Lue keskustelun säännöt.
Miksi ette teetä sterilisaatiota, vaikka lapsiluku on jo täynnä?
09.12.2008 |
Minä olen siinä tilanteessa. Emme halua enempää lapsia (on kaksi) ja mieheni on luvannut mennä sterilisaatioon. En ole ollut vielä siihen valmis. Miksiköhän en, mietin vain.
Kommentit (22)
Miestä ahdistaa että hänen palleihinsa kosketaan, minua taas toimenpiteen lopullisuus, enkä kuitenkaan uskaltaisi luottaa ehkäisytehoon vaan pakottaisin miestä käyttämään kumeja yhtä kaikki. Meillä on 5 lasta enkä missään nimessä toivo enempää, mutta silti... hedelmällisiä vuosia on jäljellä toistakymmentä.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
miten eritavalla tästäkin voi ajatella... Itse olen alle 30-vuotias ja tulossa vasta toinen lapsi, joten en kriteereitä täytä. Mies oli sitä mieltä, että häneltä ne piuhat laitetaan poikki, kun on miehille helpompi operaatio. Mentiin vaan onnettomat kattomaan se Akuutti, missä koko toimenpide näytettiin ja nyt miestä on alkanut hirvittämään koko homma. En kyllä voi toiselta vaatimalla vaatia että operaatioon on mentävä.
Niin, minä siis ajattelen niin, etten missään nimessä haluaisi enää lapsia, jos menettäisin jotenkin nyt olevan ja/tai tulevan lapsen. Tiedän varmasti, että jossakin vaiheessa vielä vauvakuume iskee, mutta tarkoituksella meille ei enempää lapsia tule (ei vaikka tämäkään raskaus ei päättyisi hyvin).