Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä ei koskaan kesälomaa, muita?

Vierailija
01.03.2009 |

Miehelläni on rakennusalan yritys jossa työnteko painottuu 1.4-30.9 ajalle. Kesälomaa ei hänellä siis ole. Mutta talvet ovat vapaita.

Löytyykö kohtalotovereita? Miten järjestätte lasten kesäloman koululaisilla?

Itselläni on neljä viikkoa kesällä lomaa. Vielä jää 6 viikkoa joista lapsi saa olla toisen mummun kanssa kaksi viikkoa ja toisen mummun yhden viikon. Kolme viikkoa saa sitten pärjätä itsekseen. Lapsi on nyt 9v. Toinen on vielä tarhaikäinen...

Oletteko sinut tuon kanssa että mies ei kesällä ole lomalla? Itse en oikein ole (tämä yrittäjyys on uusi asia, vasta kaksi vuotta takana, joten en ole vielä tottunut).

Harmittaa että emme yhdessä pysty tekemään mitään kesälomareissuja (paitsi viikonloppuisin), ja kaikki kivat kesäjutut teen yksin lasten kanssa. Ja tietenkin tuo koululaisen yksinolo harmittaa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 10 vuotisen yhdessä olomme aikana, siis kaikki kaksi viikkoa.

Miehelläni on ollut rakennusalan yritys lähes koko tuon yhdessäolomme ajan, joten olen tottunut tuohon. Pitää kyllä joskus pidennettyjä viikonloppuja. Teen sitten ihan itsekseni lasten kanssa noita kesälomareissuja, lähinnä sukulaisiin. Tai otan reissulle äitini tai siskoni mukaan. Mies ei kyllä talviaikaankaan kauheasti lomaile, mutta silloin yhteiset lomareissut ovat helpompi järjestää.

Tämä ehkä sitten vain sopii minulle, mutta oikeastaan asia ei minua juuri ole harmittanut. Tosin en sitten tiedä, mitä sitten kun lapset tulevat kouluikään.

Mutta ei yrittäjän puolisona aina silti helppoa ole, siihen kannattaa vaan totuttautua. Toisaalta nautin, kun saan päättää omista menoistani itse, siis ei tarvitse aina huomioida toista aikuista (joka siis töissä 12 tuntia päivässä, viikonloppuisin tekee lyhyempää päivää, tai joskus on jopa vapaalla). Ja kyllä tuo mies tarpeen vaatiessa voi töitä järjestää niin, että hakee lapsen kerhosta tms. eli yrittäjällä on myös oma vapautensa, mutta myös vastuunsa.

Vierailija
2/5 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomia pidellyt, ei kesällä eikä talvella. Ja yllätys, yllätys: yrittäjä myös (puualalla, eli palvelee lähinnä rakennusalan yrittäjiä ;)

Myönnän että välillä ottaa päähän ihan todella, eikä vähiten lasten takia. Pisin aika taitaa olla peräti kolme päivää jonka lomailimme mökillä koko porukka. Muuten reissaamme sitten lasten kanssa keskenään tai mummon kera jotain pienempiä reissuja.

Tiesin alusta saakka mihin olin ryhtymässä, joten ei kai parane valittaa, parisuhteen hoitoon vain supervaikeaa löytää aikaa kun ei herra ole koskaan kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lomat yleensäkin on aika tuntematon käsite, puhumattakaan kesälomasta.

Tammikuussa kävimme auringossa makaamassa ja vieteimme "kesälomaa"

Muuten minä reissaan lasten kanssa.

Vierailija
4/5 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan rakennusyrittäjillä ei ole liikaa töitä, eli lomaa tulee vietettyä väkisilläkin

Vierailija
5/5 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin on töitä ja paljon näyttää olevankin. On jo joutunut myymään ei oota kun ei pysty/ehdi kaikkea.

Mutta kiitos kaikille vastanneille:) Jospa tähän tottuisi:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi