Kolmosten viikko 10
Kommentit (53)
Täällä on tullut lueskeltua palstaa päivittäin. Onnen siis vielä kerran Pikkupippuri ja Emu! Miten sitä onkin niin aidosti iloinen teidän puolestanne:)
Angelina: Varovainen onnittelu sinullekin! Hyvä et olet aikaisin liikkeellä, jos työsi on sen sorttinen, että siitä voi olla haittaa vauvalle. Kerrohan ja kirjoittelehan, miten tilanne etenee.
Misu: Tosiaan antakaa palaa vaan! Itse aikanaan aloitin uudessa työpaikassa elokuussa-04 ja toukokuussa-05 olin jo pienen pojan äiti. Työnantajalle oli siis hyvin pian aloittamisen jälkeen tällaisia "ilouutisia". Ja ainakin oman työnantajan puolesta (kunta), voin sanoa et siellä ei meikäläistä ja meidän perheen parasta mietitä pätkääkään, joten olen kyllä hyvillä mielin tehnyt päätöksiä omanapaisesti. Alakoulun opena kyllä oppilaita on tullut mietittyä... Tällä hetkellä töihin antaa voimia jossain kirjoituksessa mainittu into, et täällä ei ehkä tarvi olla tällä erää kovin kauaa! On nimittäin meneillään aikamoiset henkilöstösopat, huh huh.
ON: Nyt meneillään ehkä kierron puoliväli ja kummasti on kammariin tuonut puhtia tämä vauvakuume! Mies meillä on aina haaveillut suuremmasta perheestä kuin minä. Sillä alun alkaen mielessä 4-5 lasta, itsellä ajatus kahdesta. Nyt kyllä molemmat ollaan innoissaan mahdollisesta kolomosesta ja miehenkin puheisiin se nousee päivittäin. Aikas kutkuttavaa!
Keväistä puhtia kaikille, kun kerran ollaan jo maaliskuuhun päästy!
-HH
Heh, mä en oikein taas tiedä missä ryhmässä olisin, mutta jos tuon ultran jälkeen siirtyis odottajiin. Ja siihen on nää mun omat piinaviikot aikaa.
Kukas se sano ihanasti, että tämä on plussaterapiaa.
Päivän paras hetki eli aamukahvi yksinäni ei tällä hetkellä ole juhlaa, joudun varmaan kohta pitämään tauon.
Angelinako: luulisin että kun vuosit reilusti niin kaikki olis tullut silloin pois. Eli varovaiset onnittelut!!
Mä vuosin ekassa kmssa 6+ tosi paljon ja kuukautiset alkoivat viikon päästä vuodon loppumisesta. Tulin sitten raskaaksi heti seuraavasta kierrosta ja sen tulos on tällä hetkellä eskarissa :)
Ny tämä toinen km tai tm (niinkuin itse epäilen) alkoi vuotamaan 6+ viikolla ja vuoto ei koskaan yltynytkään, ei kivun kipua, ei hyytymiä vain pieni vihlaisu viimeisenä vuotopäivänä (yht 5 pv) ja sellainen pieni kuiva klöntti tuli ulos (anteeksi herkkämieliset!) Että oli kyllä merkillinen tapaus.
Tilanne siis nyt se, että kerran sitä ässää sitten oli (ei oikein huvittanut ennen sitä) ilmeisesti ovisaikana ja kuukautisia ei siis tullut ollenkaan väliin. No yritän ajatella taas posiitivisemmin, että eihän se olis ees kiinnittynyt jos siellä olis kohdussa olis ollut vielä huono tilanne.
Mannaryyni: kiitos onnitteluista! Sullahan on jo mukavasti viikkoja kasassa. On varmaan mukava päästä kohta katsomaan pieniä jalkoja ja käsiä ultraan!
Käyn välillä kans katsomassa miten syyskuisilla menee.
Vitsi kun en koskaan muista nikkejä ja kirjoituksia siinä vaiheessa kun rupee tätä vastausta rustaamaan...
Meillä on kyllä talossa huoneita, kaikille kolmelle olis sitten omat huoneet ja myös meillä oma työhuone. Sitä mappia ja paperia sitten meillä riittääkin (yrittäjiä) niin ne ei oikein mihinkään pieneen tilaan mahdu.
