Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuviikkojen rusehtava vuoto???

28.02.2009 |

Olen vasta viikko sitten plussannut, ja valkovuoto on tavallista runsaampaa. Tänään on tullut jonkin verran rusehtavaa vuotoa. Ei kyllä voi vielä sanoa edes ruskeaksi eikä missään nimessä veriseksi vuodoksi, mutta selvästikään ei ole kirkasta vuotoa.

Apua! Mitä tämä tarkoittaa? Edellisessä raskaudessa tällaista ei lainkaan ollut. Nyt tietysti stressaan joka ikisen vatsan vihlaisun kohdalla, mutta onko tämä nyt tällaisenaan vielä mikään keskenmenon merkki? Alkuviikosta kaikki on vielä ollut ainakin hyvin, koska silloin tehtiin veritesti ja Naistenklinikan hoitajan mukaan arvo oli hyvä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan samanlaista vuotoa tuohon aikaan, rusehtavaa. Voi tulla joillain ihan vertakin, eikä se tarkoita mitään. Neljäsosassa ihan normaaleista raskauksista on vuotoa. Vihlauksiakin kuuluu olla.

Jos jännittää, käy varhaisultrassa viikolla 7 noin. Mutta en usko että on mitään syytä hätään. Onnea!

Vierailija
2/11 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraan olenkin menossa viikolla 7, koska tämä on hoidoilla alkanut raskaus. Tässä vaiheessa tuntuu vaan tolkuttoman pitkältä tuo parin viikonkin odotus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen odotuksessa mulla tuli oikein kunnon "kuukautiset". Jollen olisi tehnyt raskaustestiä, en olisi voinut arvata olevani raskaana. Toiset kuukautiset olivat niukemmat ja kolmannet vielä vähäisempää vuotoa.

Vierailija
4/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa hoidoilla tehty raskaus ja alussa tuli myös rusehtavaa vuotoa.Olin itse huolissani ja kovasti mietin keskenmenoa.Lääkäri sanoi myös ,että toisilla naisilla vuoto on hyvin tavallista. Sitten se meni ohi jossain vaiheessa ja kaikki on hyvin.Toivon kovasti ,että sinulla menee kaikki myös hyvin!

Voimia sinulle!

23+0

Vierailija
5/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän niin hyvin tuon odottamisen hirveyden! Olen itse nyt vielä myös aika alussa, rv11 alkaa huomenna. juurikin tuo ekan ultran odottaminen oli kammottavaa! Se tuntui niin pitkältä ja hirveältä, varsinkin niitten vuotojen jälkeen! Jos tahdot, niin lue minun vuodatusblogia albert-kaarina.blogspot.com, ehkä siitä huomaa miten mua silloin jännitti! Mulla seuraava ultra ylihuomenna, ja sekin jännittää, muttei yhtä paljon, kun nyt tietää vähän jotain edes jälkikasvusta.

Meilläkin on ooteltu tätä ekaa aika kauan, mutta hoitoihin ei ehditty juuri ja juuri. Mutta siis ylipäänsä en usko tuosta vielä mitään huonoa! Ehottomasti usein on raskauksissa rusehtavaa vuotoa, ja usein on myös ihan verta, eikä meinaa mittään.

Jaksamista, odottaminen on kammottavaa, mutta onneksi aika kuluu vaikkei tekis muuta kuin piinaisi. :)

Vierailija
6/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alussa, silloin kun seuraavien kuukautisten piti alkaa, kahden tai kolmen viikon ajan ruskeaa vuotoa. Se oli aika vähäistä, paljon vähemmän kuin jos olisi ollut kuukautiset.

Positiivisen r-testin ja noin 2:n viikon vuodon jälkeen varasin ajan yksityiselle gynelle, joka ultrasi, että kaikki oli ok. Gyne myös sanoi, että vuoto voi olla joskus merkki kohdunulkopuolisesta raskaudesta, ja että oli ihan hyvä, että varasin ajan ja asia tarkastettiin.

En tiedä, pääsisitkö terveyskeskuksessa jo ultraan,mutta kannattaisi varmaan harkita...

Tsemppiä, toivottavasti et stressaa tämän viestini takia nyt kovasti, ja muista, että yleensä kaikki on ihan hyvin! :)

Vierailija
7/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan, että toki jos kurjasti käy vuoto voi olla merkki kurjuuksista. Mutta ennen huolestumista kannattaa tuumailla semmoisia, että onko se vuoto suurta, esim. niinkuin menkat, tai liittyykö siihen kovia kipuja, eli joitten takia joutuis ottaa särkylääkettä. Semmoisilla ohjeilla mulle sanoivat väestöliiton klinikoilla, kun itte piinailin niitä asioita.

