Mitä maksaa Havrix? Ja muita kysymyksiä..Äkkilähtö Thaimaahan kahden viikon päästä..
Mietin että otetaanko tuo vai ei. Lapsillahan A-hepatiitti menee helposti ohitse, aikuiset hieman huolestuttaa. Itse olen kyllä lasten kanssa kotona.
Ja paljon on tullut reissattua, että sinänsä tuon a-hepatiitin olen voinut jo sairastaakin huomaamatta. Testaavatko muuten mahdollisen immuniteetin virukselle th:lla jos pyytää?
Twinrixiin ei aika riitä, Havrixiin juuri ja juuri. No emme me muutenkaan b-hepatiittirokotetta varmaan otettaisi, pienen pieni riskihän se on saada tavallisen perhelomailijan.
Kiitos.
Kommentit (37)
Ja Havrix antaisi suojan noin kahdessa viikossa.
Emme oikein usko tuohon b-hepatiitin uhkaan, lähinnähän se on sukupuoliteitse tarttuva ja suonensisäisiä käyttävien tauti. Onhan sitä tietty mahdollisuus joutua siihen onnettomuuteen ja saada saastunutta verta, mutta pieni riskihän se on. Huumeita ja irtoseksiä nyt näin perheellisenä ei tule harrastettua. Ja jos siihen onnettomuuteen joutuu, voihan sitä ottaa sen nopeutetun b-hepatiittirokotteen sitten. Itämisaika on kuitenkin yleensä pidempi kuin rokotteen voimaantulo.
Havrixin hinta kiinnostaisi kuitenkin. Sekä voiko th pistäessään jakaa aikuisten annoksen puoleen, rokotteen ottamassa kaksi aikuista ja kaksi lasta? Vai myydäänkö aina erikseen tuo puolikas lasten annos??
Kiitos,
Ap
Eikös se ole c-hepatiitti, joka on narkkien ja seksituristien tauti?
Ota Twinrix vaan suosiolla. Maksaa 3 x 50 euroa. Eka nyt, toka reissun jälkeen ja kolmas rokote 6 kk - 1 v päästä. Lasten rokotteet on halvempia (noin 30 euroa per laaki).
Havrix maksaa 2 x 50 euroa mutta ei anna yhtä hyvää suojaa.
Oliko se nyt niin että ensimmäisellä rokotteellakin saa jo vuosien suojan? Ja halutessaan pidemmän suojan otetaan tehoste?
Miljoona sivustoa miltä asiaa lueskellut, tuntuu tiedot vaihtelevan. No Havrix vissiin sen verran tuore rokote että ajat ei ihan selvillä vielä.
Kiitos vastanneille :)
Ap
Ei millään pahalla. Mutta b-hepa tarttuu ainoastaan veri- tai limakalvokosketuksella. A-hepatiitti on huonon hygienian kautta saastuneen juomaveden tai ruoan välityksellä, sekä ihmisestä toiseen tarttuva virus.
Mutta onhan tuon b-hepankin saaminen teoriassa mahdollista esim. potilaan joutuessa verensiirtoon..
Thaimaassa mikään ihan kaukainen riski. Suomalaisia on liikenneonnettomuuksissa Thaimaassa jatkuvasti. Oma isäni kuoli yhdessä.
Tässä linkki yliopiston apteekin hintoihin:
http://www.yliopistonapteekki.fi/searchProductInfo.do?searchResultByPro…
Josko tuo toimii. Hinnat oli aikuiselta noin 50€ ja lasten puolikas annos jotain vähän yli 30€.
Emme tuota b-hepatiittirokotetta aio ottaa. Jos joku verensiirto nyt tulee, tai astuu huumeneulaan, niin sitten mentävä ottamaan rokote ja toivottava lähinnä ettei saa jotain hiviä. Voi olla tuo b-hepa siinä vaiheessa se pienin vahinko mikä voi tulla.
A-hepatiittiähän suosittelee ktl, b-hepasta sanotaan että riskien mukaan. Siis Thaimaahan matkaavat. Eli lähinnä huorissa käyvät ja narkit, mielestäni tuon tarvitsevat. Toki monet tahtovat elää varman päälle. Meillä painaa nyt lähinnä se että emme kerkiä saamaan tarvittavaa tehoa kummallekaan rokotteelle jos otamme Twinrixin. Ja tuo Havrix muutenkin tuntuu enemmän tarpeelliselta.