Mulla on ikuinen autokuume, miehellä ei. Haluaisin auton, jossa olis tilavat takatilat ja penkit ja onhan meillä nyt sellainen. Mutta tämä ei ole mikään tykki liikenteessä, ohituksia en paljon harrasta ;) Kumpa ne kehittäis kohtuuhintaisen ja kokoisen maasturin, jossa olis tilaa takana...
Pitäiskö laittaa muuten joku adressi vauvalehden toimitukseen, että muuttaisivat taas näitä sivustoja?? Mua sitten voi ottaa päähän, kun nää on teknisesti tosi huonot sivustot. Katsoo nyt vaikka kaksplussan sivuja...siellä en ole kirjoitellut, kun aikoinani n.7 v sitten eksyin näille sivuille ja olen siis tänne kiintynyt.
pp
Harmittaa kun menin laskemaan nuo kiertopäivät, sillä nyt sitä tarkkailee kroppaansa kuin haukka. Edes työhön ei voi uppoutua kun olen vapaalla. Mulla on rinnat oikein kipeät, mahallaan nukkumisesta ei tullut mitään viime yönä. Rintsikoita ei voinut laittaa, kun pelkkä kankaan kosketus aristaa. Tälläinen ei ole kuulunut aiemmin mulla menkkaoireisiin. Vielä viikonloppuun olisi odotettava testaamisen kanssa. On kai turha testaila aiemmin? Varsinaista piinaa...
Lotta 27/30-32
Täällä on tullut sekä plussia että tätejä, onnittelut ja pahoittelut! Mun täti pitäisi ilmestyä huomenna tai perjantaina ja ajattelin ensi viikolla aloittaa vielä yhden nappikuurin, mut sen jälkeen jätän pillerit :).
Meidän taloon mahtuu kyllä kolmas, ja vaikka neljäskin :). Meillä on yhden huoneen remontti kesken ("romuhuone") jonka voi laittaa kuntoon jos tarve vaatii. Mutta tällä hetkellä siis tilaa jo kolmelle. Meidän auto on kans farmari, mutta aika kapea malli joten en ole varma miten sinne takapenkille mahtuu kolme tuolia :/. Tytöllä nyt Britaxin melko iso istuin ja pojalla turvavyöistuin. Vielä pitäisi mahtua turvakaukalo ja tiukkaa tekisi. Autoa voisimme tietysti vaihtaa, mutta taloudellinen tilanne ei salli tällä hetkellä. Toivottavasti tilanne muuttuu ennen kolmannen tuloa niin voisi sitten vaihtaa tilavampaan autoon. Farmari/maasturi pitää kuitenkin olla, koska meillä on kaksi koiraa jotka ovat monesti mukana, ja tietysti vaunut. Haaveessa olisi tilava maasturi, mutta ovat niin hintavia...
Misu78, kp 28/30
Tosi huono juttu, kun ei omaa viestiä kirjoittaessa näe enää muitten viestejä. Pitäis kirjoittaa ensin muistiin, kaikki jutut mitä aikoi sanoa ja kelle. Uudistus ois hyvä.
Anilja
yk1, kp 29/26
Siis tän piinailun kanssa:(.
Asunto ja auto: Meillä omakotitalo, 3mh. Ei siis ihan heti menis lapsluvun kasvamisen takia vaihtoon, koska mielestäni sisarukset voivat tarpeen tullen jakaa huoneen. Käytössä oleva automme ois liian ahdas, mut toivotaan, et jos/kun kolmonen tulee, niin tila-automme olisi siihen mennessä kunnostettu ja takas ajokunnossa!
Emu76: Paljon onnea plussasta:)!
Mannaryyni: Mukava kuulla sinustakin! Johan noita viikkoja olikin kertynyt. Noin, se aika tuntuu menevän nopeeta, mut täs piinaillessa niin kovin hitaasti!
angelinako: Varovaiset onnittelut plussasta!
L0tta: Tsemppiä piinailuun! Oireesi kuulostaa aika lupaavilta.
