Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LINDA SAI TYTÖN - HÄTÄSEKTIO KESKELLÄ YÖTÄ

Vierailija
27.02.2009 |

Viulisti Linda Lampenius sai esikoistyttärensä dramaattisissa merkeissä varhain torstaiaamuna.

Lindan laskettu aika oli ollut 13. helmikuuta, mutta raskaus oli mennyt kaksi viikkoa yliajalle. Kun synnytys vihdoin käynnistyi, kaikki ei mennytkään niin kuin piti.

- Kyllähän siinä sitten ongelmia oli. Lapsi ei vain meinannut tulla ulos, Lindan äiti Ulla Eklund kertoo IS:lle.

Lapsen ja äidin turvallisuuden vuoksi sairaalan henkilökunta joutui tekemään nopean päätöksen. He päättivät tehdä hätäsektion.

- Heidän mielestään lapsi oli parempi ottaa pois noin, Eklund kertoo.

Dramaattisesta synnytyksestä selvittiin ja sekä äiti, että tytär voivat hyvin. Tyttären mitat olivat 48 senttiä ja 3190 grammaa. Ihmeen tuloa maailmaan oli todistamassa myös vauvan isä, puolustusasianajaja Martin Cullberg.

- Siinä vaiheessa, kun Linda soitti uutisen minulle, tytär oli jo isänsä sylissä, kertoo Lindan äiti Ulla.

- Me emme ole nähneet vielä vauvan kuvia, mutta meille on kerrottu, että hän on - niin kuin nyt vauvat aina - äärettömän suloinen. Börjekin (Lindan isä Börje Lampenius) hokee koko ajan vain sitä, miten onnellinen hän on nyt.

Linda sai esikoistyttärensä syntymäpäivälahjakseen, sillä myös Linda on syntynyt 26. helmikuuta.

- Ja myös Linda syntyi torstaina, Ulla ihmettelee hassua sattumaa.

OIKEIN PALJON ONNEA KOKO PERHEELLE!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellinen sektio. Lehdet aina liioittelee nuita. Ja tuntuu ihmeelliseltä, että vasta Linda on soittanut vanhemmilleen -miksei vauvan isä? Hätäsektiohan tehdään ainan nukutuksessa, joten Linda on varmasti ollut useamman tunnin ns. pihalla..

Mutta, yhtäkaikki. Pääasia että äiti ja vauva voivat hyvin. Onnea koko perheelle.

Vierailija
2/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireellinen sektio. Lehdet aina liioittelee nuita. Ja tuntuu ihmeelliseltä, että vasta Linda on soittanut vanhemmilleen -miksei vauvan isä? .

Oma lapsi syntyi yöllä ja soitin kyllä heille vasta aamulla.

minusta tuossa ei ole mitään outoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Linda+Lampeniukselle+tyt%C3%A4r/11352…

Onnea Lindalle ja miehelleen. Hyvä kun lapsi syntyi hengissä.

Vierailija
4/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse isovanhemmat olivat niin toivoneet. Halusivat tietää mahdollisimman pian.

Vierailija
5/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on vauvan isällä ihan muut asiat mielessä, kun pikkuprinsessa on syntynyt. Muistikohan tunnekuohuissa edes omille vanhemmilleen heti soittaa :D

Kyllä minäkin haluaisin itse soittaa omalle perheelleni iloiset uutiset :)

Vierailija
6/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viimeisillä viikoilla paino lisääntyy 250 g viikossa (vai muistanko oikein), niin sehän olisi ollut keskosen kokoinen la:na syntyneenä.

Vierailija
7/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me kyllä soitettiin vasta klo 7, kun oltiin varmoja, että isovanhemmat ovat jo heränneet.

Vierailija
8/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi rv 42+1 ja oli 3200 grammaa painava. Kaverin tyttö oli aika samoissa mitoissa samoilla viikoilla. Toinen kaveri taas synnytti ennen laskettua aikaa 4500 g painavan vauvan.

Lasketun ajan jälkeen istukan toiminta yleensä muuttuu eikä vauva kasva niin vauhdikkaasti. Meillä ainakin vauva arvioitiin kolme viikkoa ennen syntymäaikaansa saman kokoiseksi kuin oli synnyttyäänkin.

Vierailija
9/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin itsekin sen verran tukka sekaisin että en olisi saanut sanottua mitään erityisen järjellistä....

Vierailija
10/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin ihan samaa. Meillä meni kuusi päivää yli ja painoa oli 3840g... On muuten pieni tyttö.

Jos viimeisillä viikoilla paino lisääntyy 250 g viikossa (vai muistanko oikein), niin sehän olisi ollut keskosen kokoinen la:na syntyneenä.

Vierailija
11/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikaa kehuttiin sopusuhtaiseksi sairaalassa eikä kenelläkään ollut valittamista. Lindan tyttö on huikeat 10 grammaa kevyempi kuin meidän yliaikainen muksu, en pidä mitenkään epänormaalina.

T:11

Vierailija
12/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopputulos on kumminkin sektio. Eikö voida leikata ulos jo laskettuna päivänä tavallisena sektiona kuin odottaa 2 viikkoa ja tehdä hätäsektio?

Ihme logiikkaa terveydenhuollossa.

Vierailija
13/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopputulos on kumminkin sektio. Eikö voida leikata ulos jo laskettuna päivänä tavallisena sektiona kuin odottaa 2 viikkoa ja tehdä hätäsektio?

Ihme logiikkaa terveydenhuollossa.

Terveisin kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen alakautta synnyttänyt, joka pelkäsi viimeiseen asti joutuvansa leikkaukseen

Vierailija
14/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus etenee. MInä ainakin teen kaikkeni että lapseni syntyisi viimeistään laskettuna päivänä. Harrastan seksiä, käyn lenkillä, saunon, hypin tasajalkaa, yms.

Vierailija
15/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo 3 vuotta. Mummo lienee kuullut asiasta joltakin sukulaiselta, kun synttärikortteja lapselle lähettelee.

Vierailija
16/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tajuta synnyttää aikaisemmin. Ja samalla tavalla keskosen saaneet ovat hölmöjä kun menevät pulauttamaan vauva ulos liian aikaisin.

T: 11, joka yritti kaikkensa saadakseen vauvan ulos ja rukoili käynnistystäkin turhaan.

Vierailija
17/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan kukaan sanonut että olisi ollut liian pieni. Paino suhteessa pituuteen on ok.

Kaksi päivää yli lasketun ajan, meni mun raskaus.

Vierailija
18/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole lapselle ihanampaa kuin laulava tai muuten musisoiva äiti :)

Vierailija
19/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus etenee. MInä ainakin teen kaikkeni että lapseni syntyisi viimeistään laskettuna päivänä. Harrastan seksiä, käyn lenkillä, saunon, hypin tasajalkaa, yms.

Viikosta 36 asti yritettiin kaikkemme, jotta lapsi syntyisi kotikonstein, mutta siltikin meni viikolle 42 asti. Käynnistystäkin mietittiin minun vointini takia, mutta yhtesiymmärryksessä lääkärien kanssa päätettiin odottaa, koska paikat olivat niin epäkypsät, että jos olisi hosuttu, leikkaukseen olisi päädytty ihan varmasti.

Vierailija
20/20 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sekin nyt taas joku ääliömäinen paremmuusskilpailu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme