja tämä on ihan totta!
No luepa tämä! Maailmassa ei ole raportoitu YHTÄÄN hiv-tartuntaa, joka olisi tullut maastossa (eli esim. rannalla olleesta neulasta).
"Maastossa oleista neuloista ja ruiskuista ei ole maailmalla raportoitu yhtään hiv-tartuntaa. "
http://www.aidstukikeskus.fi/sivut/index.php?option=com_xfaq&task=answe…
Ei siinä tarvitse mitään selityksiä keksiä kun vaimo ja lapset näkevät vierestä
Ja tämä on ihan totta!
että Aids-tukikeskus ei asiasta tietäisi ja on sentään alan asiantuntija....
Kumpaakohan uskoisi, Aids-tukikeskusta tai av-mammaa...
Teho on hyvä vaikka rokote otettaisiin vasta lähtöpäivänä eli sen ehtii kyllä ottaa. Tehoste kannattaa ottaa, tällöin saa käytännössä elinikäisen suojan. Se 20v teho on tällä hetkellä sanottu siksi että rokotetta ei ole ollut olemassa kauempaa ja sen vuoksi ei voida vielä varmasti luvata tehoa pidemmälle.
Minäkään en ole ottanut meillä kenellekään twinrixiä koska pidän sitä turhana normaalille turistille. Itse olen sairaanhoitaja ja työskennellyt ulkomaillakin(ensiavussa vielä) eikä sittenkään ole ikinä b-hepatiittirokotetta pidetty tarpeellisena, siis edes työaltistuksen vuoksi.
Malaria-kuuria kannattaa harkita lähinnä jos aiotte yön yli tehtävälle Kwai-joen retkelle, se on malaria-aluetta. Itse en tosin sitä viimeksi ottanut (koska olin raskaana) vaikka retkeilimme viidakossa, ei tullut malariaa. Ei miehenikään tosin sitä kuuria ottanut (vaikka ei siis ollutkaan raskaana:).
ole kukaan saanut verensiirrossa HIV:iä, kun eihän meillä Suomessa vaan muualla vaan...
Sinne tehdään paljon turistiretkiä, juuri noit yön yli retkiä ja ei tarvitse saati kannata alkaa sen takia syömään malariakuuria (rahaa menee ja sivuvaikutukset) ja tosiaan sitä kuuria kun ei tarvitse. Suomalaisetkin matkanjärjestäjät vievät tuhansia suomalaisia vuosittain Kwai-joelle ja ilman kuuria.
.Aids-tukikeskushan väittää myös ettei Suomessa
ole kukaan saanut verensiirrossa HIV:iä, kun eihän meillä Suomessa vaan muualla vaan...
.
Veren välityksellä hi-virus voi tarttua ihmisestä toiseen joko suonensisäisten huumeiden käytön välityksellä tai veren- tai elintensiirtojen yhteydessä. Yhteisten neulojen ja ruiskujen käyttö sisältää hiv-tartuntariskin. Koska kaikki verituotteet testataan, verensiirrosta ei ole Suomessa saatu hiv-tartuntaa vuoden 1985 jälkeen.
http://www.aidstukikeskus.fi/sivut/index.php?option=com_content&task=vi…
ei ole väittänyt, ETTEI kukaan olisi saanut verensiirrosta hiviä Suomessa! Lue vaikka sitä kyselypalstaa niin monessa vastauksessa on, että Suomessa ei kukaan ole saanut hiviä verensiirrosta VUODEN 1985 jälkeen, siis 1985 ollut viimeisin verensiirtotartunta Suomessa tehdyssä verensiirrossa. Suomessa on toki ihmisiä, jotka ovat saaneet verensiirrosta hivin tuon jälkeenkin, mutta silloin verensiirto on tehty ulkomailla.
[
Minäkään en ole ottanut meillä kenellekään twinrixiä koska pidän sitä turhana normaalille turistille. Itse olen sairaanhoitaja ja työskennellyt ulkomaillakin(ensiavussa vielä) eikä sittenkään ole ikinä b-hepatiittirokotetta pidetty tarpeellisena, siis edes työaltistuksen vuoksi.
Ei tämä ole hyvä ihminen mikään turha tai tarpeeton asia, oman terveyden maksimaalinen suojaaminen on ainoastaan järkevää silloin kun sen pystyy kohtuu kustannuksilla tekemään. Kyllä sinun pitäisi se terveydenhoidon ammattilaisena ymmärtää. Et voi koskaan tietää milloin joudut sellaiseen onnettomuuteen että olet viikon tajuttomana sairaalassa jossain periferiassa ja sinulle on tehty sinä aikana verensiirto saastuneella verellä. Pari sataa euroa on siinä vaiheessa pikkuraha jos sillä vielä voisi jotain tehdä, mutta kun ei enää voi, joten toimi siis etukäteen. Ja ei kun kaikille huolettomia lomaviikkoja.
lähes aina itsestään eikä kroonistu. Lapsilla kroonistumisen riski on paljon suurempi, samoin kuin siitä seuraavat kirroosin ja syövän riskit.
Lisäksi nämä hepatiittirokotteet aiheuttavat mm. MS-tautia, joka ei sekään ole ihan pikkujuttu jos omalle kohdalle sattuu.
tunnen monia terveysalan ihmisiä jotka pitävät b-hepatiittiin sairastumista jollain lomamatkalla epätodennäköisenä.