ON: Ei siis mitään oireita, mut ei mulla kyllä aiemmistakaan raskauksista näin aikasin oo mitään oireita ollut. Alkaa vaan tympiin, ku päässä pyörii tasan yks asia eli vauva!! Ois niin paljo helpompaa, ku ei koko ajan miettis ja laskis ja kuulostelis kroppaansa jne. Mul viime to alko ne vähemmän kivat PMS oireet ja sen takia luulinkin, et päiviä ois enemmän. Nyt sit olinkin vähän yllälttynyt, ku hokasin, missä päivässä mennään. Kumman aikasin alkanut PMS ja mahakipuilut, sekä menkkamainen olo. Viikonloppuna jo kovasti tuntu siltä, et just alkaa menkat. Ei kait tässä auta muuta, ku yrittää vaan mennä päivä kerrallaan eteenpäin ja keksiä vaik väkisisn jotain muutakin aateltavaa välillä!
Hienoa on kuitenkin se, et plussia on tullut:)!
Senny kp24/23-27
Tääl sitä kans menkkoja ootellaan alkavaksi...jossain vaihees vissiin laskenu väärin mut tänään on siis 30/30 ja taitaa olla pidempi kierto koska vielä ei oo suuremmin havaittavissa sitä, paria päivää ennen menkkoja alkavaa kireilyä ja ärsyyntyneisyyttä yms.oireita.
Ei ole kyllä raskausoireitakaan!Mulla kuitenkin ollu kahen ensimmäisen kans voimakkaitaki oireita jo ennen plussa-testin tekemistä.Väsymys ois ainoa oire mutta siihenkin on monta muuta selitystä.Teinhän sentään viimeviikon 11h työpäivää 6-17 ja viikonloppuna juhlittiin siskon häitä.No,eiköhän se täti kurvaa meillekin viimeistään viikonloppuna pilaamaan kaiken.Pessimisti on pessimisti.
äiti maalta 30/30
Angelinakolle onnittelut plussasta. Viimekierron keskenmenolaiset taitaa plussailla urakalla, hyvä niin.
Itsellä tosi ristiriitainen olo. Tulis nyt se täti jos on tullakseen, ja tiistaisesta negasta päätellen tulee. Mulla on kierto aina ollut ihan säännöllinen hormonikierukasta huolimatta. Hormonikierukan poiston jälkeen tuli menkat kp 24 ja vuoto kesti 10 päivää. Eka oli 4 päivää tuhrua ja niagarat 5-10 päivät. Ovulaatio tuntemukset oli kaksi viikkoa sitten eli nyt pitäis tädin tulla. No jos eo tule pe teen uuden liuskatestin (netistä tilattuja).
Meillä on juuri alkuvuodesta vaihdettu toinen auto tilavampaan malliin, johon hyvin 5-henkisenä mahdumme. Talossa on neljä makkaria, mutta yksi on tosi pieni huone, joka on nyt työhuoneena. Silti ihan hyvin tulemme mahtumaan jos kolmonen tulee.
kolmosmuru yk 1, kp 33 tai 27 / 28? (en siis tarkkaan tiedä kierron pituutta)
sorry tämä omanapaisuus. Ajattelin kertoa gynekäynnistäni. Lyhykäisyydessään. Teki sisätutkimuksen ja totesi kohdun hieman jo suurentuneen. Ottivat hcg:n pissasta ja se oli plussa sielläkin, mutta ottivat vielä verestä ja tulos pitäis tulla huomenna. Sitten pitäisi mennä vielä perjantaiaamuna otattamaan toinen hcg-arvo, jotta nähdään, että se nousee.
Itsellä on tosi ihmeen ristiriitaiset tunteet. Siis onnellisia ollaan tästä todellakin, mutta se lauantain täti sai mut ihan nyt sekaisin, enkä oikein uskalla olla vielä virallisesti raskaan ennen noita veren hcg arvoja. Täällä missä asumme on tapana tehdä raskaudenseurannan ensimmäisellä käynnillä ultra, jossa katsotaan, että onko siellä oikeassa paikassa jotain ja lyökö sydän ja montako siellä on. Lisäksi, kun ei neuvolasysteemiä ole niin aina käydään lääkärillä. Eli jos ne hcg:t on ok niin sit 3 viikon päästä pääsis jo kurkistamaan ultralla. Se olisi ihanaa.
Mutta kyllä mua pelottaa ja jännittää ne verikokeen tulokset.