Enhän mä niitä totellut, vaan huolestuin silti, mutta ihan tosissaan ja järjellä ajateltuna niissä piili viisaus! Ulkopuoleiset on kyllä harvinaisia, ja lisäksi sen kyllä tulee huomaamaan. Ja jos meet sinne ultraan viikolla 7 niin sitten sen varmentaa, mutta on niin tosi yleistä että ruskeeta vuotoa tulee tuossa vaiheessa. Erityisesti liikunnan tai seksin jälkeen. Mulla tuli kyllä ihan muuten vain. Tai ehkä paria päivää aiempi rankka lenkki vaikutti, mutta en tiiä.

Niin siis ap varmasti tiiät, että keskenmenoja ja muita maailmassa on, mutta ei tuon perusteella kannata heitellä edes pikkulusikoita kaivoon, saati kirvestä! :)

Vierailija
8/11 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän täältä tällainenkin keskustelu. Itse plussasin eilen, ja tänään on ruskeaa, pientä vuotoa. Alkuviikosta oli 4 päivää tiputtelua, jota kuvittelin menkoiksi ennen eilistä testiä. Hyvä kuulla, että ei tarvitse vielä huolestua.

Mamako rv 4+4

Vierailija
9/11 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana yksi keskenmeno ja yksi onnellisesti päättynyt raskaus. Keskenmenon kohdalla itselläni alkoi välittömästi runsas verinen vuoto, sitten kivut. Onnistuneen raskauden alussa, oliskohan ollu viikoilla 6-7 tiputteli useita päiviä enemmän tai vähemmän verensekaista ruskeahkoa vuotoa. Menin varmuuden vuoksi ultraan, jossa todettiin kaiken olevan kunnossa. Myöhemmin vielä, noin viikolla 9-10 samanlaista vuotoa, ja lisäksi TODELLA kovat kivut! Siitä huolimatta raskaus sujui normaalisti ja lapsi syntyi viikolla 42+1 :D Toivottavasti teilläkin :)

Vierailija
10/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita positiivisiakin kokemuksia, koska tosiaan vetää kyllä pinnan niin kireelle tää hermoileminen.

Mulla kanssa rv 5 ja on vuodellut jonnin verran ruskeaa sekä verta. En varmasti pelkästä vuodosta niin huolestunut oliskaan mutta samaan aikaan on pahoja kipuja selässä sekä alavatsassa.

Tänään lääkärillä testeissä, katotaan selviääkö mitään.

Toisaalta haluaisi iloita odotetusta raskaudesta ja silti ei uskalla kun on "jotain on varmasti vialla"-fiilis, kun on niin täysin päinvastainen raskaus kuin esikoisesta oli...

Vierailija
11/11 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hirveän vaikea sanoa onko huono merkki vai ihan hyvälaatuista tuhruttelua, valitettavasti. Itselläni on tuolla tavoin alkanut keskenmeno kaksi kertaa, ensimmäisessä alkoi ihan punainen vuoto sillointällöin jatkuneena heti plussattuani, eli rv.4+0 ja juuri ajoittaisena jatkui rv.5+5 asti jolloin alkoi joka päivä enenevässä määrin vuotaa kunnes runsas vuoto alkoi sitten rv.6+5. Toisella kerralla tuhrutti ruskehtavaa vetistä vuotoa jo pari päivää ennenkuin piti edes menkat alkaa, tätä oli yhden päivän, sitten meni pari päivää niin tuli enemmän ruskehtavaa kunnes runsas vuoto rv.5+0. Nämä menivät siis kesken. Nyt tän raskauden aikana tuli aivan aavistus tummaviiruista "limaa" yhtenä aamupäivänä rv.4+2 ja oletinkin että taas tää alkaa ja menee kesken, mutta ei ole ainakaan toistaiseksi tullut lisää minkäänsortin tuhrua. Mutta niin monella on erilaisia vuotoja ja tuhruiluja alussa, että ei kannata herkästi huolestua, pelin voi ajatella menetetyksi vasta kun on kipuja ja runsasta vuotoa, ja silloinkin joskus on vielä mahdollisuus että kaikki on masukilla hyvin! Minä olen mielenrauhani vuoksi käynyt toistuvasta vuodosta aina polilla ultrassa, parempi varmistaa kuin olla hermoheikkona kotona ja pohtia eri vaihtoehtoja. Tsemppiä sulle!!