Päiväkotilasten vanhemmat, kuinka pitkä hoitopäivä ja lastesi ikä?
Meillä lapset aloittavat keväällä päiväkodin (3- ja 5-vuotiaat), ja päivä pituus on 6,5 tuntia. Miten yleensä, kuinka pitkiä hoitopäiviä lapsilla on?
Kommentit (12)
Kohta 4-vuotias on hoidossa päivittäin yleensä klo 9.30-16.00 eli saman kuin teillä! Maksamme kyllä koko päivän (8 t), koska välillä joudutaan venyttämään klo 9.00-16.30 eli 7,5 tuntiin. Onneksi harvoin.
Meillä molemmat vanhemmat 8 t töissä, mutta lyhyet työmatkat ja joustavat duunipaikat mahdollistavat työpäivän porrastuksen niin, että lapsi on mahd. vähän päikyssä. Ja nukkuu muuten joka päivä tunnin päikkärit + 12 tuntia yössä, koska on niin poikki päiväkodin jälkeen. Ryhmässä 4 aikuista ja 25 lasta. Harittavan suuri ryhmä!
Useammin lähempänä kahdeksaa kuin kuutta. Riippuu miehen työajoista. Minun työaikani on säännöllinen.
Mutta onneksi sitten vastapainoksi hoitopäiviä on vain 12-15 per kuukausi. Ikävä kyllä joudun parin kuukauden päästä vaihtamaan työpaikkaa (vanhasta tuli kenkää taloudellisista ja tuotannollisista syistä) ja näyttää siltä, että mun on pakko ottaa vastaan työ, jossa joudun olemaan normaalit 5 pvä/viikossa. =( Sitten meidän 6- ja 3-vuotiaille tulee olemaan 9-tuntisia päiviä joka päivä.
Täytyy toivoa, että isovanhemmat jaksais ottaa heidät toisinaan, jotta saisivat edes pari vapaapäivää kuukauteen.
Useimmiten lähempänä 8,5 tuntia kuitenkin. Päivähoitoon lapset menivät vanhempi 3,5-vuotiaana ja nuorempi 2-vuotiaana, mutta aloittivat pph:lla, mikä oli silloin hyvä ratkaisu.
Isä vie kello kahdeksaksi - minä haen klo 14:30.
Ovat päiväkodissa 4 päivää viikossa ja päivän pituus vaihtelee 4 ja 8 tunnin välillä. Useimmiten sellainen pikkuisen vajaa 7t.
Kolme päivää viikossa täyden päivän eli n. 8,5 tuntia. Työpäivä kestää 8h, siihen molempiin suuntiin vartin ajomatka.
lapsemme on päiväkodissa yleensä n. kymmenestä kolmeen. Joskun haen vasta neljältä, kun yleensä haettaessa sanoo että "tulit liian aikaisin, leikit on vielä ihan kesken". Kun hakee neljältä on tyytyväinen ja sanoo, että tänään oli tosi kiva päivä! Aloitti syksyllä täyttäessään kolme vuotta.
10h/paiva ja 5 paivaa/per viikko.
niin 9 tunnin päiviä tulee,jää kyllä ilta lyhyeksi.
Mieheni on palomies, joten sen takia hoitopäiviä on vähän. Itse palasin takaisin kätilön hommiin viime syksynä.