Autoista ja taloista: Meillä on talo suomessa, mutta ei palata sinne. Siellä on vuokralainen nyt, mutta 5-henkisenä perheenä mahduttaisiin sinne kyllä. Auto tai autot tuoda täältä tullessamme, koska ovat niin paljon halvempia. Nyt on isompana autona citymaasturi, johon kyllä menee se turvakaukalo turvaistuimen ja selkätuellisen korokeistuimen kanssa. Varmaan itseasiassa siinä vaiheessa tuo nuorempi myös siirtyy tuohon korokeistuimeen. Siis sanotaanko sitä turvavyöistuimeksi (tuli ihan black out)?
Viluttaa, pissaattaa, väsyttää...näin siis täällä.
Yritän saada aikaseksi hurjasti plussatuulia tänne, viuh viuh!
Emu ja pieni matkalainen 4+ jotain
Kolmosmuru: Mikä tilanne? Sullahan vaikuttaisi jännältä, siis jos normaali kierto 27/28 päivää ja nyt jo reilusti yli. Pidän peukkuja!
Emu76: Tuohan on mukavaa, että sielläpäin otetaan tuo alkuraskaus kunnolla huomion, monta testiä ja ultraa...Lisäksi varmaan rauhoittavaa, että vastaanottaja on aina lääkäri, saa luotettavat vastaukset kysymyksiinsä samantien.
ON: Mies osti eilen mulle apteekin oman testin, joka nyt polttelee tuolla kaapissa. Yritän päättää päivän, jolloin sen teen, ehkä sunnuntaina. Testissä lukee, että on herkkä. No, ainakin on mielestäni kallis, yli 7e, ei noita viitsisi montaa ostella. Oireina on rintojen arkuus, räjähdysherkkä mieliala ja
väsymys. Saas nähdä tipunko korkealta lähipäivinä. Minä olen myös enemmän sellainen pessimisti ei pety -tyyppinen..
Lotta yk2 28/30-32
Viime yönä näin unta siitä että olin raskaana.Tosin vatsastani syntyikin vauvan sijaan kissanpentu...mitä lie tarkoitti.Nyt kuitenkin piinailu jatkuu päivillä 31/30 eikä tuntemuksia kuukautisten alkamisesta ole vieläkään.Eikä raskaudesta..nyt jatkamaan työntekoa..
äitimaalta 31/30
Emu: Tsemppiä sinulle! =)
Onnea angelinako!! :)
On: Ihan järkyttävän kipeä selkä tänään. Alkoi jo eilen. Voisiko liittyä jotenkin tulevaan ovulaatioon..? Ei mulla yleensä ole. Mutta nyt kai hormoonit on jonkinlaisessa "hypertilassa". heh. :D Nyt tulee jo ovislimaa (sori). Mutta nyt vaan ei huvita hirveästi puuhailla kun selkä on niin kipeä. Ja on ollut pakko ottaa buranaa kun ei selkäkipu muuten taltu. Että meniköhän pieleen tämänkin kierron yritys.. ? Pöh. Viikonloppuna olisi tarkoitus kuitenkin yrittää.
Mutta en enhdi nyt tämän enempää.
Hyvää loppuviikkoa! =)
Kp 11/27-30
taas taitaa käydä takavasemmalle tieni, sain tietää kilpirauhasarvot ja ovat niin reippaasti vajaatoiminnalla, ettei varmastikaan mitään mahiksia raskautua. En olis uskonut noin suureen heilahdukseen yhden puolikkaan tabletin poisjättämisen jälkeen. Mieli tosi maassa. Ehdin jo totuttautua ajatukseen, ettei marrasvauvaa tule, mutta tuleeko koskaan...
Plussaonnea teille muille.
Bamboe, joka odottelee tätiä kp 33
Bamboe: Voi kurjuus =( Toivotaan että saisin pian kilpirauhasarvot kohdalleen ja se plussakin sieltä sitten tulisi!
Ovistesteistä: Nää on kyllä sellaisia stressitestejä, että oksat pois. Eilen siis tuli vähän vahvempi viiva kuin toissapäivänä, mutta ei kuitenkaan yhtä vahva viiva, kuin kontrolli. Tänä aamuna tulikin sitten selkeästi eilistä heikompi viiva!!! Mitä hemmettiä? Enkö mä siis ovuloi lainkaan, vai mistä tässä nyt on oikein kysymys. No tikuttelen ensi viikon alkupuolelle vielä, josko se ovis vielä löytyisi.