Kiitos. Ap
niin se on tulevaisuudessa poissa päiväjärjestyksestä.
Kannattaa kerralla ottaa kunnon suoja
niin se on tulevaisuudessa poissa päiväjärjestyksestä.
No ei ole tarkoitus tulevaisuudessakaan alkaa piikittämään herskaa tai harrastamaan irtoseksiä.
ja kiittävät varmasti äitään ainakin mielessään kun välttyvät b-hepalta herskahuora-aikanaan.
3 rokotusta jokainen yli 50€/kpl. Otettiin miehelle ja lapselle kun mulla on jo Havrix. Hirveä hinta, mutta toisaalta a-hepatiitin itse sairastaneena en ota riskiä että saadaan joku ikävämpi tauti!
Muistakaa malarialääkitys myös!
jos jollain tietoa onko nuo havrixit ja twinrixit halvempia Thaimaassa??
mitään malarialääkitystä. Ellei sitten aio viidakoissa viipyä pitempään. Normi lomakohteisiin ei tarvii muuta ku hepatiittirokotuksen.
päädyimme ottamaan kaikille Twinrixin. Onpa lapsetkin suojattu ainakin parikis kymmeneksi vuodeksi ja sen jälkeen saavat itse päättää tarpeesta :) Vaikkakin käytännössä tuo suoja on elinikäinen, valmistajalla vain ei ole niin pitkältä ajalta tutkimustuloksia, joten lupaavat sen mitä pystyvät todistamaan.
mitään malarialääkitystä. Ellei sitten aio viidakoissa viipyä pitempään. Normi lomakohteisiin ei tarvii muuta ku hepatiittirokotuksen.
Vilkaise rokote.fi, niin sieltä saat tietää mitä rokotteita mihinkin maahan tarvitaan.
Muistaakseni joskus aikoja sitten oli juttua rokotteista ja keskiverto perheeltä Thaimaan rokotuksiin saa uppoamaan 600 €, jos siis ei ole aikaisemmin ketään perheestä rokotuksia saanut.
3 rokotusta jokainen yli 50€/kpl. Otettiin miehelle ja lapselle kun mulla on jo Havrix. Hirveä hinta, mutta toisaalta a-hepatiitin itse sairastaneena en ota riskiä että saadaan joku ikävämpi tauti!
Muistakaa malarialääkitys myös!
Sinulla on Havrix otettuna, mutta olet kuitenkin sairastanut a-hepatiitin??
What da fu*k?
Ja ei todellakaan tarvitse mitään malariakuuria, ellei vietä pidempiä aikoja viidakossa. Ja noissa yleensä on sivuvaikutukset sen verran rankkoja että itse jättäisin välistä ne muutenkin. Tarkkailee oireita, ja malarian mahdollisesti saatuaan siihen saa myös lääkityksen.
Ei ne sponssatut sivustot ole raamattuja mitä totella..
uimarannalla huumeneulaan ja saanut ties minkä sairauden. Kannattaa olla varuillaan siellä, näitä juttuja ei tietenkään mainosteta samalla tavalla kuin aurinkoa yms. Eräs suomalainenkin perheenisä sai HIV:in huumeneulasta suositulla turistirannalla, sinänsä onni onnettomuudessa että oli edes isä eikä perheen pieni lapsi joka ihan vieressä käveli...
EI ole saanut huumeruiskusta tartuntaa niin, että olisi esim. astunut ruiskun päälle. Tämä on luotettavasta lähteestä.
uimarannalla huumeneulaan ja saanut ties minkä sairauden. Kannattaa olla varuillaan siellä, näitä juttuja ei tietenkään mainosteta samalla tavalla kuin aurinkoa yms. Eräs suomalainenkin perheenisä sai HIV:in huumeneulasta suositulla turistirannalla, sinänsä onni onnettomuudessa että oli edes isä eikä perheen pieni lapsi joka ihan vieressä käveli...
ei ole mikään kiveen kirjoitettu. Jo ensimmäinen rokote antaa 80 prosentin suojan ja on heti voimassa, mutta se maksaa ihan älyttömästi. Muistaakseni jotain 50 tao 60 euroa per rokote. Mutta siinähän on myös B-hepatiitti, joka on se paljon vakavampi tauti, ja voi tulla esim. onnettomuuden yhteydessä jos joutuu sairaalahoitoon.