saanko työttömyysrahaa?
olen työtön. en ole ikinä ollut töissä. viime vuonna loppui kodinhoitotuki. kakkosen la on heinäkuussa. voinko saada tältä ajalta (siis maaliskuu-kesäkuun loppuun) jotain työttömyys päivärahaa?
Kommentit (11)
ja mulla on pitkäaikasairaus joka vaatii tarkkaa hoitoa nyt raskaana ollessani. olen siis nyt työkkärissa työttömänä työnhakijana.
olin kyllä 2 vkoa työharjoittelussa tammikuussa, mutta tää sairauden tasapaino heti heitteli kun en voinut niin tarkkasti hoitaa tätä "työpäivän aikana".
-ap
Löytyykö sellainen?
Jos löytyy niin voit kyllä saada ja voit olla saikulla myös työnhakijana!
ellei lasketa suomen kansalaisten varhaiskasvatus.. eli kotiäitinä oleminen.. :p :D
eli en saa mitään nyt. miehen osatyön (tek. yliopistossa, kandintyö kesken) palkka (800e/kk) pitää elättää meidät.. *huok*
noh.. kai sitä tässä jotenkin pärjää.. kesäkuun puolessa välissä alkais sit äitiysloma mulla.. eiks sen voi valita alkaako se 30 vai 50 päivää ennen laskettua aikaa?
sulla on 5 kuukauden ns.luppokarenssi ennen mitään korvauksia.
ja tuo tarkoittaa..?
vähän sama tilanne ku ap:llä..
no eihän niitä korvauksia muutenkaan tulis jos ei täytä ehtoja (kun/jos ap ei ole yli 25v eikä oo ammattia)? pitääkö olla 5 kk putkeen työttömänä?
Samoin voit joutua myös työkkärin koulutuksiin. Lisäksi pitää käydä läpi paperisotaa yms. Työttömyyskorvaus jonka saat, on noin 200-300e/kk luokkaa.
Itse olen saanut työttömyyskorvausta noin 2 kk ajan kun olin väliaikaisesti työtön. Nyt olen vakityössä enkä siis enää saa.