Meillä alkaa tänään pintaremontti. Vaihdetaan vähän tapeetteja ja vanha parketti pitäisi uusia. Lisäksi toivon kovasti, että saataisiin väliovet vaihdettua, mutta se taitaa mennä kesään. Katsotaan nyt. Näin kevään korvalla on ihana laitella kotia. Toivottavasti kohta olisi jo se hetki, että pääsisi tekemään työ/vierashuoneesta lastenhuonetta =)
Plussatuulia toivotellen,
Marju kp 10/26
Nyt ku on päivän myöhässä tekis mieli niin kovasti testailla taas.Minäki hätäsenä testailin jo maanantaina..Tulis edes joitakin raskausoireita..ilman niitä kun tuskin on raskaushormooneja pissassakaan?
Tein äsken päätöksen:jos hoitolapset haetaan ajoissa tänään,haen testin ja teen sen huomen aamuna ja jollei haeta kun vasta viideltä,en hae,sillä paikallinen apteekki sulkee silloin ovensa.Loogista vai mitä?Ei pirkule!Sekoamassa olen.
Maltti on valttia,maltti on valttia!..miks en sitä sitten itse usko?
äitimaalta 31/30
Onnittelut plussanneille! Liekö kevätaurinko saanut hormonit heräilemään, kun täällä on näin monta iloista uutista.
Pahoittelut niille, joilla yritys jatkuu edelleen. Toivottavasti kevätaurinko tekee tehtävänsä kaikille.
Minulla on tapahtunut elämässäni kaikenlaista, joten en ole ehtinyt juuri vauvakuumeilemaan, saati kirjoittelemaan tänne kolmosen kuumeilijoiden pinoon. Olen silti käynyt joka viikko lukemassa kuulumisianne.
Itselläni on tällä hetkellä viikkoja 5+?, oksennan vähintään kerran päivässä ja loppupäivän olen melkein pyörryksissä. Töissä on TODELLA hankala käydä. Silti mieli on todella iloinen. Jos hyvin käy, on perheessämme loka-marraskuussa se kaivattu kolmaskin lapsi :)))
Minäkin olen tikutellut jo kolme päivää sitten lähes kontrolliviivan vahvuisen tastiviivan, samoin toissapäivänä ja eilen. Mitään tuntemuksia ei ole ollut. Nyt testit on loppu ja tänään olen sitten bongannut ovislimat ja vatsaa on nippaillut koko päivän. Eli meillä peiton heiluttelu jatkuu :) Eilen ei sekstailtu ja miehelleni sanoin aamulla, että liian aikaisin yritettiin ja mönkään meni tämäkin kierto! Mies oli positiivisemmalla mielellä ja sanoi, että vielähän me illalla ehditään. Ja näin on! Appivanhemmatkin ovat lähteneet juuri sopivasti! Täytyy nuo lapsukaiset koittaa väsyttää tuolla ulkona ja laittaa ajoissa nukkumaan :)
Ihanan paljon plussia! Älyttömästi onnea teille kaikille! Piinailijoille peukutus...
Bamboe; kyllä sinun asiat saadaan kuntoon ja pääset taas yrittämään ihan tosissaan, usko vaan!
Nyt ruuan laittoon!
Minsku ( joka jo valmistautuu iltaa varten...)
Pieni tilanne katsaus täältä maalta.Edelleen ollaan odottavaisella mielellä.Menkkoja ei kuulu ei näy.Testiä en ole päässyt hakemaan..ehkä tänään ja testaan huomenna
äitimaalta 32/30
Ei ole vauvaa tulossa.Testi näytti vaan yhtä viivaa...
äitimaalta 32/30
olisi tilaa kolmannellekin, nykyisen "työ"huoneen voisi siirtää kellariin ja tästä tehdä yhden lastenhuoneen lisää. Autoon tuskin takapenkille mahtuisi kolmea istuinta, mutta tuskinpa esikoinen kauaa enää koroketta kummemmalla istuukaan. Hyvin siis sopisi...