Jos tekee lastensuojeluilmoituksen, saako se perhe tietää kuka ilmoituksen teki?
Kommentit (33)
ei kai se oma nimettömyys ole olennaista? Eli jos on nimetön, kyllä huolikin on silloin lhäinnä olematon.
Eli miksi ihmeessä se oman nimen varjeleminen on niiiiin tärkeää? Eiköhän se ole triviaalein asia sitten. Jos on puhtaat jauhot pussissa.
Eipä tulisi mieleenkään tehdä yhdestäkään narkkiperheestä ilmoitusta omalla nimellä, sen verran kunnioitan nykyistä rauhallista elämääni. Ja ilmoitus ei ollut aiheeton, tai ehkäpä teidän mielestänne on aiheeton jos 10v tyttö polttelee pilveä äitinsä kanssa?
Eipä tulisi mieleenkään tehdä yhdestäkään narkkiperheestä ilmoitusta omalla nimellä, sen verran kunnioitan nykyistä rauhallista elämääni. Ja ilmoitus ei ollut aiheeton, tai ehkäpä teidän mielestänne on aiheeton jos 10v tyttö polttelee pilveä äitinsä kanssa?
Tämän vuoksi on hyvä, ettei nimeään ole välttämätöntä sanoa. Asiaan kuitenkin puututaan, mikä on tärkeintä!
joka ilmoittelee puolesta talon asiakkaista sossulle? Se on selvä että rikosilmoitus lähtee tästä huushollista välittömästi jos meistä ilmoittelee. Melkein toivon jo että sossut ottaisivat yhteyttä niin voisivat todeta ilmoituksen aiheetomaksi. Kaikkein surullisinta tässä on se, että sillä muijalla on 1v lapsi.
Onko naapurit soitelleet teidän menosta jonnekin?
Ja olen yhdestä väkivaltaisesta alkoholistista sellaisen tehnytkin. En todellakaan halunnut häntä elämääni ja omia lapsiani häiritsemään, mutta ei sitä touhua voinut toimettomanakaan katsella.
Ihmetyttää nämä aggressiiviset jankutukset ja ensimmäiseksi mieleen tulevat kunnianloukkaussyytteet. Jos joku teke perusperheestä kiusantekomielessä lastensuojeluilmoituksen, niin mihinkähän sekin muka johtaisi? Kaikilla on kova huoli kunniastaan, entä ne lapset?
Kyllä ne turhan soittelijat siellä sossussakin opitaan tuntemaan. Ystäväni ex tehtaili huoltajuusriidan yhteydessä niitä ja lopulta eivät enää edes kuunnelleet puhelimessa.
mitäs sitten sanot lapsille? Meillä sellainen tilanne ja teen tietenkin rikosilmoituksen aiheettomasta ilmoituksesta.
perättömästä ilmoituksesta. Sossusta kyllä sanottiin, että ilmoittaja on antanut nimen Mutteivät sitä kerro missään tilanteessa ellei ilmianto ole perätön, ja teemme siitä ns. rikosilmoituksen.
Useasta paikasta kysyimme asiaa, eikä ilmoittajan nimeä anneta missään tilanteessa perheelle. Ihan ilmoittajan turvallisuudenkin takia.
mutta eivät kerrp perheelle kuin vain aiheettomissa ilmiannoissa, kannattaa yrittää pysyä niissä tosiasioissa, jotka itse tietää ja on nähnyt/kuullut
En siis itse ollut ko. perheen jäsen, enkä enää tekemisissä perheen kanssa, josta yksi on kuollut.
MInkä ikäinen olet?
Olen periaatteessa hyvinkin samaa mieltä kanssasi. Itse olen kerran tehnyt lastensuojeluilmoituksen, kun kukaan muu lähipiiristä ei sitä uskaltanut tappouhkausten takia tehdä. On tervettä tuntea pelkoa, jos oma henki on vaarassa ja miettiä kahdesti kaikki vaihtoehdot, miten perhettä voi parhaiten auttaa. Itse tein ilmoituksen nimelläni ja olen onneksi hengissä. Kaikki muut eivät perheestä ole.
jotenkin surullinen viestinaihe, jos ei ole rohkeutta omalla nimellään esiintyä vakavaksi kokemassaan asiassa, niin johan on luuseri, ja sellaisena pysyy loppuelämänsä. Jos taas haluaisi vähän näpäyttää, on pelkkä paskiainen, ja sellaisena pysyy. Jotkut asiat elämässä ovat mustavalkoisia, joko sitä uskaltaa tai ei, joko sitä on selkärankainen tai ei.
pitäisi ajatella sitä LASTA.. Tärkeintähän on että hänen elämäänsä puututaan ja hänen tilannettaan autetaan!! Ei siinä ole minusta ilmoittajan nimellä suurta merkitystä.