Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lassietec oikeasti vettä?

26.02.2009 |

Täällä on usein kuullut että "ei kannata ostaa Reimatecia, kun lassietec on ihan yhtä hyvä". Pojalla oli sitten eilen vesileikeissä lassietec hanskat kädessä ja tosi märät sisältä. Onko niissä valmistusvirhe vai eikö niiden oikeasti kuulukaan pitää vettä? Ennen on ollut käytössä Reimatec hanskat ja niissä vastaavassa leikissä ei ole vesi tullut läpi.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut anttilasta välikausi- ja talvihanskoja, kummistakaan ei ole tullut vedet läpi. Ja niillä on vesileikkejäkin leikitty. Nyt ei ole muuten noita anttilassa näkynytkään, on vaan niitä g-tech hanskoja. Toivottavasti tulisi, ovat olleet kestäviäkin, kun noissa on kämmenosa sitä supratechiä.

Vierailija
2/8 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin niitä ensin Anttilasta ja ostin sitten Prismasta. Eli noissa sitten on ilmeisesti virhe kun eivät kestäneet kepin uittamista kuralätäkössä noin 15-20 minuuttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en tiedä johtuuko siitä että vesi tullut läpi vai siitä että kädet hikoavat?

Mutta joka ikinen kerta kun hanskat ovat olleet kädessä pojalla ne ovat todella nihkeät sisältä. Mielestäni tämä johtuu siitä että eivät hengitä yhtään.

Reimatecissä tai Jonathanissa en ole huomannut vastaavaa ikinä.

Itse henk koht en helposti toisia osta, tai sitten mieluummin perus Lassie hanskoja, jotka hengittävät enemmän. Lassieteciin myös muodostuu herkästi hajua tästä hengittämättömyydestä johtuen, jota ongelmaa ei myöskään Reima/Jonathan ole ollut. Reimallahan tosin joku käsittely tuohon asiaan...

Plussaa täytyy kuitenkin antaa Lassietecille tuosta kestävyydestä eli ei kulumisen merkkejä juurikaan, kun taas Reimatecit on ekan käyttökerran jälkeen jo päistä kuluneet :-)

Eipä tainnut olla apua...

Vierailija
4/8 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun noita ostin, vertailin eri kauppojen malleja, ja poikkesivat aika paljon toisistaan. Mulla on sellainen mielikuva, että noissa meidän anttilan hanskoissa olis saumat teipattu, onko teidän? Kun sieltähän se vesi tulee kyllä jos ovat teippaamattomat. Kannattaa varmaan Lassielta kysästä, eihän sitä tiedä jos vaikka sais uudet tilalle.

Vierailija
5/8 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä oli.

Tuo kyllä kuulostaa tosi oudolta että samalla tuo merkillä ja mallinimellä myytävä tuote olisi toisessa kaupassa erilainen kuin toisessa. Eihän Valion rasvaton maitokaan ole Prismassa erilaista kuin Citymarketissa.

En usko että saumat teipattuja on mutta onko ne liimattuja? tai onko niissä sellainen kumirukkanen välissä niin kuin Reimateceissä? Täällä ei taida sitten kuitenkaan olla paljon todellista tietoa lassieteicstä joten ehkä se on paras kysyä suoraan valmistajalta. Niiden nettisivuiltakaan en löytänyt asiasta mainintaa.

Vierailija
6/8 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukkasten teknisistä ominaisuuksista minulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta ei ne saumat ole ainakaan teipattuja. Ei missään rukkasissa tietääkseni ole, koska rukkasissa on niin kapeat paikat että esim. peukun kohtaa olisi aika mahdoton teipata. Joissain on sisällä se muovinen hanska, joka sit pitää vettä.

Meillä on yhdet Lassietec vk-rukkaset ja yhdet talvirukkaset. Molemmissa on kädet pysyneet kuivina, vaikka on ihan kunnolla vesilätäköissä uitettu. Joskus on sisältä olleet kyllä hieman nihkeät hikoilun vuoksi. Nuo ei siis tosiaan hengitä ihan niin hyvin kuin monet muut, mutta vesi ei mene rukkasen sisään, niin siksi olen tykännyt tosi paljon!

Ehkä teidän rukkasissa on valmistusvika, kun päästää vettä läpi noin paljon. Jos sinulla on kuittia tallessa, niin käy viemässä kauppaan takaisin. Saat rahat takaisin tai uudet rukkaset tilalle. Hoituu ihan nopeimmin sieltä kaupan kautta!

Vierailija
7/8 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljän tytön myötä ollut jos minkälaisia hanskoja (Halti, Hestra, Ticket, Lenne, Reima(tec) & Jonathan jne) ja vasta viime keväänä kokeilin parjattuja Lassien hanskoja --ja olen todella positiivisesti yllättynyt!

En tiedä Lassien tuotenimiä, mutta ne, joissa kämmenosa on "kurahousu"kangasta olivat aivan mahtavat koko märän syksyn. Toiset hanskat kestivät naarmuitta pyörälläajoharjoitukset (kuski kynti aika monta kertaa asfalttia) ja nyt talvella kosteussuojahanskat, (olisivatko ne nyt Lassietecit), ovat uuden veroiset edelleen ja kädet kuivat ja lämpimät vaikka tämän päiväisen loskakelin jäljiltä. En tiedä saumojen teippauksista tms. mutta tyytyväinen olen hinta-laatusuhteeseen sekä hanskojen malliin. Meidän tyttöjen sirot kädet hukkuvat esim tähti-Jonathan hanskoihin, mutta Lassie istuu hyvin.

Vierailija
8/8 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassietec hanskoissa lukee Lassietec. Kyllä tuo siltä taita näyttää että niissä meidän hanskoissa on virhe jos kerran muilla kädet pysyy kuivana lätäkköleikeissä. Meillä pienet ja sirot kädet, joten Reimatec on istunut parhaiten, mutta ihan ok tuo Lassietecin istuu käteen. TähtiJonathan on tosiaan ihan hirveän levää ja perus Jonathanin ei pidä vettä eikä pysy kädessä. Sillä kestävyydellä ei niin hirveästi ole meillä merkitystä, kahdet Reimatec hanskat on kaudessa mennyt ja se on ok määrä, kun pitää kuitenkin lapsella varahanskojakin olla ja seuraavana vuona ne ei kuitenkaan mahdu.