Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä oireita ennen oksennustaudin alkua?

Vierailija
09.02.2015 |

Oon ollut tekemisissä oksennustautia sairastavan kanssa ja nyt eilisestä iltapäivästä asti ollut heikko olo, päätä ja lihaksia särkee, ei kuitenkaan kuumetta.Välillä mahassa velloo mut ei okseta vielä. Voiko ennakko-oireita olla näin pitkään ennen kuin tautauti alkaa? Pelottaa että iskee nyt, kun oon yksin lapsen kanssa kotona (1.5v), mies reissutöissä ja mun vanhemmatkin lomareissulla. Eli ketään en saa avuksi näinä päivinä jos sairastun...

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inha, voimakas mahakipu. Ylävatsassa. Sit on alkanut jommasta kummasta päästä lentää.

Vierailija
2/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna mulla oksettava olo, ylävatsakipu, närästys, ruokahaluttomuus kesti viikon. Sit alkoi paska lentämään. En oksentanut.
Tänä vuonna ei vielä, luojan kiitos ole iskenyt. Kop kop *koputtaa puuta*.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatauti alkaa yllättäen, kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Vierailija
4/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että olet jo taudissa, mutta se ei vain iskenyt sinuun pahimmalla teholla.

Vierailija
5/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä minäkin että yllättäen alkaa. Ei kai tekis tuloaan yli vuorokautta? Rentoudu vaan

Vierailija
6/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just melkein koko perhe vatsataudissa, kuulemma/näemmä heillä myös kokonaisvaltaista heikotusta ja kolotusta, eivät jaksa tehdä mitään ja jopa lapset nukkuneet tosi paljon.

Vierailija
7/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo vellova tunne kesti muutaman tunnin, kunnes paskoin yhtäkkiä housuuni. :)

Vierailija
8/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet yhtäkkiä lentoon ja suustasi tulee kastematoja jotka laulavat hoosiannaa! Perseesi ja pääsi vaihtavat paikkoja ja jumala noutaa sinut luokseen!

Vierailija
9/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin itsekin muistelen, että kun muuan vuosi sitten oli viimeksi kyseinen tauti, niin tuntui outoa oloa ylämahassa ja siitä tunnin parin päästä alkoi oksentaminen, eli ehkä huolehdin turhaan :)

Ap

Vierailija
10/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 21:23"]

Inha, voimakas mahakipu. Ylävatsassa. Sit on alkanut jommasta kummasta päästä lentää.

[/quote]

Itsellä ei ole koskaan kyllä ollut varsinaista mahakipua ennen sen alkua. Noh, olemme kaikki erilaisia, ja vatsapöpöjäkin on useita eriversioita (ikävä kyllä :(). Ennen oksun tuloa ollut noin tunnin päässä kumman heikko-olo ja vatsa tuntunut siltä, että siellä olisi linkous toiminto menossa.

11/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että mahatauti olisi jo oksettanut, jos sellainen olisi tapahtuakseen? Oma kokemukseni on, että ylävatsa tuntuu ensin jonkin aikaa (enintään joitakin tunteja) kurjalta, sitten alkaa kevyesti kuvottaa ja hetken päästä lentääkin jo oksu.

Vierailija
12/38 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jano. Kamala jano ja kuivuuden tunne pari tuntia ennen oksentelua/ribalia. Tästä aina tiedänkin että jaha, kohta saattaa lentää panda/purjo että menepäs kotiin siitä.

Vierailija
13/38 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tätä ysin aikaan ja ihmettelin huonoa oloa ja nyt se kunnon ykä tuli. Karsee haju nenässä ja krämmäleitä. Ei ap.

Vierailija
14/38 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:00"]Lähdet yhtäkkiä lentoon ja suustasi tulee kastematoja jotka laulavat hoosiannaa! Perseesi ja pääsi vaihtavat paikkoja ja jumala noutaa sinut luokseen!
[/quote]

XD

Vierailija
15/38 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksetti eilen illalla kauheesti ettö jalkojen välissä oli valmiina ämpäri. Nyt kun mä heräsin, nyt oksettaa taas ja oksu on kurkussa... Päätäkin alkoi just äsken särkee vähäsen.. :(( Oksua ei oo tullu viel, mut varmaa koht tulee. Mut oksutaudissa mua auttaa colan ja vissyn sekotus juomapullossa. Sitä oon juomassa nyt, mut kumma juttu kun ei helpota pitkäksi aikaa. Tuntuu että juoma tulisi vain kohta ämpäriin. Eikai oo mitää sairausta? Mielummin sais olla vaan mahatauti. Ja mulla kun tulee nälkä nii en pysty syömään koska syön leivästäkin yhden pienen palaisen.. Mutta sitten kun ei okseta kauheasti niin pystyn vähän syömään. Sori pitkästä tekstistä.

t. 11v tyttö

Vierailija
16/38 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua oksetti eilen illalla kauheesti ettö jalkojen välissä oli valmiina ämpäri. Nyt kun mä heräsin, nyt oksettaa taas ja oksu on kurkussa... Päätäkin alkoi just äsken särkee vähäsen.. :(( Oksua ei oo tullu viel, mut varmaa koht tulee. Mut oksutaudissa mua auttaa colan ja vissyn sekotus juomapullossa. Sitä oon juomassa nyt, mut kumma juttu kun ei helpota pitkäksi aikaa. Tuntuu että juoma tulisi vain kohta ämpäriin. Eikai oo mitää sairausta? Mielummin sais olla vaan mahatauti. Ja mulla kun tulee nälkä nii en pysty syömään koska syön leivästäkin yhden pienen palaisen.. Mutta sitten kun ei okseta kauheasti niin pystyn vähän syömään. Sori pitkästä tekstistä.

t. 11v tyttö

Joskus mahatauti oireilee vaan huonona olona, ilman että edes tulee oksennusta. Se on hyvä merkki, jos on yhtään nälkä, silloin on jo paranemaan päin.

Vierailija
17/38 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni on ripuli, eli löysää kakkaa. Mahassa tuntu ennen vessaanmenoa siltä et se olis kova ku kivi. Sit se vaan lens.

Vierailija
18/38 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainaki voi olla vaikka viikon kestäviä oireita esim. päänsärky, huimaus, väsymys ja heikko olo, kunnes odottamattomasti alkaa oksettaa ja yhtäkkiä vaan alkaa lentää

Vierailija
19/38 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lapsilla alkaa tauti vai samalla tavalla minulla on ollut nyt huono olo pari päivää. Olen kyllä ihan oksennus kammoinen eli paha olo voi johtua siitäkin. Ja kun sitä on aina ja mahassa se ei tunnu vaan kurkussa ja suussa. Vähän mahassa velloo, mutta ei pahasti. Vähän väsyttää mutta on kyllä nälkä ja jaksaa touhuta se vaan tossa mukana kulkee. T. 12 poika

Vierailija
20/38 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että laitan näin myöhässä tämän. Mutta sinulla voi olla vaikka oksennusfobia. Juuri se mikä on minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi