Ilmoittaisitko näistä asioista lastensuojeluun?
Iltaisin kuuluu paljon kolinaa ja itkua, vanhemmat selvästi huutavat lapsille..
Lisäksi joskus parvekkeelta kuuluu itkua ja ovi laitetaan kiinni.. ei pitkäksi aikaa, mutta silti. Sitten lasten äiti huutaa pihalla välillä tosi rumasti lapsilleen ja vastaan tullessa on sitten tosi ystävällinen muille ihmisille.. Olen myös huomannut että jättää välillä lapset pihalle (2v ja 4v) ilman valvontaa ja tulee myöhemmin vasta vauvan kanssa ulos..
Kommentit (25)
Ei meillä kovin pahoja ongelmia ole. Saako lähettää lapset teille huutamaan, niin saan levättyä enkä itse huuda rumasti?
vaikka vähän turhan huolettomalta kuulostaakin.
Ei neljä vuotias sisarus häntä pysty pidättämään, jos keksii lähteä pois pihalta.
Minulla on 5 v , 3 v ja 1 v ja asutaan kerrostalossa. Isommat lapset voivat odottaa rappukäytävässä, kun puen viimeisiä vauvalle ja itselleni. Ulko-ovi ei todellakaan aukea ilman minua. Se on sovittu juttu ja pitää!
5 v harjoittelee yksin pihalla oloa. Saa olla vain leikkialueella ja valvon häntä ikkunasta. Meillä on rauhallinen piha, mutta autoteille pääsee talojen välistä aika nopeasti.
Mitä keinoja lasten kasvattamiseen saa nykyään käyttää jos ääntä ei saa korottaa eikä arestiin saa laittaa? Ei ihme, että koulut on pullollaan teinejä joilla on ongelmia auktoriteettien kunioittamisessa ja sääntöjen noudattamisessa.....
Ja nyt täytyy tunnustaa.. Meiltähän tuo meteli tulee.. Mielenkiinnosta halusin kuulla mitä ihmiset vastaavat kun asettelen kysymyksen tähän muotoon..
Koska mietimme miehen kanssa että ilmoitetaankohan meistä lastensuojeluun kun välillä (aika harvoin kuitenkin) laitamme keskimmäisen parvekkeelle kun huuto ei vaan taukoa (huutaa puoli tuntia tai pidempääkin ja joskus tämä rangaistus lopettaa huudon) . Ja kyllä, minä huudan lapsilleni. Pyydän välillä anteeksi kun menee liikaa huutamiseksi, mutta ei huutaminen ihan älytöntä aina ole.
Ja tuo 2 ja 4 vuotiaiden laittaminen pihalle.. Ovat menneet suojaisan kerrostalon pihalle leikkimään eivätkä lähde pihasta.
Ja tuo kolina ja itku - pari kertaa naapuri on varmaan jollain harjanvarrella läiminyt kattoon että lopettakaa jo se meteli! Ja kyse on ollut siitä että lapset keskenään tappelevat ja painivat..
ap