Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako laihduttaja syödä mileinmäärin hedelmiä?

Vierailija
09.12.2008 |

Olen syönyt tänään 1,5 kg mandariineja. Sen lisäksi 200 g leipää.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset


Hedelmistä banaani on energia- ja rasvapitoisin.

Esim sitruunassa, kiivissä ja ananaksessakin on enemmän rasvaa. Ne hiilihydraatit siinä banaanissa on se lihottava osa.

Ap:n kysymykseen: ei todellakaan voi syödä mielin määrin hedelmiä, jos laihduttaa. 1,5 kilosta mandariineja saat 2610 kcal!

Vierailija
2/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 kilossa mandariineja (punnittu kuorineen) on n. 500 kcal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syödä 1,5kg mandariineja, kun voi laihtua syömällä hyvälaatuista ruokaa?

Itse laihdutin 15kg syömällä kanaa,kalaa,paistijauhelihaa,poroa ja hirveä. Raejuustoa, tummaa riisiä/pastaa, rahkaa, munia jne.

Hedelmistä taisin syödä välipalaksi omenaa ja illalla sekoitin maitorhakaan puolikkaan banaanin ja jotain marjapilttiä.

Vierailija
4/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se takaa mitään. Ne eivät ole kalorittomia.... Laihtuminen on pelkkää matematiikkaa. Laske, kuinka paljon hedelmissä on kaloreita ja kuinka paljon itse kulutat päivän mittaan. Ei ole vaikeaa. KÄy esim. kalorilaskuri.fi:n sivulla....

Vierailija
5/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nekin lihottavat jos niitä syö liian paljon.

Vierailija
6/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kasviksia väliin. Porkkanoita voi rouskutella aika huoleti niin paljon kuin leukaperät kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että apn:n ongelma laihtumisen ja ruuan suhteen on jossain muussa kun kaloreissa, eli tossa ahmimistavassa. eli onko syöty 1,5 kg mandariineja siksi, että se on hyvä tapa laihduttaa, siksi että oho! koko pussi menikin vai siksi, että ei pystynyt lopettamaan.



eli ap:n kannattaisi ehkä miettiä tota syömiskuviotaan ja laihduttamisen sijasta muuttaa syömistottumuksia sellaisiksi, että ei tulisi syötyä mitään asiaa kilokaupalla, vaan sopivasti



t. entinen syömishäiriöinen

Vierailija
8/18 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitrushedelmät ovat painonvartijoissa tosiaan pisteettömiä MUTTA niitä saa syödä max 3 kpl/päivässä. Sen jälkeen jokaisesta syödystä hedelmästä lasketaan kyllä pisteet. Ainoastaan vesimelonia saa syödä mielin määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on kuitenkin hedelmäsokeria...kohtuus kaikessa

Vierailija
10/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeria niissä on, banaanissakin tolkuttomasti energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimelonia kyllä, banaania ei.

Vierailija
12/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.fineli.fi/index.php?lang=fi

kannattaisi kuitenkin monipuolistaa päivän ruokavaliota, jotta elimistön elektrolyyttitasapaino ja vointi pysyisi hyvänä. Ja katsoa että kilokaloreita tulisi ainakin 1200 vuorokaudessa! Muuten elimistö "syö" omia lihaksiaan saadakseen tarvittavan proteiinin, eli menetät myös lihasmassaa (joka polttaisi rasvaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan joka päivä noin syö. Kannattaa syödä normaalia ruokaa, mutta käyttää vähemmän rasvaa ja sokeria ja mättää pienempiä annoksia. Syö hedelmiä mutta kohtuudella.

Vierailija
14/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän määrän saat tuolla sokeria! 99g koko päivän aikana! Siis ihan kuin olisit ottanut suoraan sokeripussista lähes 100g sokeria ja pistänyt suuhusi!



Ja missä on muutenkin proteiinit? Et ole saanut niitä juuri lainkaan koko päivän aikana. Huh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän määrän saat tuolla sokeria! 99g koko päivän aikana! Siis ihan kuin olisit ottanut suoraan sokeripussista lähes 100g sokeria ja pistänyt suuhusi!



Ja missä on muutenkin proteiinit? Et ole saanut niitä juuri lainkaan koko päivän aikana. Huh!

Vierailija
16/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmissä fruktoosia=sokeri tosi paljon.



Laihduttajalle suositellaan 2 hedelmää päivässä.



Jos tuo on sinun normaali ruokavaliosi, niin ei muuta kuin onnea ja menestystä! Miten vaikeata voi olla terveellisen ruokavalion sisäistäminen? Tietoa on saatavana mielin määrin....ei voi ymmärtää.

Vierailija
17/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se nyt on saanut itsensä lihomaan hedelmillä? (Varmaan kohta tosi moni tuntee tällaisiakin tapauksia...) Siis, jos nyt ei puhuta joistain avokadoista - onko se hedelmäkään - tai suurista määristä banaaneja. Painonvartijoiden pistelaskutavan mukaan sitrushedelmät ovat pisteettömiä, muista hedelmistä lasketaan jotakin.



Tottakai ap:n pitäisi syödä monipuolisemmin, mutta ei nyt yhden päivän hedelmädieetti koko laihista kaada, eikä tuo kuvattu ruokavalio kai mikään jokapäiväinen ole. Jollain repsahtaa päivä suklaan tai sipsien syöpöttelyyn, ja se on varmaan dramaattisempaa.



Nauti hedelmistä hyvillä mielin vain!

Vierailija
18/18 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niitä saa syödä hyvällä omallatunnolla mielestäni usamman kuin kaksi (määrä, jota joku ehdotti), mutta ei esim. mandariinejakaan kannalta kilotolkulla vetää!



Hedelmistä banaani on energia- ja rasvapitoisin. Mandariineissa, viinirypäleissä jne. on varsin paljon sokeria. Sen sijaan, kuten joku muukin sanoi, väittäisin, että vesimelonia saa kyllä syödä ihan niin paljon kuin haluaa! Marjojakin voi mielestäni syödä hyvin vapaasti (siis sokeroimattomia, eikä tietenkään hilloja).



Appelsiineja olen joskus laihduttaessani syönyt useammankin päivässä. Kuoriminen ottaa sen verran vaivaa, ettei niitä kuitenkaan tule syötyä ihan samaan tahtiin kuin mandariineja. ;) Tuskin ap mandariineilla itsensä lihottaa - mutta ei kyllä laihdukaan, jos joka päivä vetää 1,5 kg.



Nyt tarkkailen itse syömisiäni nettiohjelman avulla, joka laskee kalorit myös hedelmistä (aiemmin olen ollut Painonvartijoiden ohjeilla, joissa osa hedelmistä ovat vapaasti nautittavia). Yllättävän paljon energiaa on esim. omenoissa, greipissä jne.



Kasviksia sen sijaan saat ap syödä hyvin huolettomasti niin paljon kuin jaksat. Poislukien avokadon, perunan, maissin, herneet, pavut ja pähkinät. Mutta nyt vaan kasvikset ja juurekset kehiin, jos mieli tekee syödä paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme